| Effy35 a întrebat:

Este practica ortodoxă numită cultul sfinților o închinare și slujire falsă?

Cum comentati versetul de mai jos:
"Lui Dumnezeu să te închini și numai Lui să îi slujești!" Matei 4

Răspuns Câştigător
| RAY a răspuns:

Da,iahve spune sa te închini doar lui atât, nu exista sfinți, singurul sfânt e Iisus atât, e o idolatrie, încalcă și porunca

68 răspunsuri:
| Pocait01 a răspuns:

Rectific, sunt și eu curios ce au de spus ortodocșii referitor la "cultul sfinților". Mai de grabă de ce pasaje din Biblie se leagă când vine vorba de închinarea(prin rugăciune) la sfinți și îngeri.

| CostinAlamariu a răspuns:

Nu e o slujire falsa. E o venerare (dulia). Inchinarea la Dumnezeu se numește latria.

"Lui Dumnezeu să te închini și numai Lui să îi slujești (latria)!"

Adică latria se cuvine doar lui Dumnezeu. E interzis să arătăm latria față de sfinți dar dulia (venerare) e permis deoarece Dumnezeu se află în ei. Venerând sfintii arăți respectul cuvenit față de vasele în care salasluieste Duhul Sfânt. Daca nu îi respecti si venerezi pe ei înseamna ca nu respecti nici pe Duhul Sfânt care este în ei.

| Effy35 explică (pentru CostinAlamariu):

Dar Dumnezeu nu ne cere să veneram un om, chiar dacă acesta se proclamă sfânt, ci mai degrabă să veneram faptelor lui, ca să trăim așa cum a trăit El.
Cinstirea și adorarea trebuie aduse numai singurului Dumnezeu, mântuitorul nostru.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Effy35):

Da, adorarea trebuie adusa numai lui Dumnezeu. Zici că suntem turci. Nu am zis nicaieri ca putem aduce adorare altcuiva in afara de Dumnezeu. Am zis ca venerarea se poate aduce sfintilor. Adorarea NU.

Iar venerarea sfintilor este biblică. Cand Elisabeta spune "Bucură-te Marie, Domnul este cu tine" noi nu realizăm în limba română, dar acel "bucură-te" e un semn de venerare a unei persoane atat de sfinte încât Dumnezeu Însuși a ales-o ca mamă a Lui. Iar Biblia e plină de exemple unde o onoare deosebita se dă îngerilor si sfintilor. Si ca paranteza, nimeni nu se proclama pe sine sfant. Daca face asta inseamna ca nu e sfant.

| StrongHeart a răspuns:

Nu e nimic fals, ca prin ei ne apropiem de Dumnezeu. Sunt exemplele noastre despre cum trebuie, in mod ideal dusa o viata crestina.
Putini, chiar si dintre cei care nu cred in Dumnezeu, ar spune despre Parintele Arsenie Boca, de exemplu, ca nu a dus o viata curata, smerita, sfanta. Sau despre Valeriu Gafencu, sunt atatea marturii. Sau din Vechiul testament, de Sfantul Prooroc Isaia, iar din Noul Testament, din vechime, Sfantul Ioan Gura de Aur.
Cititi vietile sfintilor, cititi patericul si alte carti si mai vorbim dupa daca merita sau nu sa ne inchinam si lor.
Sunt foarte multi oameni pe care biserica ortodoxa ii pastreaza la loc de mare cinste. Si de 2000 de ani Sfanta Biserica Soborniceasca si Apostoleasca Ortodoxa se roaga neincetat. Biserica se roaga si pentru toti ostasii cazuti, asta ca o paranteza. Si pentru martiri, pentru mucenici, pentru toti cei adormiti si pentru toti cei vii, cei ce calatoresc pe ape, uscat sau deasupra Pamantului, pentru cei bolnavi, pentru cei sanatosi, pentru studenti, pentru oameni ce trudesc, pentru conducatorii tarii si asa mai departe.
Asta nu inseamna ca nu se roaga lui Dumnezeu.
Sfintii sunt prietenii nostri, nu niste oameni de care sa ne fie frica. Asta daca ajungi sa vezi lucrurile clar si lasi deoparte, prejudecatile si straturile de gheata de pe inima, orgoliul personal mai concret vorbind.
Ei sunt mijlocitori inaintea lui Dumnezeu, mai ales Sfanta Fecioara Maria.
Si sa spui ca nu conteaza faptele lor, nu merita cinstiti e foarte gresit. Pentru ca Dumnezeu e drept si in fata lui nimeni nu e fara de pacat. Sfintii sunt oameni care, poate au cazut, ca si noi, dar s-au ridicat si ne pot ridica si pe noi.
Daca eu sunt cel mai mare pacatos, iar tu esti un om care a dus o viata smerita, ai facut fapte bune, ai ajutat pe cei din jurul tau, poate Dumnezeu ar vrea sa ma judece pentru faptele mele rele, pe buna dreptate si dupa Legea si Dreptatea Sa de neclintit, dar daca eu ma rog tie, nu conteaza ca am murit sau sunt in viata, dar daca ma rog tie sa fiu izbavit, iar tu imi auzi rugaciunea si ma cunosti si te rogi Lui Dumnezeu pentru mine, Dumnezeu va lua si rugaciunea ta in considerare, care este mult mai puternica decat a mea care am dus o viata desfranata si am cazut pana in capatul iadului, dar cu ajutorul tau si a rugaciunilor tale, ma pot ridica si eu. Sa ne amintim ca Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului ci sa fie viu si ii va da har si ajutor sa se caiasca.
Dumnezeu poate ingadui ca un om sa traiasca mai mult, chiar daca e bolnav, sau sa depaseasca niste lucruri care par de nedepasit, daca vede in acel om ca vrea sa se schimbe. Iar aici ne sunt de mare folos sfintii. Pentru ca o femeie desfranata, de exemplu, poate cadea in deznadejde atat de mare pentru faptele ei, ca spune ca Dumnezeu nu ii poate ierta pacatele, iar Fecioara Maria a fost curata, spre deosebire de ea. Insa daca afla despre Maria Egipteanca, ca a dus o viata asemanatoare ei, poate prinde nadejde si sufletul ei sa fie salvat.
Sa nu uitam ca deznadejdea e un mare pacat. Dumnezeu poate ierta orice pacat, daca noi deznadajduim, ajungem in iad. Iar un sfant te poate scoate din iad, cand nu te astepti. Evident ca pentru unii sunt vorbe goale, dar pentru cei care au trait in viata lor o minune, stiu despre ce vorbesc aici. In viata poti avea un ajutor neasteptat de la sfinti. Ei sunt aici sa ne ajute, la fel si ingerii pazitori, dar mai ales Maica Domnului, care e bucuria tuturor celor cazuti si rugul cel nears.
Asa trebuie vazute lucrurile.
Aa, ca au aparut secte in ultimii 60 de ani ca ciupercile dupa ploaie, oameni care vor sa schimbe randuielile si traditiile ortodoxe si sa se inchine doar la bani, asta e cu totul alta treaba.
Nu zic, e adevarat ca poate si in biserica ortodoxa exista oameni care au cazut in patima iubirii de arginti, sau au comis adulter, sau abuzuri. Da. Dar sa nu uitam ca biserica la inceput a fost formata din Apostoli, sa nu uitam ca unul dintre apostoli l-a vandut chiar pe Dumnezeu. Deci, ce pretentii sa avem? Asa e firea omului, de cand e pe pamant.
Exista oameni pe care ii intereseaza viata lor dupa moarte, libertatea morala, mantuirea si exista oameni pe care ii intereseaza doar banii, iar cei din urma vor inventa orice pretext pentru a schimba scripturile dupa bunul lor plac si le vor da intelesul pe care il cred ei in mintea lor inselata.
Dar se inseala, cu siguranta.
Iar pentru cei ce gandesc de rau si hulesc Sfintele Icoane amintesc o mica fraza din paraclisul Maicii Domnului.
"Muta sa fie gura paganilor celor ce nu se inchina cinstitei icoanei Tale, celei zugravite de Sfantul Apostol si Evanghelist Luca, ceea ce se cheama povatuitoare."

| Pocait01 a răspuns (pentru StrongHeart):

"Sunt exemplele noastre despre cum trebuie, ÎN MOD IDEAL(?!) dusa o viata crestina."
Domnul Isus este singurul Om dat ca exemplu pentru noi! Singurul. Iar cuvântul lui Dumnezeu este ferm în asta, nu înțeleg cum de ați putut devia atât de mult de la ce a vrut Dumnezeu să ne arate prin Domnul Isus. Dacă toți ceilalți oameni ar fi exemple ideale pentru noi atunci nu avem UN Mesia ci mai mulți ceea ce este dincolo de erezie.

