|

De ce credeți că sunt la moda cărțile șau cd urile audio de dezvoltare personala/motivationale!? Oare credeți că te poate ajuta o carte sau un audiobook de genul? Am auzit multi oameni care zic că le-au schimbat viața astfel de cărți. Ajuta sau doar reclama e de ele? Puteți să dați exemple de cărți de genul care sunt extraordinare?

3 răspunsuri:
| a răspuns:

Nu ar fi mai util sa iti aflii personalitatea, de exemplu folosind tipurile date de Myers briggs si sa pornesti de acolo in a-ti determina punctele forte si cele slabe?
Eu asa am facut, sunt si pasionata de analiza personalitatii unui om si am constatat ca tipurile de personalitate MBTI intr-adevar merita a fi cercetate, fiind eprfectionate de-a lungul anilor de psihologi renumiti si dedicati muncii lor. Pornind de acolo m-am analizat pe mine insami si am cautat detalii cu privire la aceste tipuri. A fost mult mai interesant si de calitate decat o carte generica despre dezvoltare personala/motivationala pentru ca acele carti nu sunt personalizate exact pentru felul tau de a fi.

| a răspuns:

Sunt la moda pentru ca exista cerere; exista dorinta omenilor de schimbare, de a descoperi mai mult despre ei incat sa-si construiasca un trai cat mai placut iar o mica parte simt ca exista mai mult decat ceea ce cunoastem actualmente.

Daca te poate ajuta un audiobook e o chestiune foarte personala, de la om la om. Informatia peste care dai e in conformitate cu ceea ce esti tu pregatit sa afli, sa cunosti; informatia dintr-un audiobook poti sa o afli sa zicem intamplator intr-o conversatie cu un necunoscut. Indiferent de felul in care informatia ajunge la urechea cuiva daca el nu e pregatit sa afle acea informatie, ea va fi nula, persoana o va vedea ca pe o fabula, ca ceva ciudat, o aberatie, ceva ce nu poate fi adevarat si-asa mai departe.

Inc-o data, pentru mine o carte poate sa devina extraordinara iar tie nici sa nu-ti starneasca interesul sa o citesti.
Ghidul Iluminarii pentru lenesi de Adrian Nuta

| a răspuns:

Dezvoltarea personala/motivationala din audiobooks sau carti provine din puterea de convingere a autorului si de dorinta de a se autodepasi a cititorului. De multe ori avem nevoie de imbolduri iar acele materiale asta tind sa ofere.
Din ce am urmarit pe Youtube, categoria financiara si dezvoltare anteprenoriala, multi youtuberi incearca sa "agate" cu metode de genul "cumpara-mi cartea, la reducere acum si vei afla mai multe", deci este vorba de reclama.
Depinde cati sunt aceia care spun ca le-au schimbat viata. Daca sunt 15-50 de persoane, este exagerat.
Carti care au trecut testul timpului sunt cele scrise de Kiyosaki sau la care a contribuit Warren Buffett.