| TrăieşteClipa a întrebat:

A fost Einstein un plagiator?
http://romaniabreakingnews.ro/a-plagiat-einstein-pe-poin tcare/
Eu inclin sa cred ca da.
E = mc ^ 2 ar trebui sa fie numita ecuatia De Pretto, deoarece fusese publicata de Olinto De Pretto cu aproape doi ani inaintea lui Einstein in revista stiintifica Atti.
Nu a fost un elev stralucit, a picat un examen la matematica, avea probleme cu banii, si a lucrat la biroul pentru inventii unde adevaratii inventatori isi prezentau inventiile.
Imi dau seama ca se vor simti ofensati cativa sceptici puristi de pe aici, dar ii invit doar sa gandeasca inainte sa creada orbeste tot ce li se spune.

| oprescudorin11 a răspuns:

Bineanteles ca a fost un plagiator. Nu ca Ponta -copy-paste, ca nu exista metoda la acea vreme. Desigur ca are meritul ca a fost initial un visator, apoi un personaj care s-a documentat, avea si aceasta posibilitate, era inteligent.
Nu trebuie vreo dovada la descoperirile lui, cele principiale ca Teoria relativitatii spre exemplu care exista din antichitate, Eminescu a enuntat-o in versuri cu un secol inainte de Einstein in care zicea ca țla steaua care-a rasarit, e o cale atat de lunga ca-i trebuie luminii atata vreme incat steaua disparuse demult.Am zis prozaic. Ideea este ca si Eminescu l-a plagiat la randul lui pe Virgiliu care enuntase tot in versuri -latine aceeasi ipoteza cu 2 milenii mai inainte.
In privinta ecuatiilor matematice l-au descurcat evreii lui din Londra si din America, caci nu intelegea o boaba matematica, avea doar viziuni! Evreii stiu sa colaboreze cu geniile ca sa -si finanteze oamenii lor. In acea perioada erau o gramada de savanti olandezi, germani, italieni, cumparati de evrei in slujba lui Einstein -reprezentantul lor.Plank, Heisenberg, etc.Aia erau oameni saraci, si-au vandut stiinta ca sa traiasca mai bine si sa-si continue cercetarile de care erau pasionati.Totusi, nu am idee cum a reusit, asa s-a afirmat Einstein, calculand aproape corect traictoria planetei Mercur, comunicand la Academia din Londra, nici Newton nu a reusit sa calculeze. Era cat de cat destept caci si-a dat seama ca o planeta apropiata de Soare atat de mult mai sufera si alte feluri de influente decat Gravitatia. Coroborand cu date din preistorie, de care se pare ca avea ceva cunostinte, o imaginatie permeabila si o echipa de evrei bogati, buni afaceristi, a reusit sa semneze lucrari la sute de savanti, asa cum Elena Ceausescu a scris -analfabeta fiind-descoperirile ei in domeniul cauciucului sintetic.Descoperit de nemti in vremea lui A. Hitler. Ceva cu stereospecificitatea izoprenului.
Era baiat destept acest Einstein, Coeficient de inteligenta 140, calculat tot de ai lui, stia sa dea raspunsuri inteltgente la ziaristi, avea parul valvoi in stilul cum trebuie sa arate un savant in imaginatia vulgului, e clar ca ca si ajunsul pe luna a fost un film bine realizat.

| doctorandus a răspuns:

Da, E=mcc e formula care mai fusese publicata, dar nimeni pana la Einstein nu emisese teoria relativitatii restranse sau teoria relativitatii generale. Aparatul matematic il produsesera altii (Lorentz, Minkowski), dar ideea de baza era a lui Einstein. Bine, ca mai fusese relativitatea lui Galilei, dar aia era baza fizicii newtoniene, Einstein a enuntat principiul pe atunci novator ca legile fizicii sunt aceleasi in orice sistem de referinta.

| T0T a răspuns:

Dacă faci un material, articol, ca să fie foarte credibil trebuie pus și documentul, actul doveditor, în cazul acela materialul în care a fost publicat cu an cu tot. Oricum chiar făcând abstracție de ce zice acolo, Einstein chiar era un geniu. Se cam aberează. E clar un articol împotriva lui și sunt îndreptățit să fiu sceptic.

| sublime89 a răspuns:

Si eu te invit sa gandesti si sa analizezi dovezile inainte sa crezi orbeste orice teorie a conspiratiei peste care se intampla sa dai.

| TrăieşteClipa explică (pentru sublime89):

Faptul ca Olinto De Pretto a publicat formula magica cu doi ani inaintea lui Einstein nu-ti spune nimic?

| syd2 a răspuns:

Nu ne putem intoarce in trecut sa vedem adevarul dar majoritatea presupun ca el a fost un geniu.