| Fisstic a întrebat:

Ce acte sunt necesare pentru o persoane de 25 de ani pentru a-si face un pasaport?

Răspuns Câştigător
| lulu_5281 a răspuns:

Pasaport electronic
În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 al Consiliului European din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate şi elementele biometrice integrate în paşapoarte şi în documente de călătorie emise de statele membre, România, ca stat membru, a introdus paşapoartele electronice.
Elementul de noutate constă în introducerea mediului electronic de stocare(cipul). Cipul include datele personale existente în fila informatizată: nume, prenume, data naşterii, codul numeric personal, termenul de valabilitate al documentului, organul emitent, cetăţenia. De asemenea, acesta conţine imaginea facială şi impresiunile digitale a 2 degete pereche de la ambele mâini, cu excepţia minorilor cu varsta sub 6 ani şi persoanelor pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă.
Faţă de paşapoartele vechi, care rămân valabile pană la expirare şi care conţin 32 elemente de siguranţă, paşapoartele electronice conţin 50 elemente de siguranţă. Ca elemente de noutate putem enumera: introducerea elementelor biometrice în cip iar cipul este introdus într-o pagină de policarbonat care asigură protecţia şi securitatea acestuia, garantând totodată autenticitatea, integritatea şi confidenţialitatea datelor, stema României în tehnologie intaglio, pagina din policarbonat - conţinând datele de identificare ale titularului şi cipul - poziţionată între coperta întâi (interioară) şi pagina 1, pagina 1 cu fotografia în umbră a titularului realizată prin imprimare inkjet, fotografia titularului gravată laser şi fotografia în umbră realizată prin perforaţie cu laser, numărul paşaportului perforat prin paginile 1-32, inclusiv în coperta a doua, iar în pagina din policarbonat gravat laser, datele informatizate citibile optic (MRZ), banda heliogravată în coperta 1, hârtia utilizată cuprinde filigrane în 3 tonuri, firul de broşare este protejat prin modalitatea de coasere, este introdus în copertă însemnul "Uniunea Europeană", însemnul distinctiv pentru paşaport electronic.
Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 6 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.
Termenul de eliberare este de până la 30 de zile lucrătoare.
Contravaloarea paşaportului electronic a fost stabilită de către Compania Naţională Imprimeria Naţională - S.A. la preţul de 234 lei inclusiv T.V.A (se achită la unităţile CEC Bank), iar taxa consulară este de 32 lei (se achită la unităţile CEC Bank sau trezorerie).
Pentru situaţii de urgenţă românii pot solicita paşaportul temporar, care se eliberează în cel mult 3 zile lucrătoare. Preţul de cost al paşaportului temporar este de 112,0 lei (80,0 lei contravaloarea paşaportului se achită la unităţile CEC Bank, 32 lei taxa consulară se achită la unităţile CEC Bank sau la trezorerie, după caz, şi 100 lei tariful suplimentar de urgenţă se achită la trezorerie), şi are un termen de valabilitate de 1 an.

sursa : Directia Generala de Pasapoarte

Paşapoarte biometrice pentru romania


PREMIERĂ. România este singurul stat din lume care eliberează paşaport electronic supranumit şi „biometric", acesta fiind singurul act de identitate care cuprinde ambele elemente de identificare ale posesorului, respectiv imaginea facială şi amprenta digitală.

„Paşaportul biometric", valabil de la începutul acestui an, este dotat cu un cip care stochează datele personale ale posesorului. Actul este emis de Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice şi are 50 de elemente de siguranţă, cu 18 mai mult decât paşapoartele actuale.



Sursa: www.evz.ro
Data publicarii: 04 ianuarie 2010 ora 09:06

Bucuresti: Capitala trece la pasapoarte biometrice!

Bucureştenii îşi pot depune cererile pentru eliberarea paşapoartelor biometrice începând de mâine. Serviciul Public Comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor din structura IPMB va începe centralizarea cererilor pentru eliberarea controversatelor paşapoarte cu cip electronic.

