| Termopile a întrebat:

Salutare TPU Vă propun un exercițiu de imaginație. Închipuiți-vă că sunteți Ministrul Educației, acum scrieți cum ati organiza voi programa școlară :ce materii școlare ați adauga, ce materii ați scoate, cum ați organiza și structura programa școlară. De ce v-am propus acest exercițiu de imaginație, pentru că sunt conștient de situația proastă a sistemului nostru de învățământ și sunt curios cum l-ați "amenaja" voi.

Voi începe eu cu ideea mea de programă școlară :

1) Aș face ca într-adevăr să existe materii de profil, astfel în cât profilele de liceu să fie clar delimitate între ele adică dacă ești pe profil științe sociale să nu aibe ce căuta în acest profil (Matematica, Fizica, Chimia, Biologia, Informatica), dacă ești la liceul de arte pai dacă ești la liceul de arte faci numai muzică, desen, teatru și tot ce tine de arte (nu geografie, română matematică, etc). Nu mi se pare normal ca la profil de filologie să faci matematică n-are absolut nici o logică. Fiecare profil cu materiile lui și atât. Ești la științe sociale (până în clasa a 12 a mănânci Geografie, istorie și ce alte materii școlare de profil mai ai pe acolo le mănânci pe paine) nu ești la științe sociale dar tu încă stai și înveți hidrocarburi la chimie.

2) As "dezumfla" materiile școlare, de ce? Pentru că este dezastru cât de exagerate sunt lecțiile, adică de ce la matematică trebuie să înveți ecuații care îți i-au o pagină întreagă de caiet studențesc, ar trebui să te învețe chestiile de bază nu să îți umple capul cu ecuațiile de gradul 2 cu câte 5 necunoscute, ecuații care îți i-au ore întregi să le faci, adică serios vorbesc nu vă i-a cu dureri de cap când vine vorba să rezolvați o ecuație din asta, dar când primiți o tema în care aveți de rezolvat vreo 10 ecuații de cate 1 pagina fiecare nu vă vine să vă aruncați pe geam, adică în loc să vă cultivați creativitate, să vă descoperiți calitățile și pasiunile voi stați ore în șir pe ecuații pe care nu le veți folosi după terminarea facultății. Adică sunt de acord ca dacă ești la mate-info să mănânci ecuații din astea la micul dejun dar dacă ești la filologie atunci nici nu ar trebui să ști că există astfel de ecuații. valabil și pentru romane dacă ești la profil mate-info nu ar trebui să faci argumentării kilometrice despre romanul nu știu care. Ar trebui să se delimiteze clar ce se găsește în manualele elevilor adică să se știe clar dacă acel lucru va folosi elevului în viața de zi cu zi de exemplu adunarea și scăderea îi va folosi elevului, ecuația de gradul al 2 lea nu va folosi elevului atunci scoatem ecuația de gradul 2 din programă.

