| amalia930 a întrebat:

Buna,sunt eleva la o scoala postliceala sanitara,am frecventat cursurile zilnic,acum sunt ultimul an, si astazi am aflat ca sunt insarcinata in 7 saptamani.Intrebarea mea estebig grinaca sunt eleva si am ramas insarcinata in perioada scolara pot sa primesc indemnizatie pentru cresterea copilului?

Răspuns Câştigător
| alessia5158 a răspuns:

Pentru a primi indemnizatia pentru cresterea copilului, este importanta situatia in care te vei afla la data nasterii copilului! Presupun ca vei naste prin septembrie octombrie 2015, dupa absolvirea cursurilor scolii postliceale.
Ca proaspat absolvent al unei forme de invatamant (liceu, scoala postliceala, facultate) si daca nu-ti vei gasi un loc de munca, poti primi indemnizatia de crestere a copilului daca te aflii in evidenta AJOFM adica:
" se află în perioada de 60 de zile de la finalizarea cursurilor învăţământului obligatoriu sau, după caz, de la absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului preuniversitar, universitar şi postuniversitar la nivelul studiilor universitare de masterat, organizat potrivit legii, cu sau fără examen de absolvire, în vederea angajării ori, după caz, trecerii în şomaj, calculate începând cu data de 1 a lunii următoare finalizării studiilor"--- citeste tot continutul actului normativ, respectiv OUG nr.111/2010 din link-ul:
http://lege5.ro/......a-copiilor

Asa sa intelegi ca, dupa DATA absolvirii( care corespunde cu data incheierii cursurilor ultimului an de postliceala ) si in interiorul termenului termen de 60 de zile de la aceasta data, trebuie sa te inscrii la AJOFM(din judetul de domiciliu) pentru a fi luata in evidenta. Dupa nasterea copilului, chiar daca figurezi in evidentele AJOFM( ca somer indemnizat), este obligatoriu sa faci o cerere la care atasezi documentele necesare pentru acordarea indemnizatiei.

2 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns: