| Girly97 a întrebat:

Hei, luni o sa sustin proba orala la limba romana si va fi prima data cand voi avea o proba orala. Din cate am inteles de la diriginta sunt "programata" de la 13:45 la 14:00. Adica intru acolo, vorbesc si am numai 15 minute? Nu inteleg. In ce consta aceasta proba? Ce trebuie sa fac mai exact?

Răspuns Câştigător
| RainmakerX a răspuns:

Sa vii mai devreme decat ai fost programata.
Eu stiu ca sunt mai multi elevi. (vreo 7) iar primul dintre ei are la dispozitie 15 minute pentru a-si pregati raspunsurile. Restul au 15 + timpul celui de dinainte.

O sa primesti o foaie cu un text si 2 sectiuni.
Intai trebuie sa citesti textul cu voce tare dupa care raspunzi intrebarilor, asa cum consideri.

Prima parte este cu intrebari de genul "carui stil ii apartine textul dat si de ce " (beletristic /publicistic/tehnico-stiintific) sau ce tip de text este si de ce (descriptiv, narativ, informativ)

A 2-a parte este o intrebare precum "Care este parerea ta despre lucrul/fenomenul x?" Trebuie sa iti spui parerea asa cum raspunzi si la textul argumentativ de la bac.

Iti poti nota anumite lucruri pe o hartie in acele 15 minute daca ai emotii dar chiar nu ai nevoie sa scrii. Se pune accentul pe interactiunea ta cu acei profesori... nu e ok sa te uiti numai in foaie cand vorbesti cu ei.

Nu ai de ce sa te temi. De obicei toti primesc experimentat atata timp cat au buna vointa de a raspunde si nu sunt total pe langa subiect.

4 răspunsuri:
| Adry05 a răspuns:

Sa te duci mai devreme cu cel putin o ora decat esti programata deoarece se sta mult mai putin decat timpul zis acolo. Si nu te stresa ca o sa ai timp suficient sa te pregatesti acolo in sala si sa te aduni.

floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

Da, ai la dispoziție 15 minute. Dacă nu te descurci, profesorul examinator va găsi o modalitate să te ajute. Îți va pune întrebări suplimentare, astfel te va provoca să găsești răspunsuri.
• Sfaturi (video):
http://www.libertatea.ro/......18-2134361