3)Aș include anumite materii școlare obligatorii fiecărui profil materii care consider că vor folosi oricărui elev indiferent de profil și le voi înșira pe toate:bani (da materia bani unde vor învața elevi tot ce trebuie să știe despre bani, vor învața despre impozite, despre taxe, despre împrumuturile bancare, despre salarii, etc de ce? deoarece mi se pare că mulți oameni fac împrumuturi bancare inutile se in datorează inutil, plătesc taxe și impozite aiurea, cumpără chestii inutile fără să cunoască consecințele, nu mi se pare normal ca după 12 clase să nu știu cât ar trebui să plătesc factura la lumină sau ce drepturi am ca angajat sau cât e salariul minim pe economie, care este diferența dintre a lucra la stat și care este diferența dinte a lucra la privat. Mă rog ați înțeles voi despre ce e vorba), educație antreprenorială (să ne învețe despre antreprenoriat, să ne pună să citim cărți de educație financiară scrise de autori precum Robert Kyosaki să ni se explice ce vorbesc acești oameni în cărțile lor, etc), educație politică (să nu se mai întâmple să mergi la vot să nu ști ce votezi, ar trebui să înveți încă de la liceu ce e aia corupție, șpagă, mită, cum stă treaba cu partidele politice, cu președinți, cu UE, etc), cultura românească (să înveți despre tradițiile românești, obiceiurile românești, sărbătorile noastre tradiționale, oameni noștri importanți precum, scriitori, inventatorii, etc. Mi se par importante lucrurile astea), aș pune mai multe ore de istorie a României, chiar aș pune ca probă de bac chestia asta, calități și pasiuni (materie obligatorie mi se pare vital să îți cunoști calitățile, defectele și pasiunile), educație pentru sănătate (prea mulți oameni, copii, elevi, etc duc un trai nesănătos și după se miră de ce mor la 50 de ani, educația în privința asta nu strică), patriotismul (dacă în trecut patriotismul era exagerat acum nu m-ai e de loc acum toți ne urăm țara și asta mi se pare groaznic, eu cred că trebuie să fim învățați de mici să ne iubim țara foarte mult nu să ne băgăm pu** în ea de fiecare dată, eu chiar i-aș face pe elevi să exagereze puțin cu patriotismul ăsta ) religia (mulți zic că e inutilă eu aș pune accent pe religie mai exact pe religia ortodoxă, aș pune elevi să citească Biblia, să analizeze versetele, să citească pilde, să cunoască majoritatea sfinților importanți, adică la fel ca istoria să fie studiată intens).

4)A-și elimina temele pentru acasă, de ce? Pentru că nu trebuie ca școala să îți ocupe și timpul de acasă, tu ca elev în timpul liber, trebuie să :socializezi, să comunici, să te relaxezi, să dobândești Hobby-uri, să stai cu familia, etc nu să faci teme

5)A-și obliga fiecare profesor să dea elevilor un proiect pe care să pună notă deci o notă o ai la proiect, proiectul trebuie să fie realizat pe echipe obligatoriu deci nu individual, fiecare proiect trebuie analizat până la cel mai mic detaliu, modul cum arată acesta, modul cum prezintă membri grupului, modul cum se organizează etc

6)Tezele sunt total inutile le-aș elimina nu le văd rostul sunt ca niște teste doar că din tot ce ai făcut în tot semestru, nici măcar nu dai la toate materiile.

7)Sitemul de notare : ar fi în felul următor maxim 3 note, minim 3 note, obligatoriu în felul următor 1 notă test scris, 1 notă ascultarea, 1 notă proiectul

8)Video proiectorul big grinecât să predai pagini multe la elevi mai bine utilizezi o prezentare PPT, urmând ca apoi tu să îi pui pe elevi să scrie un rezumat a ceea ce ai prezentat acolo, orele fiind astfel mai relaxante și mai ușoare și cel mai probabil mult mai ușor de reținut pentru elevi

9) Profesori ar trebui să treacă niște teste foarte riguroase și greu de trecut, practic nu ori cine ajunge la catedră adică să se dea niște teste atât riguroase în cât doar 10% din candidați să ajungă profesori restul să fie dați afară, adică din 100 de oameni care se prezintă la examen să devină profesori doar primi 10 să ajungă profesori.

10) Salariul Profesorilor ar trebui să fie printre cele mai mari un profesor după mine ar trebui să aibă 10.000 de lei salariu.

11)Profesori ar trebui să iasă foarte devreme la 40 ca profesor să poți ieși la pensie cu o pensie de toată frumusețea ar trebui ca un profesor să aibă 2.000 de lei pensie

12)Manualele ar trebui să fie reînnoite în fiecare an nu generații la rând să învețe după același manual adică să nu vină bunica să zică nepotului "Mamaie și eu am învățat după manualul ăsta"

13)Un profesor să nu aibe mai mult de 15 elevi la o clasă, eu cred că unui profesor îi e foarte greu să predea la 30 de elevi sau chiar mai mult, eu zic că 15 elevi la o clasă e suficient.

