| tonyc7 a întrebat:

Daca unul din cunoscutii tai este un foarte bun programator sau un foarte bun IT-ist si iti stie adresa de mail sau ce browser folosesti tu cand umbli pe net, te poate hackări sa iti patrunda in pc-ul tau de la distanta si sa iti vada toate fisierele tale personale sau ale firmei la care lucrezi?

20 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Da si nu

sa stii ca hackerii cei mai tari nu sunt neaparat programatori straluciti

si programatorii nu sunt hackeri.

iar raspunsul la daca poate sa intre la tine pe PC tine de prea multe variabile. Poate sa intre oricine la tine pe pc daca iti trimite vreun executabil cu ceva malware pe mail si tu il deschizi si nu ai antivirus

| doctorandus a răspuns:

Nu, si iti spun de ce: un programator intreg la minte stie ca poate primi ani de inchisoare pentru spart calculatoare. Deci, daca si-ar pune mintea, ti-ar putea sparge calculatorul, dar inteligenta si vointa ii spun ca nu e bine sa faca asta.

floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

Nu te panica degeaba.
Încearcă să nu deschizi link-uri suspecte primite pe messenger, pe adrese de yahoo, gmail. Dacă iti stie adresa de yahoo, cel mult, iti poate afla browserul, orasul, dar nu (și) adresa de domiciliu, furnizorul de internet și cam atat.
Linkul de mai jos, il poti deschide linistit, fiindcă nu e virusat.
https://www.adibarbu.ro/2016/05/localizare-adresa-email.html?m=1

| tonyc7 explică (pentru floresdemayo):

Si daca afla browserul, care e problema? Nu trebuie divulgat browserul sau cum?

| floresdemayo a răspuns (pentru tonyc7):

Poate să-l stie. Nu-i folosește la nimic. Milioane de oameni folosesc același browser.

| GabiDumitrescu a răspuns:

Daca e programator sau IT-ist in general, asta nu il face si hacker. In alta ordine de idei, raspunsul scurt la intrebarea ta e NU. Raspunsul lung e "Daca el e foarte bazat pe aria asta iar securitatea firmei unde lucrezi e infecta, AR PUTEA face asta, de regula si cu ajutorul tau - fara acces local sau remote, dar ACORDAT DE CATRE UTILIZATOR, e foarte greu sa hacuiesti sisteme aflate la distanta.

| anonimg a răspuns:

Numai dacă trece de parola de la routerul de internet. Dar nu o știe.

Sau dacă intri pe un site făcut de el, și prin cookies poate să îți introducă un virus care poate colecta informații despre fișierele din pc. Oricum site-ul TPU nu știe ce ai în pc sau pe telefon (dacă intri de pe telefon), ci cunoaște doar site-urile pe care le vizitezi. La fel este cu orice site.

Eu mi-am făcut un obicei de a-mi șterge orice istoric și cokies când ies din browser. Și folosesc mai multe browsere.
Și dacă cineva te-ar găsi dezbrăcat într-o poză este ilegal să o distribuie sau să te șantajeze. Este ilegal a pătrunde fraudulos în dispozitivul unei persoane.

| doctorandus a răspuns (pentru anonimg):

Si cu parola de la router ce face? Daca afli parola la routerul meu nu poti face nimic cu ea, deoarece nu poate fi introdusa decat din spatele zidului de foc (paravanului). De pe internet nu poate fi introdusa.

| doctorandus a răspuns (pentru anonimg):

Uite-le aici:
Nume de utilizator: admin
Parola: pfsense

| anonimg a răspuns (pentru doctorandus):

Se poate folosi de wireless, mai aproape sau mai departe (cu o antena).

| doctorandus a răspuns (pentru anonimg):

Aia cu pfsense e parola de la router, nu parola de la WiFi.

| anonimg a răspuns (pentru doctorandus):

Pai este una si aceeasi.

| doctorandus a răspuns (pentru anonimg):

Nu este. Una este parola de acces la router, alta e parola de cuplare la WiFi. La mine parola pentru WiFi e mult mai lunga decat parola pentru acces la router.

| Lukasssz a răspuns:

Nu te panica frate, am facut un "cantec" special pentru tine
Mama noastra
Care eşti în TPU
Sfinţească-se nickname-ul Tău
Vie site-ul Ta
Facă-se moderatia Ta
Precum în realitate asa şi pe website
Răspunsurile noastre cele de toate zilele
Dă-le nouă astăzi
Şi ne iartă nouă înjurăturile noastre
Precum şi noi iertăm întrebările lui Alex Dorinel
Şi nu ne duce pre noi în suspendare
Ci ne izbăveşte de relian
Ca a Ta este FORTA
biciul şi ciomagul
În numele LUI RAY
Al lui suntserios
Al Sfântului Mosotti
Granini cu piersica -_-!

| Lukasssz a răspuns:

Ba nu, tu esti mai cretin

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

?
https://youtu.be/lV-VE3DzScg

| doctorandus a răspuns (pentru anonim_4396):

Ha, ha, ha, metasploit in spatele paravanului... ca prin paravan nu poate sa treaca.

| TheStrategist a răspuns:

Programatorii nu sunt neapărat și hackeri, deci cel mai probabil nu poate face asta.