România a devenit anul trecut primul stat din lume care a început să elibereze acest tip de act de identitate, care şi amprenta digitală pe lângă clasica imagine facială. Paşaportul este dotat cu un cip care stochează datele personale, având 50 de elemente de siguranţă, cu 18 mai multe decât cel obişnuit. Primii românii care au beneficiat încă din februarie 2009 de aceste paşapoarte au fost ilfovenii.

Polemicile care ard mocnit încă de la începutul anului trecut, când de-abia se făcuse publică intenţia introducerii acestor acte, stau să se reaprindă. Mulţi dintre credincioşi spun că noile acte sunt „lucrarea Diavolului", deoarece conţin asocierea de cifre satanice 666.

De asemenea, mai multe ONG-uri susţin că ordonanţa privind introducerea paşapoartelor biometrice încalcă drepturi din Constituţia României, precum cel la viaţă privată şi dreptul la religie.

De trei ori mai scumpe, dar mai durabile
Bucureştenii care sunt în situaţia de a-şi schimba actul de călătorie pot depune cereri la direcţia de eliberare din sediul de pe strada Nicolae Iorga nr. 27, situat în sectorul 1. Preţul paşaportului va fi de 266 de lei, iar termenul de valabilitate este de 5 ani, în timp ce paşaportul simplu costă 96,2 lei şi este valabil un an.

Sursa: www.adevarul.ro
Data publicarii: 04 ianuarie 2010 ora 09:06



Cetăţenii români care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 248 / 2005 au garantat dreptul la libera circulaţie şi, în mod corespunzător, au dreptul la eliberarea, deţinerea şi folosirea unui paşaport în condiţiile legii.

Paşaportul face dovada identităţii şi cetăţeniei titularului şi îi dă dreptul de a ieşi şi de a intra în ţară prin oricare dintre punctele de trecere a frontierei deschise traficului internaţional de călători.
În străinătate, paşaportul dă dreptul titularului la asistenţă şi protecţie din partea misiunilor diplomatice şi a oficiilor consulare ale României.
Paşaportul este proprietatea statului român.

Tipurile de documente de călătorie eliberate cetăţenilor români în condiţiile legii sunt: paşaportul diplomatic, de serviciu şi simplu, precum şi titlul de călătorie şi cartea de identitate valabilă, pentru cetăţenii români care călătoresc în statele Uniunii Europene.

Paşapoartele simple se eliberează de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, cetăţenilor români care nu se află în una dintre situaţiile de suspendare a exercitării dreptului la libera circulaţie în străinătate.

Paşapoartele simple se păstrează de către titulari, care au obligaţia de a nu le înstrăina, cu excepţia situaţiilor în care documentele se reţin de autorităţile competente sau se depun la misiunile diplomatice ori oficiile consulare străine, în vederea aplicării vizei.

Paşapoartele simple ale minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani se păstrează de către părinţii acestora, reprezentanţii legali sau, dupa caz, de către însoţitori, atunci când minorii se deplasează în străinătate împreună cu alte persoane, în condiţiile prezentei legi.

Paşapoartele simple pot fi reţinute numai de către organele de poliţie, autorităţile judiciare, misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate, serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, precum şi cele pentru evidenţa persoanelor, doar în cazul în care situaţia o impune, pentru exercitarea atribuţiilor specifice prevăzute de lege. În aceste situaţii autorităţile care reţin paşapoartele au obligaţia să elibereze titularului o dovada care să ateste faptul că paşaportul a fost reţinut, precum şi motivele care au stat la baza acestei măsuri.

Valabilitatea paşapoartelor simple este de:
a) 3 ani pentru persoanele care nu au împlinit 14 ani;
b) 5 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsa între 14 si 25 de ani;
c) 10 ani pentru persoanele care au împlinit vârsta de 25 de ani.

Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple se depun personal de către solicitanţi, în ţară, la serviciile publice comunitare pentru evidenţa persoanelor ori la serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, în a căror rază de competenţă au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, iar în străinătate, la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României.