Cât despre generală, păi sunt mulțumit de școala generală deși mențiunile de la punctul 3 ăla cu materiale obligatorii ar trebui și în generală în rest generala e ok.

Acum vreau să văd și părerea voastră de fapt am 2 întrebări

1)Ce parere aveți despre ce am scris mai sus?

2)Cum ați vedea voi lucrurile?

Argumentați

Răspuns Câştigător
| Violleta2022 a răspuns:

Nu stiu daca cineva ti-a explicat ca, nu trebuie sa inveti 3 pagini sau 10 pagini, ci doar sa citesti materia respectiva si sa retii DOAR esenta celor citite, adica ideile principale.
Asa se invata de fapt, nu memorarea a tuturor paginilor, pe care oricum invatandu-le papagaliceste, le vei uita in cateva zile.
Invata pe paragrafe cand ai mult, repetand doar esenta celor citite!

In ce priveste notarea cu doar 3-4 note, afara, in occident existand deja un sistem similar, cu calificative, fiind posibil ca in viitor, sistemul romanesc sa se schimbe si el.

34 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Ai inceput foarte bine si chiar ma gandeam ca-i logic si de bun simt ce ai scris, dar cand ai ajuns sa elimini temele si invatatul, dandu-i elevului numai liberati si posibilitati sa faca ce vrea, obligand profesorii la teste si examene in locul elevilor, chiar nu mai sunt normale si nici educationale, sfaturile tale.
Copii nu pot discerne ce-i bine si ce-i rau, pentru ca nu au capacitatea intelectuala si experinta de viata, asa cum au parintii, de aceea sunt nevoiti sa asculte de parinti pana la majorat si sa invete, cimentand educatia la scoala.
Profesorii deja trec prin examene si testari inainte sa ajunga profesorii si au examenele lor de grad, asa ca, nu le este nicicum usor sa ajunga profesori.
Sunt de acord cu tine in ceea ce privesc materiile si profilele liceelor, necesitand o reviziuire completa a unor materii, total inutile pentru unele profile.
Religia este un subiect care nu poate fii obligatoriu, fiind o alegere personala spirituala. Credinta nu se "invata" la scoala, ci acasa, alaturi de parinti si ulterior, la biserica, sub indrumarea unui preot.
As introduce educatia sexuala, cel putin la liceu, din clasa a IX-a, pentru ca de la 14-15 ani, au mare nevoie sa stie si sa inteleaga ce se intampla cu organele lor sexuale, cum se dezvolta, ce rol au, ce este bine si rau, sa faca in anii care vor urma.
Mult prea multi copilasi se apuca sa faca sex, fara sa aiba habar ca joaca cu un cuc in erectie, poate duce la conceperea unui copilas, sau la transferul unei boli grave sau mortale.
As mai introduce orele de sport obligatorii, macar de 3 ori pe saptamana, pentru ca miscarea in aer liber a devenit o problema, pentru copii din ziua de azi, care prefera sa "alerge", cu degetele pe tastatura unui telefon sau a unui computer, in loc sa adopte o viata sanatosa, cu mult sport in aer liber, care ajuta la dezvoltarea fizica armonioasa a corpului si echilibrarea psihica.

| Termopile explică (pentru Violleta2022):

Nu te supăra dar când am spus eu că trebuie eliminat învățatul. Învățatul nu trebuie eliminat, temele în schimb trebuie eliminate, poți invața și fără teme și bine înțeles că tu ca copil habar nu ai să te ocupi singur de tine dar profesori trebuie să te îndrume să faci alegerile potrivite în viața, să te învețe să te cunoști să deci un tânăr responsabil la fel și părinți dar asta nu se face punând elevul să învețe ecuații, hidrocarburi, acizi, făcând teme. Sunt de acord cu invatul, dar cu invatul a ce trebuie și a cât trebuie un elev nu are numai școală și atât, elevul nu e robot are nevoie de câteva ore bune de socializare, de stat cu familia, să dobândească Hobby-uri, etc înveți cu limită nu pagini întregi strictul necesar și atât nu detalii neimportante, cât despre profesori, crede-mă că sunt profesori care habar nu am cum au ajuns la catedră concluzia profesori trebuie selecționați mai riguros. Cât despre religia ortodoxă, ce are nu-i normal să înveți religia de temelie a țării tale, să ști și tu despre ortodoxie, adică nu știu dacă ești conștient dar 89% din romani sunt ortodocșii și cred că ortodoxia ar trebui cultivată, ortodoxia face parte din cultura noastră. Cât despre educație sexuala e o idee bună.