Voi ați adoptat creștinismul și l-ați combinat cu păgânismul doar că ați schimbat zeii cu oamenii(/îngerii) și practicile păgâne cu tradițiile și le-ați numit sfinte.
Dacă rezultatul bisericii ortodoxe în oameni nu era dezastruos nu aș fi spus asta, dar având în vedere rezultatul care iese din biserica ortodoxă pot să înțeleg și de ce venerarea sfinților și tradițiile inutile sunt un efect al confortului spiritual, nu pentru că ele însele fac rău ci mentalitatea care duce la venerarea și practicarea lucrurilor inutile sau chiar potrivnice Noului Legământ.

| StrongHeart a răspuns (pentru Pocait01):

Nu neg ca exista elemente pagane infiltrate in crestinism, dar nicidecum nu sunt constituite de cultului evlaviei fata de sfinti si al icoanelor.
Daca il cinstesti pe Dumnezeu, ii cinstesti si creatia.
Crezi ca Dumnezeu vrea sa-l cinstesti pe El si sa uiti de aproape? Dumnezeu insasi prin creatia Sa a vrut sa ne bucuram de aceleasi lucruri ca si el, sa fim ca niste mici Dumnezei, adica sfinti. De asta i-a dat lui Adam sa stapaneasca animalele. Ducand o viata sfanta esti asemenea lui Dumnezeu. De asta a zis sa facem om dupa chipul si asemanarea Noastra. Nu te-a facut doar sa-l venerezi pe el, te-a facut sa cinstesti toata creatia, asta include semenii, sfintii, dar si pacatosii, chiar si animalele, natura, muntii, absolut toata Creatia sa trebuie cinstita. Nu spune acolo in scripturi sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din tot cugetul din tot sufletul si din toata inima ta si pe aproapele tau ca pe tine insuti? Daca implinesti porunca asta implinesti toate poruncile. Evlavia fata de sfinti si icoane nu se aseamana inchinarii la idoli, pentru ca icoanele si lucrurile sfinte sunt o interpretare a realitatii venirii Mantuitorului si apoi trairile unor oameni care au vrut sa se apropie de Dumnezeu printr-o viata sfanta. Nu vad nimic gresit in a cinsti acesti oameni si a ne ruga lor ca unor prieteni.
Ia aminte la pilda vamesului si a fariseului.

| Pocait01 a răspuns (pentru StrongHeart):

Domnul Isus ne-a spus Cui să ne rugăm. Nu sunt menționați nici oamenii și nici îngerii.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Cum nu sunt mentionati oamenii? N-a spus sa ne rugam unul pentru celalalt?

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Tu ai văzut ce am scris? Am scris că Domnul Isus ne-a spus CUI să ne rugăm.
Nu mai comparați mere cu pere că demonstrați niște lucruri care dacă vi se aduc în față tot voi vă supărați...

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Păi toți oamenii se roagă la Dumnezeu. Când noi ortodocșii îi rugăm pe sfinti sa se roage pentru noi nu ne rugăm propriu zis la ei ca lui Dummezeu.

Așa cum eu as putea sa-i zic colegului meu de bancă "Mihai roagă-te pentru mine" așa îi zic și Fecioarei Maria "Maica Domnului roagă-te pentru mine". Nu e nicio diferență.

