| Roxana_Ioanițiu_1999 a întrebat:

Cine are jocul MONOPOLY GAMER? Am nevoie de regulile jocului in limba romana!

1 răspuns:
| MiyukiChan a răspuns:

Telul jocului Monopoly este de a deveni cel mai bogat jucator prin cumpararea, inchirierea si vanzarea proprietatilor imobiliare.
O tabla de joc, 2 zaruri, figurine, 32 casute si 12 hoteluri. Jocul are 16 carti de Noroc (Chance) si 16 carti ale Comunitatii (Community Chest), 28 de carti Titluri de Proprietate (cate una pentru fiecare proprietate) si banii jocului.
Asezati tabla de joc pe masa si cartile de Noroc si ale Comunitatii cu fata in jos in spatiile speciale. Fiecare jucator alege o figurina care sa il reprezinte in timpul „calatoriei" in jurul tablei.

Fiecarui jucator i se dau $1500 impartiti in felul urmator:

2 bancnote de $500, 2 bancnote de $100, 2 bancnote de $50, 6 bancnote de $20, 5 bancnote de $10, 5 bancnote de $5 si 5 bancnote de $1.
Toti banii ramasi si echipamentul stau in Banca.
BANCHERUL

Bancherul este selectat de ceilalti jucatori. Va trebui sa fie cineva care sa poata conduce si licitatiile. Poate participa la joc dar in cazul acesta fondurile sale ca jucator vor fi

separate de cele ale Bancii.

Daca sunt mai mult de 5 jucatori Bancherul poate alege sa participe doar in aceasta calitate (nu sa fie si jucator).

BANCA

In afara de bani, Banca detine si Titlurile de Proprietate, casele si hotelurile inainte de a fi cumparate de jucatori. Plateste salarii si bonusuri. Vinde si scoate la licitatie pr

oprietati si acorda cardurile respective cu Titlurile de Proprietate cumparate de un jucator, vinde casele si hotelurile si imprumuta bani pentru ipoteci. Colecteaza taxele, amenzile, imprumuturile si dobanda precum si sumele platite pentru toate proprietatile vandute si scoase la licitatie. Banca nu poate da faliment. In cazul in care Banca ramane fara bani, Bancherul poate emite bani, oricati sunt necesari, scriind pe orice bucata de hartie.

JOCUL

Incepand cu Bancherul, fiecare jucator arunca zarurile. Jucatorul cu cel mai mare scor incepe jocul.

Figurinele sunt asezate pe casuta marcata „GO" (Start) si, dupa aruncarea zarurilor, fiecare jucator muta atatea casute (in directia sagetii) cat indica zarurile.

Dupa ce un jucator si-a terminat randul, jocul continua spre stanga. Figurinele raman in spatiile ocupate si continua din punctul ultimei runde jucate. Doua sau mai multe figurine pot fi asezate in aceeasi casuta in acelasi timp.

In functie de casuta in care „aterizati", puteti cumpara imobiliare sau alte proprietati, veti fi obligati sa platiti chirie sau taxe, sa trageti o carte de Noroc sau a Comunitatii, sa mergeti la Inchisoare etc. Urmati instructiunile din fiecare casuta.

Daca aruncati zarurile si nimeriti o dubla, mutati figurina ca de obicei, urmati instructiunile din casuta pe care aterizati dar veti arunca din nou zarurile. Daca ar

uncati duble de trei ori consecutiv sunteti obligati sa mutati imediat in casuta marcata „Inchisoare".
De fiecare data cand un jucator aterizeaza sau trece peste casuta Go (start), fie ca arunca zarurile sau primeste o carte cu aceasta instructiune, Bancherul ii plateste un salari

u de $200.
Nota: daca jucatorul arunca zarurile si aterizeaza 2 spatii dupa, pe „Cufarul Comunitatii" sau 7 spatii dupa pe casuta „Noroc" si trage cartea „Du-te la Start", va colecta $200 pentru ca a trecut de Go (Start) o data si inca $200 pentru ca a ajuns acolo a doua oara, urmand instructiunile de pe carte.

CUMPARAREA PROPRIETATILOR

Cand un jucator aterizeaza pe o proprietate libera, o poate cumpara de la Banca pentru pretul afisat. Primeste Titlul de Proprietate si il plaseaza pe masa cu fata in sus, in dreptul sau. Daca jucatorul nu doreste sa cumpere proprietatea, banca o va scoate la licitatie si o va vinde jucatorului care liciteaza cel mai mult.
Licitatia poate incepe la orice pret si il poate include si pe jucatorul care nu a vrut sa cumpere proprietatea la pretul afisat.

PLATA CHIRIEI

Cand un jucator aterizeaza pe o casuta care e proprietatea altui jucator, trebuie sa plateasca proprietarului chirie, afisata pe Titlul de Proprietate.
Daca proprietatea a fost ipotecata, proprietarul nu poate colecta chirie iar Titlul de Proprietate trebuie sa stea cu fata in jos in dreptul proprietarului.

Este un avantaj sa detii toate titlurile de proprietate de o culoare (Bordwalk si Park Place sau Connecticut, Vermont si Oriental) pentru ca poti sa incasezi chirie dubla pentru proprietatile respective. Regula se aplica in acest caz si proprietatilor ipotecate.

Este si mai avantajos sa ai case sau hoteluri pe proprietati pentru ca atunci chiriile sunt mai ridicate decat pentru proprietatile nedezvoltate.

Proprietarul nu poate colecta chiria daca uita sa o ceara inainte ca jucatorul urmator sa arunce zarul!

CARTILE DE NOROC SI COMUNITATE

Cand aterizezi pe oricare dintre aceste spatii, ia prima carte din pachet, urmeaza instructiunile si pune cartea pe fundul pachetului, cu fata in jos.

Cartea „Iesi din inchisoare" este pastrata pana cand este folosita. Daca jucatorul care o trage nu o foloseste, o poate vinde, oricand, unui alt jucator la un pret stabilit de amandoi, de comun acord.

TAXELE PE VENIT

Daca aterizezi aici ai doua optiuni: sa platesti Bancii $200 sau 10% din valoarea totala pe care o detii (banii cash, valoarea proprietatilor platite sau ipotecate si costul cladirilor se aduna pentru a calcula valoarea totala a unui jucator).
Trebuie sa hotarasti optiunea pe care o alegi inainte sa calculezi valoarea ta totala!
(1) Arunci zarul si aterizezi in casuta marcata „Du-te la inchisoare"
(2) Tragi cartea „Du-te la inchisoare" sau
(3) Arunci trei duble una dupa alta.
Daca mergi la inchisoare nu mai iei $200 runda aceea.
Daca nu esti „trimis la inchisoare" ci aterizezi pe casuta marcata „Inchisoare" in cursul jocului, esti doar vizitator si nu primesti nici o penalizare iar jocul continua in mod normal.

Iesi din ichisoare daca:
(1) Arunci o dubla in urmatoarele 3 dati cand iti vine randul, caz in care muti atatea casute cate iti arata zarurile.
(2) Folosesti cartea „Iesi din inchisoare" (fie ca o ai fie ca o cumperi)
(3) Platesti o amenda de $50 inainte de a da cu zarul in urmatoarele doua dati cand iti vine randul. Daca nu arunci duble pana a treia oara cand iti vine randul, trebuie sa platesti amenda si dai cu zarul, continuand jocul in mod normal.
In timpul cat esti la inchisoare poti cumpara sau vinde proprietati, case sau hoteluri si colecta chirie.