| Violleta2022 a răspuns (pentru Termopile):

Temele sunt vitale, mai ales la matematica, fizica, chimie, unde doar asa poti invata!
Se vede ca esti copil tu insuti, daca alegi doar ce-ti palce tie, fara sa poti discerne ce-i bine de fapt si ce-i util in educatia unui copil.
Religia se invata acasa, cu parintii si bunicii, incepand cu micul alfabet biblic si ulterior mutandu-te la biserica, ascultand predicile preotului, in asa fel incat sa asimilezi cunostinte.
Religia ramane o optiune prea personala, pentru a fii obligatorie in scoli si nu face parte din cultura noastra, doar a fost adoptata de cerdinciosi. Pe teritoriul Romaniei sunt pe langa ortodoxi, alte 10-20 de religii ale popoarelor cu care noi convietuim de sute de ani precum: catolicii, musulmanii, iudeii, paganii samd
In ce priveste timpul liber al copilului si socilizarea lui, se mai face in proportie extrem de mica, doarece copii de 12-13 ani, sunt deja lasati singur sa mearga la film, sau sa se plimbe in oras cu altii.
Viata in familie nu se pare mai intampla, decat la varste mici, iar educatia trebuie completata macar de scoala.
In ce privesc profesorii si selectia lor, este destul de riguroasa, dupa cum spuneam, ca au de dat examene si teste de care tu nu ai habar. faptul ca unii profesori nu sunt severi cu voi, va face sa cerdeti ca sunt pampalai sau slab pregatiti, dar te asigur eu, ca toti au facultati si cursuri de speializare, multi din ei fiind pregatiti mult mai mult decat este necesar.
Perceptia ta este eronata si esti de inteles, esti micut la 17 ani si judecata ta trece prin frustrarea personala, ca ai prea multe teme, ca nu face profesorul o ora cum ai vrea tu, ca ti-a pus nota "nemeritata" samd.

| Termopile explică (pentru Violleta2022):

Eu consider că 2-3 pagini la o lecție e suficient, mai cu seamă că profesori or să aibă mai puțină materie de predat, dar acum bine înțeles că cele 3 pagini trebuie învățate, i-ar acel test trebuie corectat la sânge, profesori să fie corecți, dacă profesorul dă un test de 4 întrebări a câte 2 puncte fiecare și tu ai făcut doar un exercițiu 100% corect elevul ia 3 fără discuție, la ascultare dacă ai avut 5 lecții de câte 2 pagini fiecare profesorul ascultă și tu scoți 2 cuvinte amărâte i fără discuție, adică pe principiul ăsta profesorul poate lăsa corigent jumate de clasă și să nu îți imaginezi că la proiectul ăla plouă cu 10 fiecare neregulă e sancționată drastic, dacă elevul citește proiectul în loc să îl prezinte se scad 3 puncte, dacă un membru al echipei prezintă și ceilalți freacă menta se scad 3 puncte, dacă proiectul e incorect gramatical, dacă în proiect sunt informații eronate, tu chiar crezi că la proiectul ăla se i-a zece ușor nu logic, poți lua 4 și la proiectul ăla amărât la care speri să iei 10. La chimie te pune să faci o prezentare PPT desore acizi și în prezentarea ta apare scris din greșeală clorura de sodiu (care e bază nu acid) ti-ai sabotat prezentarea poți din cauza asta sa iei 9 în loc de 10 sau chiar 8 dacă profesorul e mai exigent doar pentru că ai scris NaCl ca acid, dacă citești jumate de prezentare în loc să o prezinți e jale ajungi de la 9 la 6 imediat, dacă o frază două au câteva greșeli gramaticale ajungi la 4 fără discuție. Intr-un asemenea regim câți ar rămâne corigenți. Iară copiatul, ai copiat la unicul tău test din semestrul ai luat 1 fără nici un fel de discuție. Nu suport idea de a da 5 de milă meriți 3 primești 3. Dacă ar fi așa mulți ar rămâne corigenți. Imaginează-ți un elev care are 1 în test, 4 în ascultare și în loc de 10 să primească 7 la proiect pentru că a scris 2 fraze greșit gramatical i-ar ieși media pe primul semestru 12:3 =4 corigent. După mine profesori ar trebui să aibă un barem clar delimitat pe baza căruia să noteze. Deci puținul ăla care trebuie să îl învețe elevul trebuie să îl învețe.