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Dar tu chiar nu înțelegi ce înseamnă că Domnul Isus ne-a învățat CUI să ne rugăm? Unde ne spune Domnul Isus să ne rugăm lui Ilie sau lui David? Nu să ne rugăm pentru, ci cui. Chiar nu înțeleg de ce este atât de greu de înțeles lucrul ăsta atât de simplu, de bază, de lapte(cum ar zice Domnul în Evr. 5:13).
Rugăciunea este baza, startul, începutul în credință. Dacă pe aceasta nu o stăpâniți, nu înțelegeți pentru ce ne-a dat Dumnezeu acest privilegiu de a vorbi cu El, cum să aveți speranță că veți ajunge vreodată la pocăință? Cum aveți speranță să ajungeți declarați drepți de Dumnezeu dacă nu înțelegeți că trebuie să vă rugați Singurului care ascultă și care poate înfăptui?! Unde scrie în Cuvântul Său că Metusala sau oricare a murit îți ascultă rugăciunile?!

| StrongHeart a răspuns (pentru Pocait01):

Tu chiar nu ai inteles nimic din ce ti-a scris el mai sus?

| Pocait01 a răspuns (pentru StrongHeart):

Da, am înțeles foarte bine la ce se referă. La ceva total diferit de problema pe care am adus-o în discuție.
Mi-a explicat că îi roagă pe anumiți oameni să se roage pentru el, pe când eu am spus că este greșit să ne rugăm la anumiți oameni pentru lucruri ce numai Dumnezeu le poate face și în momente când numai Dumnezeu poate asculta și înțelege.
Și am cerut referințe Biblice să înțeleg unde Domnul Isus ne-a învățat să ne rugăm oamenilor ce au murit; și unde ne învață să vorbim în rugăciune cu oamenii ce nu ne pot auzi decât prin Duhul Sfânt(cu alte cuvinte unde scrie că în loc să ne rugăm lui Dumnezeu(Duhul Sfânt), să ne rugăm oamenilor morți sau vii care nu ne aud ce au fost botezați în Duhul?).

| Simpatic a răspuns:

Eu nu inteleg de ce mereu problema este cu ortodoxia, cand mai exista si catolicismul, de greco-catolici nu v-am auzit niciodata latrand ceva. Poate nu le intelegeti obiceiurile si cutumele bisericesti, va este mai la indemana sa maraiti la ceva ce oricum nu intelegeti.
De budism nu spunem nimic?
Nu stiu, zic si eu.
Toti care va dati destepti si veniti cu citate din Biblie nu cunoasteti pe dinafara nici 0, 01% de acolo, dar luati niste pasaje si ridicati adevarate postulate proprii, sunteti la fel ca cei care-l adorau pe Baal, sectantiwinking
Domnilor si doamnelor Biblia este foarte grea, nu e pentru toata lumea necesita cunoastere si chiar cum spun budistii, iluminism, nu poti intelege ceva din Biblie special Vechiul Testament cand nu stii nimic despre acele popoare, nu stii istorie antica, cand nu cunosti limba ebraica, cand nu cunosti dogmatica, cand nu ai studiat greaca veche asta in cazul studiului unui Biblii precum celei grecesti.
Si inchei cu o metafora in stilul propriu, voi sunteti la clasa 1 si vreti sa faceti matematica binara? cand altii fac studii o viata ca sa priceapa Vechiul Testament.

| StrongHeart a răspuns:

Şi i s-a dat ei gură să grăiască semeţii şi hule şi i s-a dat putere să lucreze timp de patruzeci şi două de luni.
Şi şi-a deschis gura sa spre hula lui Dumnezeu, ca să hulească numele Lui şi cortul Lui şi pe cei ce locuiesc în cer.
Şi i s-a dat să facă război cu sfinţii şi să-i biruiască şi i s-a dat ei stăpânire peste toată seminţia şi poporul şi limba şi neamul.
Şi i se vor închina ei toţi cei ce locuiesc pe pământ, ale căror nume nu sunt scrise, de la întemeierea lumii, în cartea vieţii Mielului celui înjunghiat.
Dacă are cineva urechi - să audă!
Cine duce în robie de robie are parte; cine cu sabia va ucide trebuie să fie ucis de sabie. Aici este răbdarea şi credinţa sfinţilor.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Omule tu nu intelegi ca noi ortodocsii nu ne rugam decat lui Dumnezeu?

| Pocait01 a răspuns:

Spui că Trinitatea nu este în Biblie. Prin ce te referi la Trinitate?
Dumnezeu ni s-a revelat prin 3 Persoane: [1]Domnul Isus(Ioan 10:30, Tit 2:13), [2]Cel pe care ni L-a prezentat Domnul Isus adică Tatăl căuia I se ruga și [3]Cel pe care ni L-a trimis Tatăl în numele Domnului Isus adică Duhul Sfânt(Ioan 15:26).
Sunt și altfel de demonstrații, cum ar fi alcătuirea cuvântului Elohim în cultura în care Dumnezeu a ales să se reveleze, sau când spune în Geneza "să FACEM om după chipul și asemănarea NOASTRĂ"

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Minciuni.
"Preamărite și preaminunate proorocule al lui Dumnezeu, Ilie, care ai luminat pe pământ cu viața ta îngerească, cu râvna ta fierbinte către Dumnezeu Atotțiitorul, cu semnele și cu minunile tale, și cu marea lui Dumnezeu bunăvoință față de tine, fiind ridicat la cer cu trupul într-un car de foc; învrednicindu-te a vorbi cu Dumnezeu pe Muntele Taborului, în timpul schimbării Lui la față, acum sălășluind în locașurile raiului și stând în fața tronului Împăratului ceresc, auzi-ne pe noi păcătoșii și nevrednicii, care în ceasul acesta stăm în fața sfintei tale icoane, și cu umilință alergăm către mijlocirea ta."

Aceasta este rugăciunea adresată NU LUI Dumnezeu ci lui Ilie ca să se roage lui Dumnezeu. Să nu mai zic că scrie clar "mijlocirea ta" pe când Biblia ne spune CLAR că avem un SINGUR MIJLOCITOR între om și Dumnezeu.

| Pocait01 a răspuns:

Ți-am oferit versete.
Spune-mi, pre rând, verset cu verset dintre cele pe care ți le-am dat, ce înțelegi din ele.

| StrongHeart a răspuns:

Nu, dar vorbesti toate mizeriile astea spurcate, nu stiu cum de poti trai asa.

| StrongHeart a răspuns:

Bine ca ai tu

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Nu e o rugăciune ci o rugăminte ca de la creștin la creștin. Iar dacă există un singur mijlocitor îmi explici te rog ce rost mai are să ne rugăm (mijlocim) noi creștinii unii pentru alții?

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Tu dacă ești în cameră, singur, sau la biserică și faci "rugăminți" unei persoane care nu este nici măcar pe pământ sau care este moartă ce înseamnă?
"apără(TU, ILIE) orașele, satele și țara noastră de secetă, de foamete, de furtuni năpraznice, de cutremur, de boli și răni aducătoare de moarte, de neînțelegeri între frați, de năvălirea asupra noastră a altor neamuri și de războiul cel dintre noi."
Asta nu este rugăciune? Să nu mai zic că este adresată unei persoane ce este considerată a fi atotprezentă(ascultă rugăciunea tuturor).

Apoi încă nu mi-ai dat versete ce să arate că o persoană ce a fost înnălțată la Cer sau care a murit ascultă rucăciunile oamenilor. DĂ-MI UN VERSET care arată că respectivele persoane ascultă.

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Da, noi putem să ne rugăm lui Dumnezeu pentru ceilalți ca să aibă milă de ei și să-i salveze. Dar dacă nu-l cunosc nu pot să mă rog lui. Logic, nu?

Dar lasă asta. Dă-mi UN VERSET în care scrie că persoanele luate la Cer și cele moarte se roagă pentru noi.
Eu știu care este versetul în care arată că persoanele ce s-au dus se roagă și rugăciunea lor nu are absolut nici o legătură cu ce încercați voi să credeți. Este menționată o singură rugăciune într-o imagine simbolică pentru a arăta hotărârea lui Dumnezeu.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Pai stai sa stabilim un lucru. Odata spui ca exista un singur mijlocitor (Hristos) si dupa spui ca ne putem ruga unii pentru altii. Nu se contrazic astea doua?

| SmartASS123 a răspuns:

Bineînțeles că da, cultul sfinților este o închinare și slujire falsă. E un act de idolatrie care încurajează oamenii să se închine și să aducă ofrande unor persoane decedate, care nu au nicio putere sau influență asupra vieții lor. Este o formă de prostie și ignoranță, care nu face decât să arate cât de slabi și dependenți sunt oamenii de imagini și obiecte.

