| Florin9Florin9 a întrebat:

Ce a spus Charles Darwin?,, omul a evoluat din maimuță " sau,, omul și maimuța au un strămoș comun"(am auzit ambele variante de mai multe ori de la diferite persoane și sunt confuz).

Darwin a vazut ca dezvoltarea fetusului/embrionului uman seamana foarte mult cu dezvoltarea altor fetusi ale altor animale,anatomic darwin a vazut ca omul si cimpanzeu seamana, a vazut si ca acelasi specie de animalele difera in functie de zona geografica si ti-a pus intrebarea de ce? singura posibilitate era o evolutie,teoria lui este cea mai inteligenta teorie care a existat vreodata,prin selectie naturala a aparut toata diversitatea, hai sa te intreb ceva cand ai fost tu tu insati? e o intrebarea grea, oare acel embrion tu erai,oare acel bebelus,oare acel copil,adolecent,cand ai devenit tu? e acelasi intrebare e si cu omul e greu de spus cand omul a devenit om sau ce inseamna om, darwin a spus ca prin selectie naturala omul a evoluat,stiinta mai tarziu a confirmat asta prin testele adn s-a confirmat ca adn ul omului cu cimpanzeu este asemanator darwin nu putea sa stie asta, stiinta a demonstrat prin fosile stramosi nostri ca au existat si ca au evoluat, apropo niciodata o specie nu a dat nastere altei speci,da maimuta nu a nascut alta specie de maimute,un cimpanzeu nu da nastere unei gorile sau invers, omul are un stramos comun cu cimpanzeu asta inseamna ca specia aia diverstificat,ca lupi care prin selectie artificala au aparut atatea rase, inca ceva ce exista azi nu exista atunci, nu exista cimpanzeu, noi, gorila, bonobo etc
90% din specii au disparut dea lungul timpului, sper ca ai inteles ceva

| Mădă0611 a răspuns:

Omul si maimuta au un stramos comun. Pe cand a inceput omul sa se formeze nu existau maimute ca cele din prezent.

| Florin9Florin9 explică (pentru Mădă0611):

Acel strămoș comun era 100% maimuță? (adica o maimuță mai primitivă decât cele din prezent).

| Florin9Florin9 explică (pentru Mădă0611):

Acel strămoș are o denumire științifică? stiința a reușit să identifice caracteristicile lui? (cum arăta).

| Skippy223 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Omul NU se trage din maimuta, omul impartaseste un stramos comun cu cimpanzeul/bonobo, acel stramos find inca nedescoperit, si ar fi trait acum 6-8 milioane de ani.
In principiu, este mai complicat decat atat.
Un arbore filogenetic este o diagrama ce reprezinta relatiile de rudenie intre specii. Daca te documentezi, vei vedea cu ochii tai cat de vast este. Homo Sapiens este decat o specie, au existat mult mai multe: Homo Neanderthaliensis, Homo Rudolfensis, Homo Erectus etc. (toate acestea find specii diferite, unele traind in aceeasi perioada, si fiind chiar si interfeconde)

O gramada de stramosi (comuni) sunt ipotetici pentru ca inca nu s-au gasit dovezi fizice.

Oricine spune ca Omul se trage din Maimuta este prost informat.

| RAY a răspuns (pentru Mădă0611):

Vezi ca nearthendal nu sunt stramosi nostri

| peperonies a răspuns:

Omul nu vine din maimuta dar se indreapta cu pasi repezi spre ea.

Nu spune nicaieri niciuna din cele doua variante expuse de tine.
Despre om, in Cap. XIV:
"Deoarece nu posedam pedigree scris, suntem nevoiti sa schitam pe baza asemanarilor de orice fel comunitatea de descendenta."
Deci asemanarea cu maimutele a dus comunitatea stiintifica a vremii spre "om = / maimuta", chiar daca acum s-a descoperit ca, din punct de vedere anatomic, cel mai aproape suntem de porc. big grin
In privinta "originii vietii", cu mici exceptii Darwin merge pe varianta "stramosului comun", insa in "Recapitulare si Concluzii" se intoarce la:
"Exista o maretie in conceptia aceasta a vietii, cu numeroasele ei forte, insufletite initial de Creator IN CATEVA FORME sau numai intr-una singura..."
Din "stramos comun" (in sens general de origine a vietii), merge spre mai multe "forme", plus un act de creeatie, pentru ca nici in 1859, nici acum nu a descoperit nimeni Cum a aparut viata.*

* Intre ghilimele sunt texte din chiar "Originea speciilor", ca sa nu avem vorbe ca se trezeste un incult sa tipe: "Naa zis domle' asa!", iar raspunsul meu NU este o invitatie la vesnicul conflict dintre atei si religiosi, mai cu seama ca (din nou, o noutate pentru inculti), Darwin nu a fost ateu.
Reiau: Nicaieri in carte, Darwin nu a pomenit de o analogie om - maimuta sau stramos comun in relatia om - maimuta.

| drutzix a răspuns (pentru Darkmagic):

Vreau si eu studiul in care spune ca suntem cel mai aproape de porc. Pentru ca sunt sigur ca un om seamana mai mult cu o maimuta si din punct de vedere genetic si anatomic.
Darwin a negat ca este ateu adoptand eticheta de agnostic, oricum nu vad relevanta, putea sa fie si pastafarian religia e ceva personal.
Teoria evolutiei, dupa cum probabil stii, nu se ocupa cu aparitia vietii ci cu diversificarea acesteia dupa aparitie.
Iar in privinta abiogenezei sunt de acord ca nu avem o teorie dar asta nu inseamna ca explicatia religioasa este corecta.