| Termopile explică (pentru Violleta2022):

Faza cu nota "nemeritată" nu sunt genul care să zică chestii de genu "profesorul x are ceva cu mine și mi-a dat 4" eu în semestrul ăsta am luat un 4 bine meritat la română și sunt dezacord cu faptul că dacă în 15 minute de ascultare nu am fost în stare să zic mai mult de 2 fraze amărâte merit un 4. Dar dacă tu ca profesoară îmi predai 10 pagini cu detalii inutile și mă pui să le învăț atunci trebuie să îți dai seama despre ce e vorba, dar mă rog a fost vina mea că timp am avut destul pentru cele 10 pag, deci chiar meritam 4 ăla și mă bucur că am luat acel 4 că ma m-ai scuturat așa un pic. Oricum eu sunt un elev cu note destul de bune la școală chiar bune pot zice.

| Horus35 a răspuns:

O stupizenie fara limite. Bine că nu ești ministrul educației. Cred că ești profil mate-info că nu prea le ai cu limba romană. Hidrocarburile nu-ți plac, ecuațiile nu-ți plac, să citești "romanul nu știu care" nu-ți place, dar ce îți place ție? E o prostie din orice unghi ai privi-o.

| Termopile explică (pentru Violleta2022):

Auziți doamna Ioneasca dumneavoastră sunteți profesoară, ce vârstă aveți.

| Termopile explică (pentru Horus35):

1) Nu sunt la mate-info, sunt pe profil comerț așa că nu ai ghicit îmi pare rău
2)Dacă ești la mate-imfo de exemplu ce treabă are matematica cu literatura, gândește logic te rog vrei română mergi la filologie, fie care profil cu specificul lui
3)Hidrocarburi doar la științe ale naturi.
4)Romane vrei romane filologie
5)Eu pe comerț trebuie comerț nu hidrocarburi că eu nu fac comerț cu hidrocarburi

| Termopile explică (pentru Horus35):

"dar ce îți place ție?" ce e util.Cum am m-ai zis nu fac comerț cu hidrocarburi.

| Termopile explică (pentru Horus35):

Dacă de exemplu sunt elev la clasa a 12 a la mate-info și vreau să devin informatician la ce îmi trebuie Biologie că doar nu o să caut bacterii și viruși in PC

| Termopile explică (pentru Horus35):

Ecuația aia de 1 pagină nu o să îl ajute decât pe ăla de la mate info și atât în rest e inutilă pentru restul.

| Horus35 a răspuns (pentru Termopile):

Ideea de bază este să îți însușești cunoștiințe din mai multe domenii, să-ți formezi o cultură generală. Degeaba ești mate-info și știi matematică dacă ești incapabil să te exprimi corect în limba romană sau degeaba ești filologie dacă n-ai facut o oră de fizică sau chimie pentru a înțelege unele lucruri. Conținutul acestor materii ar trebui modificat pentru fiecare profil, dar își au bine locul.

| Termopile explică (pentru Horus35):

Chestiile de cultură generală se învață în școala generală (de aia îi zice școala generală) la liceu și la facultate te specializezi într-un anumit domeniu de care va depinde viața ta în viitor, ori eu la profil comerț nu cred că viața mea va depinde de chimie.

| Termopile explică (pentru Horus35):

PS :Cultura generala o poți dezvolta tot timpul, în schimb o specializare într-un anumit domeniu se face în școală.

| Violleta2022 a răspuns (pentru Termopile):

Am de 3 ori varsta ta, trecuta prin viata si experienta, cu 2 copii de 30 de ani.

| Termopile explică (pentru Violleta2022):

Multi ani înainte

| Violleta2022 a răspuns (pentru Termopile):

Multam la fel

| Termopile explică (pentru Violleta2022):

Aveți dreptate. Se vede că aveți experiență și știți ce vorbiți.

| Termopile explică (pentru Violleta2022):

De ce 3-4 dacă elevul merită 10

| Violleta2022 a răspuns (pentru Termopile):

M-am referit la 3-4 calificative, ca notatie ( nu ca note de 3 si 4)
De genul:
- superficial sau insuficient
- mediu
- bun
- foarte bun sau excelent

| Termopile explică (pentru Violleta2022):

A mi-am dat seama prea tarziu. Sunteți foarte deșteaptă pentru o femeie născută în 1970 dar na, fiecare generație cu oameni ei buni.

| Violleta2022 a răspuns (pentru Termopile):

In alta ordine de idei: incerc sa-mi aduc aminte de calificativele pe care le primeau copii mei aici, la liceu si m-ai facut sa le caut carnetele de evaluare (note), pe care le-am pastrat, ca amintire.
Asadar, notarea in Australia este de genul: A, B, C, D, U, unde
A - este excelent
B - este bun,
C - mediu
D - satisfacator
U - nesatisfacator (adica, ai picat )

Cat priveste anul nasterii, sunt nascuta in 196X... si ceva, adica mai devreme de 1970 happy

| FaraNume1245 a răspuns:

Dacă ar fi după tine, sistemul ar fi și mai prost decât e deja.

1. De ce? Faci presupunerea că un elev care tocmai a terminat clasa a opta știe deja ce facultate vrea să facă, ceea ce e total greșit.

2. De acord cu dezumflatul, dar nu cu restul paragrafului. Ai nevoie să faci română să înveți să pui cratimele, de exemplu. La matematică ar trebui să-ți dezvolți gândirea critică.

3. Adăugarea de materii noi, utile elevului, pare o idee bună inițial, dar nu știm cum va afecta asta elevii. Tind să cred că nu într-un mod bun, din moment ce le umpli programul și mai tare.

4. Oricum nu prea se dau sau se fac teme (nu cred că am făcut mai mult de 2 ore de teme pe semestru în liceu), deci nu s-ar schimba multe.

5. Și care e rostul, de fapt?

6. Cred că și problema tezelor s-ar rezolva având profesori buni.

7. Și care e scopul? Ce câștigi?

8. De acord, dar nu în modul prezentat de tine.

9. Nu știu dacă și mai multe teste ar rezolva problema. Cred că ar trebui să existe măsuri de evaluare bazate pe feedbackul elevilor, care să fie și luați în seamă.

10. Aici deja depășim sistemul de învățământ și intram pe teritoriul economiei.

11. Dacă găsești profesori buni, cărora le place ce fac și elevilor le place de ei, de ce să iasă la pensie la 40 de ani? Ai face mult mai mult rău decât bine.

12. Total de acord, la materiile la care nu e nevoie de proiector (ar trebui să fie un număr foarte mic de aceste materii).

13. Foarte multe sisteme de învățământ au mai mult de 15 elevi / profesor și le merge bine, nu numărul elevilor e problema.

