| coxty a întrebat:

Luni am examenul la romana la admitere.Cum pot invata mai usor si mai repede

11 răspunsuri:
| Ramonaaaa a răspuns:

Si eu am examenul de admitere si incerc sa ma concentrez.Invat pe bucatele,apoi mai mananc ceva, mai stau putin la PC(Fac o pauza, ca cum happy ) si apoi ma reintorc la toceala.
Bafta si tie si bafta tuturor luni :*.Sa luam numai note mari de la 7 in sus :-s.

| EuSiCuMine a răspuns:

Si eu am examen :-s si tot asa, nu pot invata nimic, ma distrage totul. pc, tv, telefonul. Dar acum o ora m-am pus in pat cu caietele in fata si am input sa citesc, mia sunat telefonul dar l-am inchis si ma gandeam numai la examen. Stai linistita in pat cu fata in jos si citeste si vei vedea ca ceva ceva tot retii:* Bafta Luni si Miercuri :*:-s

| alexralu34 a răspuns:

Incearca sa te relaxsezi si sa fii atent si concentrat la ce inveti.

| HurremSultan a răspuns:

Buna^^ : 1. Atingerea scopului pe care il aveti in viata este conditionat de studiul individual.
&2. Feriti-va sa va faceti munca neinteresanta.
&3. Planificati-va pentru studiul individual un timp minim pe care ulterior sa-l mariti progresiv.
&4. Intre orele 8-13 si 16.30-21.30 sunt perioadele optime de invatare dintr-o zi.
&5. Dupa fiecare 40-50 minute de concentrare si invatare faceti c�te o pauza de 10-15 minute, in care sa va relaxati (intins cu ochii inchisi pe un pat sau fotoliu, va plimbati, ascultati muzica, va jucati, faceti gimnastica sau conversatii, care sa solicite si alti centri nervosi).
&6. Daca simtiti ca nu va puteti concentra asupra unui subiect sau teme anumite, invatati-le pe parti mici.
&7. Faceti insemnari, extrageti ideile esentiale din text si intocmiti un rezumat (insemnarile sunt folositoare la recapitulare si mentin atentia).
&8. Disciplinele sau temele asemanatoare sa fie incadrate in program succesiv (ex. matematica, fizica, chimie). Mariti pauzele daca orarul nu va permite acest lucru.
&9. Nu treceti de la o tema la alta fara ca int�i sa nu fie bine insusita.
&10. Nu va aglomerati creierul cu informatii curente, redundante, factuale sau putin semnificative (date, cifre, termeni, ani, adrese etc.) si care pot fi pastrate in agende, carnetele s.a. Fiti c�t mai selectiv in retinerea informatiilor, iar c�nd sunteti obligat sa memorati ceva fara relatii logice intre ele, apelati la sisteme mnemotehnice.
&11. Repetati a treia zi ceea ce ati invatat in prima.
&12. Nu invatati intensiv (cu 3 zile inainte de examen), ci extensiv (zilnic, permanent).
&13. Invatarea intensiva este eficienta daca ciclurile de invatare sunt secondate de stagii aplicative, care sa solicite intens cunostintele si deprinderile achizitionate intensiv.
&14. Faceti planul textului c�nd invatati, daca nu va trebui oricum sa-l construiti improvizat, ad-hoc, putin eficient, c�nd veti fi examinat.
&15. C�nd nu intelegeti bine si in profunzime materialul de invatat, confruntati-va cu c�t mai multe surse (manuale, dictionare, enciclopedii etc.).
&16. In preajma examenelor, dupa invatare, supuneti-va autoexaminarii, simulati situatia de examen, puneti pe cineva sa va asculte si sa va dea note, faceti bilete de examinare, amestecati-le trageti 2-3 si raspundeti.
&17. Feriti-va de prejudecata profesorilor in legatura cu capacitatea dumneavoastra intelectuala.
&18. Feriti-va de esecul ca "reactie in lant" in invatare si la examen.
&19. La examene, prima jumatate a grupei de examinati este favorizata in raport cu a doua.
&20. Invatarea pentru o anumita data conditioneaza uitarea dupa data respectiva.
&21. Invatarea in conditii usoare de stress si anexietate (precipitare, mobilizare) este superioara invatarii in conditii de relaxare totala.
&22. Recompensele trebuie acordate la intervale neregulate de timp.
&23. Cunoasterea rezultatelor si a erorilor in invatare, mobilizeaza si orienteaza pe cel ce invata in asimilarea cunostintelor.
&24. Construiti-va tabele de specificatie (liste cu cele mai importante notiuni, teze, principii, ipoteze, formulle, scheme etc.).
&25. Invatati activ-participativ (a), anticipativ si creativ (b si c)
a) scoateti ideile principale, rezumati, conspectati, faceti schite, proiecte etc. (aplicati cunostintele in practica);
b) invatati pentru viata, pentru a face fata situatiilor imprevizibile care se cer intuite;
c) investigati, explorati, identificati noi alternative, generarea de noi sensuri si concluzii.
&26. Repetati imediat dupa invatare, seara, nu dimineata si in preajma examenelor.
&27. Repetarea nu trebuie sa reia in intregime continutul precedentei repetari...

| HurremSultan a răspuns:

Fundissa?puppy dog eyes

| laur1OOOGB a răspuns:

Cel mai simplu este sa nu mai pui intrebari pe net si sa te apuci de invatat fara a te distra, folosind calculaturul doar ca o unealta de informare.
Tine mite nota de la examen conteaza enorm de mult pentru admitere.

| gaby20 a răspuns:

Fa-ti schite cu lectile ia doar ce e mai important si nu te adanci prea mult in definitii important e sa intelegi logic lectilehappy... sper ca te-am ajutat *hug*

| coxty explică:

Mersi pentru sfaturi acum nu stiu la care sa va dau funda sau vot toti aveti niste idei foarte frumoase si fiecare are stilul lui

| Loxylo a răspuns:

In primul rand ia niste pastile die si o sa iti du-te la farmacie si iti da ea
Apoi nu mai sta la PC

| dutzuGman a răspuns:

Facand sex