| Thecurious a întrebat:

Buna tuturor, care ar fi consecințele ciocnirii a doua găuri negre, daca ar exista aceasta posibilitate?

Evident, exista putine informatii, date fiind natura acestor obiecte si distantelor uriase la care se afla.
In fond, nimeni nu a vazut o gaura neagra, altfel decat in etapa de quasar, in rest este imposibil ca Stiinta, (indiferent cum se va cheama ea), sa "vada" interiorul unei gauri si ceea ce se petrece acolo. E o constructie matematica si atat, se poate observa doar ce face materiei din jur.
Fizica cuantica s-a... ocupat cu studiul gaurilor negre DOAR pentru ca toti fizicienii planetei erau ingroziti la gandul ca un..."obiect" inghite materie, aceasta dispare din univers si intr-un final, chiar gaura neagra dispare intr-un timp ce variaza intre 10 la puterea 64 si 2x10 la puterea 100 (cred) ani, nelasand in urma nicio informatie.
Cum acest lucru contrazice un sac de legi ale conservarii la care se tinea foarte mult, s-a gasit radiatia si efectul Hawking... happy

| CM7YRE a răspuns:

Uite o teorie "cea mare o-nghite pe cea mica". Orice e posibil si imposibil in acelasi timp; pe scurt, un paradox.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

S-ar uni și ar forma o gaură mai mare. Dar cum fiecare e cam în mijlocul unei galaxii, iar acestea sunt foarte îndepărtate unele de altele, iar când se întâlnesc formează un vârtej cosmic, este un eveniment foarte puțin probabil.
Dar ar face ceva valuri gravitaționale, pe care le-am simți și noi pe aparate pe pământ.

DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Cred ca nimic anormal. Materia ar fi inghitia de cel doua reciproc si s-ar ajunge la iesirea opusa intrarii celeilalte.

| Steregoi a răspuns:

Se face o gaura mai mare in spatiu care da in lumea imateriala unde timpul nu exista? happy Ai auzit gauri negre sa explodeze precum Big Bangul ipotetic?

Te-ai inspirat de aici?
Raspunsul era insa privitor la energia gravitationala.

Eu nu i-as spune ciocnire, pentru ca doua..."obiecte" atat de masive cum sunt gaurile negre NU se ciocnesc ca doua trenuri, apropierea lor sfarseste printr-o contopire, din care rezulta o crestere de masa.
Simplu:
O gaura neagra mai mare.
Acesta este si motivul pentru care exista gauri negre de ordin de marime supermasiv, sunt rezultat al contopirii, stiut fiind acum, faptul ca o gaura neagra obisnuita nu are cum sa devina supermasiva doar inghitind materia cosmica din jurul ei.

| Thecurious explică (pentru Darkmagic):

Găurile negre si Quasar-ii cred ca sunt cele mai misterioase corpuri ceresti. Am inteles ca avem mai putin informatii despre ele decat celelate "obiecte" cosmice.
Sunt de acord ca nu e o ciocnire ca-n mecanica newtoniana, caci, din cate stiu, fizica cuantica se ocupa cu studiul gaurilor negre.

| Darkmagic a răspuns (pentru Thecurious):

| IIIshaneIII a răspuns:

Se anuleaza reciproc daca sunt de aceiasi dimensiune

| Jouliete a răspuns:

Fiindca nu a fost observata nici o intamplare din aceasta nu se stie exact insa oamenii de stiinta considera ca exsista doua posibilitati si acestea variaza in functie de viteza de deplasare, cat de repede se invart si unghiul coliziunii dintre cele doua gauri negre. Cele doua posibilitati considerate ar fi: gaura cea mica va fi aruncata departe de cea mare e si trimisa in spatiu, iar cea dea doua posibilitate ar fi ca cele doua se apropie din ce in ce mai mult pana nu mai pot evada din gravitatile reciproce una alteia si astfel devin o singura gaura neagra binara.

| Sindbad a răspuns:

Presupunand ca te referi la un eveniment astronomic (si nu metaforic!) consecintele asupra noastra vor fi 0. Putem dormi linistiti din punctul asta de vedere, tocam am dat in scris.
Altfel ca teorie fizica, cred ca este mai bine sa te adresezi unui profesionist in ale astrofizicii. In orice caz, nu uita sa iei si o sticla de vin, pentru ca explicatiile sa fie complete.