Te axezi prea mult pe materii, când de fapt problema principală este prezența multitudinii de profesori incompetenți.

| Termopile explică (pentru FaraNume1245):

3)Pai scot materiile inutile și bag materiale inutile, nu bag materii utile peste materii inutile.
5)Păi făcând un proiect câștigi niște abilități, dar dacă dai un test (lucrare de control) nu câștigi nimic. Plus de asta poți primi o notă pe proiect.
7)Pai mi se pare un sistem de notare chiar potrivit de ce? Pentru că implică doar 3 note ceea ce înseamnă mai puțin stres pentru elevi, stresul elevilor care merg la școală e o problemă uriașă. Plus că elevi vor ști câte note vor avea și ce trebuie să facă pentru ele
13)Știu dar e foarte logic ca dacă profesorul predă la mai putini elevi îi e mai ușor.

| FaraNume1245 a răspuns (pentru Termopile):

3?
5. Ce abilități? Note primești și pe test și pe proiect, nu văd ce treabă au notele.
7. De ce înseamnă 3 note mai puțin stres pentru elevi? Ce proiect fac elevii la educație fizică? Stresul e, într-adevăr, o problemă, dar soluția nu e "tăiați din numărul de note". Consider că, oricum, munca analizată mai riguros este mai stresantă decât 2 teste lejere.
13. De ce? De exemplu, la mine la facultate suntem ~30 într-o grupă și profesorii se descurcă foarte bine, au timp să răspundă la întrebări și să explice, chiar și de mai multe ori dacă e nevoie, sau să vorbească despre teme care nu aparțin cursului lui, asta pe lângă cursul lui.

| Termopile explică (pentru FaraNume1245):

Abilitățile pe care le câștigi făcând un proiect sunt mai multe și mai importante decât abilitățile pe care le dobândești scriind un test.

| FaraNume1245 a răspuns (pentru Termopile):

Și tot nu mi-ai spus care sunt acele abilități.

| Termopile explică (pentru FaraNume1245):

Abilitățile sunt
1)Abilitatea de a lucra în echipă, e clar că la un test scris ești solo, tu și atât, la un proiect ești în colaborare cu mai mulți colegi, acum bineînțeles că ai mai mari șanse de reușită în viață dacă ști să colaborezi decât dacă faci totul solo. Imaginează-ți că în liceu faci zeci de astfel de proiecte, dacă faci asta și le faci cum trebuie atunci ai câștigat o abilitate deosebit de valoroasă. Ține minte lucrul în echipă e foarte important în viața de zi cu zi.
2)Abilitatea de a te exprima liber în fața unor persoane : Gândește dacă ajungi profesor și trebuie să ști să prezinți informatiile, dacă ești patron îți trebuie și nu numai sunt o grămadă de domenii și situații in care ai nevoie să ști să prezinți ceva, să ști să comunici etc să ști cum să transmiți ce ai de zis.
3)Îți dezvolți creativitatea :un test scris îți omoară creativitatea, un proiect ți-o dezvoltă
4)Îți dezvolti curiozitatea : În viața curiozitatea e importantă deoarece te ajută să te dezvolți.
5)Abilitatea de a te organiza : făcând un proiect trebuie să înveți să te organizezi atât pe tine, cat și informațiile din proiect.

| FaraNume1245 a răspuns (pentru Termopile):

1. Da, într-o lume imaginată de tine. În lumea reală, câțiva muncesc la proiect și toți iau credit.
2. Un proiect nu e același lucru cu o prestanță în fața unui public.
3. Sunt multe moduri de a face testele scrise să nu mai omoare creativitatea.
4. Curiozitatea te ajută să te dezvolți, dar nu e dezvoltată de proiecte. Dacă un profesor poate face elevii curioși prin proiecte interesante, cu siguranță poate face asta și fără ele.
5. Cu asta sunt de acord.

Liceul nu ar trebui să fie axat pe meserii. Ar trebui să fie axat pe cunoștințe generale despre științe, gândire analitică, filtrare de informații și să ofere sprijin elevilor.

Din nou, nu materiile și modul de evaluare sunt problema, ci profesorii majoritar dezinteresați sau incompetenți.

| Termopile explică (pentru FaraNume1245):

Am specificat și faptul că problema este și la profesori dar nu doar la profesori, eu consider că tot sistemul trebuie luat de la 0