| Nick67 a întrebat:

Ce lege prevede transferul pensiilor din România in străinătate și cum se procedează acest lucru. Țin sa Menționez ca am lucrat in MAI.
Mulțumesc anticipat!

2 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Plata pensiilor stabilite in Romania, pentru cei cu domiciliul actual in strainatate, este prevazuta atat in L.223/2015 (pensiile militare), cat si in L.263/2010 (pensii publice pentru celelalte categorii de persoane), care fac referire la intelegerile dintre state, in cazul transferurilor.
Va trebui sa te interesezi la Casa de Pensii de la care ai primit pensia.

| alessia5158 a răspuns:

Începând cu anul 2008, beneficiarii sistemului public de pensii din România stabiliți in străinătate pot primi pensia pe teritoriul statului de domiciliu, CNPP asigurând plata pensiilor prin Citibank Europe plc., Dublin – sucursala România, potrivit informațiilor oferite pe site-ul Casei: https://www.cnpp.ro/pensii-internationale
Tot in continutul link-ului dat mai sus vei gasi si procedura de transfer a pensiei tale in strainatate, respectiv:
" Procedura de transfer a drepturilor de pensie in strainatate presupune următoarele:

1. deschiderea unui cont la orice bancă de pe teritoriul statului de domiciliu (nu este necesară deschiderea contului la o bancă apartinând Grupului Citi, dar această optiune poate conduce la achitarea unor taxe de transfer bancar mai reduse);

2. comunicarea detaliilor bancare (adresa completă a beneficiarului, denumirea si adresa băncii beneficiarului, codul SWIFT/BIC al băncii beneficiarului, acolo unde e cazul, precum și numărul de cont internațional bancar) către instituția plătitoare (casa teritorială de pensii in evidența căreia se află dosarul de pensie) prin intermediul declarației de transfer.

Declarația de transfer in străinătate a drepturilor cuvenite beneficiarilor sistemului public de pensii, insoțită de documentul care confirmă detaliile bancare și de copia actului de identitate al titularului care atestă domiciliul său actual se pot depune direct de catre titularul drepturilor sau prin mandatar desemnat cu procură specială în acest sens, la sediul casei teritoriale de pensii in a cărei evidență se află dosarul de pensie. De asemenea, aceste documente pot fi expediate cu poșta, la sediul casei teritoriale de pensii sau prin e-mail (scanate) transmise la adresa electronică oficială a casei teritoriale de pensii, postată de instituția menționată pe site-ul acesteia."