| Girly97 a întrebat:

Hei, luni o sa sustin proba orala la limba romana si va fi prima data cand voi avea o proba orala. Din cate am inteles de la diriginta sunt "programata" de la 13:45 la 14:00. Adica intru acolo, vorbesc si am numai 15 minute? Nu inteleg. In ce consta aceasta proba? Ce trebuie sa fac mai exact?

Răspuns Câştigător
| RainmakerX a răspuns:

Sa vii mai devreme decat ai fost programata.
Eu stiu ca sunt mai multi elevi. (vreo 7) iar primul dintre ei are la dispozitie 15 minute pentru a-si pregati raspunsurile. Restul au 15 + timpul celui de dinainte.

O sa primesti o foaie cu un text si 2 sectiuni.
Intai trebuie sa citesti textul cu voce tare dupa care raspunzi intrebarilor, asa cum consideri.

Prima parte este cu intrebari de genul "carui stil ii apartine textul dat si de ce " (beletristic /publicistic/tehnico-stiintific) sau ce tip de text este si de ce (descriptiv, narativ, informativ)

A 2-a parte este o intrebare precum "Care este parerea ta despre lucrul/fenomenul x?" Trebuie sa iti spui parerea asa cum raspunzi si la textul argumentativ de la bac.

Iti poti nota anumite lucruri pe o hartie in acele 15 minute daca ai emotii dar chiar nu ai nevoie sa scrii. Se pune accentul pe interactiunea ta cu acei profesori... nu e ok sa te uiti numai in foaie cand vorbesti cu ei.

Nu ai de ce sa te temi. De obicei toti primesc experimentat atata timp cat au buna vointa de a raspunde si nu sunt total pe langa subiect.

4 răspunsuri:
| Adry05 a răspuns:

Sa te duci mai devreme cu cel putin o ora decat esti programata deoarece se sta mult mai putin decat timpul zis acolo. Si nu te stresa ca o sa ai timp suficient sa te pregatesti acolo in sala si sa te aduni.

floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

Da, ai la dispoziție 15 minute. Dacă nu te descurci, profesorul examinator va găsi o modalitate să te ajute. Îți va pune întrebări suplimentare, astfel te va provoca să găsești răspunsuri.
• Sfaturi (video):
http://www.libertatea.ro/......18-2134361

• Model de subiect pentru proba orală de limba română:
http://www.libertatea.ro/......na-2130302
Success!

| anamariarot a răspuns:

Să fii mai repede acolo, pentru că se mișcă destul de repede și e posibil să intri mai devreme decât ai fost programată(pe mine m-a sunat diriginta în ziua aia cu vreo trei ore mai devreme, eu fiind programată în jur de orele 15-16).
Pe catedră sunt niște foi întoarse cu fața în jos(ca să nu vezi ce scrie pe ele) și extragi de acolo una care reprezintă subiectul pe care trebuie să îl rezolvi. Ai două subiecte: la primul ți se dă un text și trebuie să rezolvi niște cerințe pe baza lui(de multe ori te întreabă ce fel de text este, de aceea ar trebui să recitești puțin despre stilurile funcționale care se fac în clasa a IX-a), ceva despre emițător sau receptor și idei importante desprinse din text, iar la subiectul al doilea trebuie să faci tu un text argumentativ cu privire la un anumit subiect.
Când o să intri în clasă, o să fie deja alții care prezintă rezolvarea în față, deci tu va trebui să lucrezi în timp ce alte persoane vorbesc. Sfatul meu e să nu începi să faci eseul ca pentru proba scrisă, ci să-ți treci acolo ideile principale și să le dezvolți printr-un limbaj mai elevat în fața comisiei de evaluare. În cazul în care începi să scrii tot eseul, e posibil să nu te încadrezi în timp.
Oricum, nu ai de ce să te sperii; e chiar o probă ușoară, iar dacă te bâlbâi, profesorii vin cu întrebări ajutătoare. Aproape toată lumea ia calificativul „experimentat".

| BuLaNNNeL a răspuns:

Proba orală la ce? La bac? Vei primi o foaie cu 2 subiecte parca, ti se va da un timp de rezolvare după care vei "comenta" raspunsurile scrise de tine. Ti se va da un calificativ (fără emotii, nu pica nimeni).