| Andru995 a întrebat:

Vreau sa ma ajutati si pe mine cu niste propozitii la logica...la sofisme, mai exact sofismele dovezilor insuficiente, daca ati putea sa ma ajutati cu niste propozitii! Multumesc frumos!

3 răspunsuri:
| Corina a răspuns:

Sofismele dovezilor insuficiente se produc atunci cand premisele sunt relevante in raport cu concluzia, dar nu sunt suficiente pentru a o intemeia.
1. Post hoc, ergo propter hoc. (După aceea, deci de aceea).
Fulgerele determina tunetele, deoarece ele apar inaintea tunetelor.
2. Dacă guvernul scade pensiile şi salariile, unii oameni vor muri. (Sigur că tăierea pensiilor şi a salariilor va avea efecte numeroase la nivel social, şi, bineînţeles, sigur că în următoarea perioadă vor muri oameni. Asta nu înseamnă că putem stabili o legătură directă care să facă din "premisa" tăierii pensiilor o "cauză suficientă" pentru "moartea unora". Bineînţeles, vor muri oameni de foame, din lipsă de medicamente, in accidente, etc. Însă cauza morţii va fi în fiecare caz alta.)
3. A trecut Ioana, fata vecinei si nu a salutat, apoi a trecut si Bogdan, baiatul care sta la parter si nu a salutat nici el. Tinerii din ziua de azi sunt nepoliticosi.
4. Daca A este o cauza a lui B, aceasta inseamna ca B nu poate fi o cauza a lui B. (Cauza falsa)
5. Exista, pentru ca nimeni nu a dovedit ca nu exista.

| geograful a răspuns:

Amfibolia:stelistii spun dinamovistii vor castiga anul acesta cupa.
accentul:ma imbat de fericire!
diviziunea:elevii acestui liceu sunt foarte veseli, deci Mihai este foarte vesel.
compozitia:tot satul a luat pensia, deci si bunica a luat pensia.
argumentul circular:deoarece aceasta lucrare a fost socotita stralucitoare si plina de inspiratie, trebuie sa-ti dai seama ca ai gresit socotind ca ai gasit puncte slabe in ea.
expresiile circulare:Maria nu poate sa ia acelasi salariu ca noi, barbatii din acest birou, pentru ca ea este femeie.
intrebarea complexa:ce ai facut cu banii pe care i-ai furat?