| Niros19 a întrebat:

Buna ziua TPU.De curand am citit intr-o carte(a lui Pavel Corut) in care acesta zicea ca in fiecare zi printr-un proces de neurogeneza corpul primeste in jur de 500 de neuroni de la celulele stem (in creierele active acestia sunt folositi, iar in creierele nefolosite mor) dupa cum scria in carte.Intrebarea mea este daca este posibil ca neuronii sa se inmulteasca prin celulele stem? Sa va argumentati raspunsul va rog

| LaLaura a răspuns:

Buna.
Eu stiam ca de nasti cu un numar de neuroni, dar care nu se mai inmultesc.
Iar la batranete de aceea uiti lucruri, ca marea majoritate nu mai sunt.
Iar cand esti tanar poti sa memorezi mult mai bine deoarece ai mai multi neuroni decat la batranete.
pentru mai multe detalii.
Sincer nu sunt neurolog, dar asta am invatat la biologie, ca te nasti cu un anumit numar de neuroni si ei nu se mai inmultesc si pot muri daca nu ai o viata cat de cat echilibrata, fara excese si prea mult stres, o alimentatie buna.

| Niros19 explică (pentru LaLaura):

Asta am invatat si eu la biologie, de aceea am intrebat happy Multumesc pentru raspuns

| LaLaura a răspuns (pentru Niros19):

Nu ai pentru ce.

| TheCritic a răspuns:

Buna! Desi in scoala generala am invatat acelasi lucru ca si user-ul de mai sus, in liceu ni s-a spus ca o probabilitate ca neuronii sa se regenereze sau sa apara e in studiu in Suedia (parca). Ei bine, am gasit un articol ce sustine acest lucru chiar aici: http://www.descopera.ro/......l-asa-ceva si http://www.verticalescape.ro/......tineretii. Daca aceste afirmatii sunt adevarate si vor fi confirmate la un nivel mult mai inalt in viitor, stiinta a facut un imens progres. Numai bine!

| Teardrop a răspuns:

Da, în unele cazuri speciale, celule stem pot lua şi funcţie nervoasă. Asta se explică prin faptul că celule stem sunt celule încă nespecializate pe o anumită funcţie.
Din ce-am învăţat eu la şcoală nu poţi folosi celule stem ale altei persoane. Eventual ale unei rude foarte apropiate, cu genele similare. Altfel, organismul le respinge. Dacă nu ţi s-au recoltat la naştere, nu prea ai ce face.