Persoanele care, din motive obiective, nu se pot prezenta personal la serviciile publice comunitare pot depune cererile prin mandatar, cu procură specială, autentificată în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau de oficiile consulare ale României.

Pentru mai multe detalii, a se consulta secţiunea Baza legală

Termenele de eliberare a paşapoartelor

Termenul în care se soluţionează cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple nu poate fi mai mare de 20 de zile lucrătoare.

Termenul de soluţionare a cererilor de eliberare a paşapoartelor simple în regim de urgenţă, cu plata corespunzătoare a tarifului suplimentar de 100 RON, nu poate fi mai mare de 3 zile lucrătoare.

Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple în regim de urgenţă se depun la serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple.

În cazul cererilor depuse la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, termenul pentru eliberarea paşaportului simplu nu poate fi mai mare de 90 de zile calendaristice de la data depunerii cererii.

Documentele necesare pentru:


a) Eliberarea sau preschimbarea paşaportului simplu:

- cererea tip model 1 şi anexa (cartonaş);
- cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original şi copie xerox. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original şi copie xerox. În cazul prezentării buletinului de identitate sau cărţii de identitate provizorii, se vor anexa 2 copii xerox;
- dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului:
• 32 LEI - taxa consulară (se poate achita la agenţiile CEC sau Trezorerie);
• 64,20 LEI - costul paşaportului (se poate achita la agenţiile CEC sau sucursalele BCR);
- paşaportul anterior, dacă este cazul.


Depunerea cererilor de eliberare a unui nou paşaport de către mandatar:

Persoanele care din motive obiective nu se pot prezenta personal, pot depune cererile prin mandatar, cu procură specială, autentificată în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
În acest caz, cererile vor fi insoţite de următoarele documente:
- cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate al titularului, aflate în termen de valabilitate, în original şi copie xerox. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original şi copie xerox. În cazul prezentării buletinului de identitate sau cărţii de identitate provizorii, se vor anexa 2 copii xerox;
- dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului:
• 32 LEI - taxa consulară (se poate achita la agenţiile CEC sau Trezorerie);
• 64,20 LEI - costul paşaportului (se poate achita la agenţiile CEC sau sucursalele BCR);
- paşaportul anterior, dacă este cazul;
- procură specială, autentificată în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare;
- 2 foto color (dimensiune 3,5 x 4,5 cm) ale titularului. În cazul procurilor autentificate în străinătate, una dintre fotografii va fi aplicată pe procură sau pe cerere, identitatea titularului fiind confirmată de funcţionarul consular, prin semnatură şi ştampilă;
- actul de identitate, aflat în termen de valabilitate, al mandatarului, original şi copie xerox.
În situaţia depunerii cererilor la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României în străinătate ori prin procură specială autentificată de acestea, fotocopiile documentelor solicitate se certifică de către funcţionarul consular, documentele în original fiind restituite solicitantului.

b) Eliberarea paşaportului în caz de furt, pierdere, deteriorare sau distrugere:

- cerere model nr. 3
- cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original şi copie xerox. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original şi copie xerox. În cazul prezentării buletinului de identitate sau cărţii de identitate provizorii, se vor anexa 2 copii xerox;
- dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului:
• 32 LEI - taxa consulară (se poate achita la agenţiile CEC sau Trezorerie);
• 64,20 LEI - costul paşaportului (se poate achita la agenţiile CEC sau sucursalele BCR);