Versetul din Matei 4 este doar o altă formă de manipulare și control asupra maselor. Dumnezeu nu are nevoie de închinători sau de slujitori, pentru că este un concept abstract creat de oameni, nu o entitate reală. Este doar o altă formă de superstiție și o modalitate prin care oamenii își construiesc o iluzie de putere și control în lumea lor.

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Răspunsul acesta nu are treabă cu ce ți-am cerut. DĂ-MI UN VERSET, te rog frumos, în care scrie că cei ridicați al Cer sau cei morți vă ascultă rugăciunile.
Și ce înțelegeți din 1Tim 2:5?

| StrongHeart a răspuns (pentru Pocait01):

Luca capitolul 1:
Şi intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce eşti plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată eşti tu între femei.
29. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui şi cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta?
30. Şi îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu.
31. Şi iată vei lua în pântece şi vei naşte fiu şi vei chema numele lui Iisus.
32. Acesta va fi mare şi Fiul Celui Preaînalt se va chema şi Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său.
33. Şi va împărăţi peste casa lui Iacov în veci şi împărăţia Lui nu va avea sfârşit.
34. Şi a zis Maria către înger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu ştiu de bărbat?
35. Şi răspunzând, îngerul i-a zis: Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine şi puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea şi Sfântul care Se va naşte din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema.
36. Şi iată Elisabeta, rudenia ta, a zămislit şi ea fiu la bătrâneţea ei şi aceasta este a şasea lună pentru ea, cea numită stearpă.
37. Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputinţă.
38. Şi a zis Maria: Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău! Şi îngerul a plecat de la ea.
39. Şi în acele zile, sculându-se Maria, s-a dus în grabă în ţinutul muntos, într-o cetate a seminţiei lui Iuda.
40. Şi a intrat în casa lui Zaharia şi a salutat pe Elisabeta.
41. Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei şi Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt,
42. Şi cu glas mare a strigat şi a zis: Binecuvântată eşti tu între femei şi binecuvântat este rodul pântecelui tău.
43. Şi de unde mie aceasta, ca să vină la mine Maica Domnului meu?
44. Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu.
45. Şi fericită este aceea care a crezut că se vor împlini cele spuse ei de la Domnul.
46. Şi a zis Maria: Măreşte sufletul meu pe Domnul.
47. Şi s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu,
48. Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile.
49. Că mi-a făcut mie mărire Cel Puternic şi sfânt este numele Lui.
50. Şi mila Lui în neam şi în neam spre cei ce se tem de El.

Subliniez : "Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile."

| Pocait01 a răspuns (pentru StrongHeart):

Luca 11:27, 28 "Pe când spunea Isus aceste vorbe, o femeie din norod și-a ridicat glasul și a zis: „Ferice de pântecele care Te-a purtat și de țâțele pe care le-ai supt!"
Și El a răspuns: „Ferice mai degrabă de cei ce ascultă Cuvântul lui Dumnezeu și-L păzesc!""
Hrostos nu a negat că Maria, mama Lui, a fost binecuvântată, dar a mers mai departe, spunând că și mai important este ca cineva să asculte cuvântul lui Dumnezeu și să-l împlinească. Cu alte cuvinte, chiar Fecioara Maria a fost mai binecuvântată prin faptul că a crezut în Cristos și L-a urmat, decât prin faptul că a fost mama Lui. Relația naturală nu este atât de importantă ca cea spirituală. Asta ar trebui să fie un temei suficient care să-i reducă la tăcere pe cei care fac din Maria obiectul adorării lor.

Luca 1:48 - Imnul Magnificat se aseamănă cu cântarea Anei de la 1Samuel 2:1-10. Mai întâi, Maria L-a lăudat pe Domnul pentru ceea ce a făcut El pentru ea (versetele 46b la 49). Observați ce spune ea (v, 48): „toate generațiile mă vor numi binecuvântată". Nu ea va fi aceea care va conferi binecuvântări asupra altora, ci ea însăși, va fi binecuvântată. Ea îl numește pe Dumnezeu Mântuitorul ei, infirmând ideea potrivit căreia Maria ar fi fost fără păcat.

Dă-mi, te rog frumos, un verset în care ne arată Dumnezeu că oamenii ce au fost ridicați la Cer sau care au murit ne ascultă rugăciunile.