| babe100 a întrebat:

Buna!

Sunt studenta si locuiesc in chirie cu cineva. Am facut un contract cu proprietarul pe numele amandurora conform caruia vom plati chiria si cheltuielile pana in septembrie 2016. Contractul nu este inregistrat la primarie, nu este nici stampilat de vreun notar etc. Are forma unui contract oficial si are semnaturile noastre si cea a proprietarului.

Din nefericire eu nu mai doresc sa locuiesc cu aceasta persoana din motive personale. Fiind o persoana posesiva, nu am de ales si va trebui sa imi fac bagajele si sa plec cand nu este acasa. Ma va putea obliga in vreun fel sa platesc chiria/cheltuielile?

De asemenea aceasta persoana are in familie doi avocati si la un moment dat mi-a spus mai in gluma sau mai in serios ca ma va pune sa ii platesc daune morale daca il voi parasi si ca ma va pune sa ii platesc pensie de 100000 de lei daca voi face acest lucru. Se poate asa ceva?

De altfel, daca voi pleca in lipsa lui, ma va putea acuza ca i-am furat bunuri desi nu am facut acest lucru?

Mentionez ca desi contractul nu este unul "oficial" am avut un martor: mama lui.

Sper ca tot ce am scris a avut sens si astept un raspuns cat mai curand.

15 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Respectivul vorbeste prostii si a vrut sa te intimideze. Tu nu ai nici o datorie fata de el, ci numai fata de proprietar, acestuia trebuie sa-i platesti partea ta de chirie si despagubiri pentru stricaciunile provocate (daca exista).
Poate sa aiba 1.000 de avocati in familie si nu va obtine nimic, chiar daca te-ar da in judecata.
Vezi ca trebuie sa faci o notificare proprietarului, conform Codului civil, citez:
"ART.1.825.Denunţarea închirierii încheiate pe durată determinată
  (1) Dacă închirierea este pe durată determinată, locatarul poate denunţa unilateral contractul prin notificare, cu respectarea unui termen de preaviz de cel puţin 60 de zile. Orice clauză contrară este considerată nescrisă."