PIERDEREA paşaportului se declară de titular la cea mai apropiată unitate de poliţie sau la autoritatea care l-a eliberat, cu ocazia depunerii cererii pentru eliberarea unui nou paşaport, situaţie în care titularul va declara pe propria răspundere împrejurările producerii evenimentului. În străinătate, pierderea paşaportului se declară la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României
În cazul declarării FURTULUI paşaportului simplu, este necesară prezentarea dovezii eliberate de organele de poliţie. FURTUL paşaportului se declară de către titular la cea mai apropiată unitate de poliţie din ţară sau, după caz, de pe teritoriul statului în care s-a produs evenimentul, solicitându-se eliberarea unei adeverinţe care să ateste declararea evenimentului respectiv. În cazul declarării FURTULUI paşaportului simplu în străinătate, adeverinţa va fi însoţită şi de o traducere a acesteia, efectuată de un traducător autorizat.
În cazul DISTRUGERII paşaportului simplu, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat sau fragmente din acesta, cu condiţia ca acestea să cuprindă elemente care să facă posibilă identificarea documentului.

c) Minorii cu varsta de peste 14 ani:

Cererile (model nr. 1) vor fi însoţite de următoarele documente:
- cartea de identitate sau cartea de identitate provizorie, aflate în termen de valabilitate, în original şi copie xerox. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original şi copie xerox. În cazul prezentării cărţii de identitate provizorii, se vor anexa 2 copii xerox;
- dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului:
• 32 LEI - taxa consulară (se poate achita la agenţiile CEC sau Trezorerie);
• 64,20 LEI - costul paşaportului (se poate achita la agenţiile CEC sau sucursalele BCR);
- paşaportul anterior, dacă este cazul;
- declaraţia ambilor părinţi, a părintelui supravieţuitor, a părintelui căruia i-a fost încredinţat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, a reprezentantului legal, care să ateste acordul cu privire la eliberarea unui paşaport simplu pentru minor;
- certificatul de deces, hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului rămasă definitivă şi irevocabilă, în original şi copie xerox, în cazul în care se prezintă doar declaraţia unuia dintre părinţi.

Declaraţiile privind acordul cu privire la eliberarea paşaportului simplu pentru minor pot fi date în faţa funcţionarului care primeşte cererea. În acest caz, se prezintă şi actele de identitate valabile ale părinţilor, în original şi copie xerox.
Declaraţiile pot fi autentificate în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, precum şi în faţa autorităţilor străine, acestea din urmă trebuind să îndeplinească condiţiile de supralegalizare prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostila conform Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 05.10.1961.

În cazul declaraţiilor autentificate de autorităţile străine, care îndeplinesc condiţiile de supralegalizare prevăzute de lege sau au aplicată apostila conform Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 05.10.1961, vor fi prezentate atât originalul, cât şi o traducere legalizată.

d) Minorii cu vârsta de până la 14 ani:

FACILITĂŢI PENTRU MINORI
Includerea în paşaportului părinţilor şi eliberarea paşaportului simplu pentru minorii care nu au împlinit vârsta de 14 ani nu necesită prezenta copilului la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple. Mai mult, includerea minorilor în paşapoartele părinţilor odată cu emiterea paşapoartelor acestora, este scutită de plata taxelor consulare. În cazul includerii ulterior eliberării paşapoartelor părinţilor, taxele sunt următoarele:
- 3 LEI - taxa consulară - pentru titularul paşaportului
- 3 LEI - includerea - pentru fiecare minor ce urmează a fi inclus.

Cererile pentru includerea (cerere model nr. 4) în paşapoartele ambilor părinţi sau în paşaportul unuia dintre aceştia trebuie să fie însoţite de următoarele documente:
- certificatul de naştere al minorului, în original şi copie xerox;
- declaraţia celuilalt părinte prin care îşi exprimă acordul cu privire la includerea minorului sau certificatul de deces, hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului ramasă definitivă şi irevocabilă, în original şi copie xerox;
- actele de identitate ale părinţilor sau al reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate, în original şi copie xerox.

Declaraţiile privind acordul cu privire la includerea minorului pot fi date în faţa funcţionarului care primeşte cererea. În acest caz, se prezintă şi actele de identitate valabile ale părinţilor, în original şi copie xerox. Declaraţiile pot fi autentificate în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, precum şi în faţa autorităţilor străine.
În cazul declaraţiilor autentificate de autorităţile străine, care îndeplinesc condiţiile de supralegalizare prevăzute de lege sau au aplicată apostila conform Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 05.10.1961, vor fi prezentate atât originalul, cât şi o traducere legalizată.
La depunerea cererii vor fi prezentate, pe lângă documentele necesare, şi 2 fotografii color identice, cu dimensiunile 35 x 45 mm pentru paşaport individual şi cu dimensiunile 25 x 35 mm pentru includerea în paşaportul unuia dintre părinţi. Confirmarea fotografiei reprezentându-l pe minor se face de către părinţi în faţa funcţionarului care primeşte cererea la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple al localităţii de domiciliu.

d.A. Cererile care privesc INCLUDEREA (cerere model nr. 4) în paşapoartele ambilor părinţi sau în paşaportul unuia dintre aceştia vor fi însoţite de următoarele documente:
- certificatul de naştere al minorului, în original şi copie xerox;
- declaraţia celuilalt părinte prin care îşi exprimă acordul cu privire la includerea minorului sau certificatul de deces, hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului rămasă definitivă şi irevocabilă, în original şi copie xerox;
- actele de identitate ale părinţilor sau al reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate, în original şi copie xerox;
În cazul includerii ulterior eliberării paşapoartelor parinţilor, taxele sunt urmatoarele:
• 3 LEI - taxa consulară (se poate achita la agenţiile CEC sau Trezorerie);
• 3 LEI - includerea;
Declaraţiile privind acordul cu privire la includerea minorului pot fi date în faţa funcţionarului care primeşte cererea. În acest caz, se prezintă şi actele de identitate valabile ale parinţilor, în original şi copie xerox.
Declaraţiile pot fi autentificate în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, precum şi în faţa autorităţilor străine, acestea din urmă trebuind să îndeplinească condiţiile de supralegalizare prevazute de lege sau să aibă aplicată apostila conform Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 05.10.1961.
Cererile pentru includerea minorului ulterior eliberării paşapoartelor parinţilor se depun numai la sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple.

d.B. Cererile care privesc ELIBERAREA PAŞAPORTULUI SIMPLU pentru minorul care nu a împlinit vârsta de 14 ani se formulează de către ambii părinţi, de părintele supravieţuitor, de părintele căruia i-a fost încredinţat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, de reprezentantul legal.
Cererile pot fi formulate doar de către unul dintre părinţi atunci când este împuternicit de către celălalt părinte prin procură specială, autentificată în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, ori când există acordul scris al acestuia, autentificat în aceleaşi condiţii.
Atunci când, din motive obiective, nici unul dintre părinţi nu se poate prezenta la serviciul public comunitar, cererile prevăzute mai sus, pot fi formulate de o persoană împuternicită de către părinţi prin procură specială, autentificată în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
Cererile vor fi însoţite de următoarele documente:
- certificatul de naştere al minorului, în original şi copie xerox;
- dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului:
• 32 LEI - taxa consulară (se poate achita la agenţiile CEC sau Trezorerie);
• 64,20 LEI - costul paşaportului (se poate achita la agenţiile CEC sau sucursalele BCR);
- paşaportul anterior, dacă este cazul;
- actele de identitate ale părinţilor sau al reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate, în original şi copie xerox;


4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform HG nr.94/2006, cu modificările ulterioare, citez:
"ART.5.(1) Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple se depun personal de cãtre solicitanţi, însoţite de urmãtoarele documente:
a) cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, dupã caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original şi în fotocopie. Cartea de identitate provizorie trebuie însoţitã de certificatul de naştere, în original şi în fotocopie;
b) dovada achitãrii taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului, precum şi, dupã caz, a tarifului suplimentar pentru eliberarea paşaportului simplu în regim de urgenţã prevãzut de lege, completate pe numele titularului, în original;
c) paşaportul anterior, dacã acesta existã." Numai bine!

| Hirako a răspuns:

Buletin.

| AlexandrutzaMyy a răspuns:

Paı... buletınul