| Darkmagic a răspuns (pentru drutzix):

1. Eu nu dau "studii", link-uri, Google sau Wiki...pentru ca nu ar mai raspunde Darkmagic cu neuronul lui, ci wiki cu al sau. happy
Las deci oricui, posibilitatea de a scrie "Asemanari om - porc" sau "Studii".
2. "O.S." este despre: "Selectia naturala", un "Stramos comun" al tuturor fiintelor vii, (fapt infirmat insa dupa cum ai vazut la finalul lucrarii), "Domesticire" si "Geologie", procentual, cam in aceasta ordine. Am raspuns cu ce NU spune Darwin nicaieri: anume, "legatura intre maimuta si om", "legatura" inexistenta in O.S.
3. Agnostic nu inseamna neaparat ateu, dar ca sa nu ne incurcam in definitii, trebuie sa stiti ca Darwin si-a continuat relatia cu Biserica si frecventarea acesteia si dupa 1859.

Raspuns final: big grin
Darwin NU a spus:,, omul a evoluat din maimuță '' sau,, omul și maimuța au un strămoș comun''.

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

La ce pagina scrie darwin asa ceva?

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

"In mintea mea, faptul ca producerea si extintia locuitorilor trecuti si actuali ai lumii se datoresc unor cauze secundare, asemenea celora care determina nasterea si moartea individului, se acorda mai bine cu ceea ce stim despre legile imprimate materiei de CREATOR..."

darwin a vrut sa afirma ca teoria evolutiei explica mai bine diversitate animalelor decat ideea unui creator, darwin nu a afirmat niciodata ceva de un dumnezeu el find agnostic

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

omule daca afirmi ceva trebuie si sa dovedesti ceea ce afirmi nu sa afirmi orice aiureala. multe aiureli si minciuni scrii, cica darwin a frecventat biserica serios ai fost cu el? cica ideea de stramos comun a infirmato, stiinta a dovedit ca avem un stramos comun

WTF?
Realizezi ca ai pus o intrebare demna de un...internaut, ca sa nu spun altfel? laughing
"La ce pagina a scris?"
"Ninge afara!" "Da-mi un link!" big grin
475, poftim!
Unde a scris despre "mai multe forme, si un Creator"
Mai exact, finalul lucrarii, capitolul "Recapitulare si Concluzii".
NICAIERI, despre: "omul a evoluat din maimuță'' sau, "omul și maimuța au un strămoș comun''.

Puneti dracului mana si CITITI, ti-am mai spus asta chiar si tie, tot pe TPU, acum circa 3 ani!
Vrei sa caut acel comentariu?
O fac, dar nu o sa fie foarte ok pentru mandria ta... happy

auzi: "Da-mi studii!" "Da-mi pagina unde a scris!"... rolling on the floor
"Masurati" Evolutia in "miliarde de ani"...si imi cereti mie "studii" si "pagini"?
Te duci tu prietene si citesti "Originea", vezi tot acolo si unde scrie ca a frecventat biserica si a mentinut o relatie apropiata cu preotii, apoi imi mai scrii.
Ok? happy

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

Cerea; i extinclia locuitorilor trecu{i gi actuali ai lumii se datoresc unor cauze secundare,
asemenea celor eare determind nagterea gi moartea individului, se acordd
mai bine cu ceea ce gtim despre legile imprimate materiei de Creator. Cind privesc
toate vieluitoarele, considerindu-le nu ca pe nigte crea{ii speciale cicape descenden{ii
in linie direct[ ai unor fiinfe, pufine, care au triit cu mult inainte de depunerea
celui mai vechi strat cambrian, ele mi se par innobilate. Judecind dupa trecut, putem
trage concluzia sigurd cd intr-un viitor indepdrtat, nici o specie nu-gi va transmite
caracterele identice gi nealterate. Iar dintre speciile actuale, foarte pu{ine vor transmite,
intr-un viitor indepdrtat, progenituri de orice fel, deoarece modul in care
sunt grupate toate organismele aratd cd cel mai mare numdr de specii dintr-un gen
ca; i toate speciile multor genuri, nu au l6sat descenden(i, ci au pierit cu desdvir-
; ire. Putem arunca o privire profeticd in viitor numai in ceea ce privegte prevrziunea
c[ speciile obi, snuite, si larg rdspindite, aparlinind grupelor mai mari gi dominante,
in fiecare clas[, vor prevala in cele din urmd gi vor procrea noi specii dominante.
Cum toate formele de via{a actuald slnt descendenlii in linie directd ai formelor
care au trdit cu mult inainte de epoca cambrrand, putem f, siguri cd succesiunea obiqnuitd,
prin generare, nu a fost niciodatd intreruptd gi cd nici un cataclism n-a pustiit
intreaga lume. De aceea, putem privi cu oarecare incredere intr-un viitor linigtit,
de lung6 durat6. $i cum selecfia naturali lucreazd numai prin gi pentru binele fiecdrei
viefuito are, toate insugirile corporale gi mintale vor tinde sd progreseze spre
perfect{iune.
Este interesant sd privim malul unei &pe, acoperit cu numeroase plante de diferite
specii, cu pdsdri, cintind in tufiguri, cu numeroase insecte zburind prin aer; i
cu viermi tirindu-se pe pSmintul umed; i sa ne gindim cd toate aceste forme, atit
de admirabil construite, atit de diferite intre ele,; i depinzind intr-un mod atit de
complex unele de altele, au fost toate produse de legi ac{ionind in jurul nostru.
Aceste legi, luate in cel mai larg infeles, sunt Cregterea gi Reproducerea; Ereditatea
care decurge in cea mai mare parte din reproducere; Variabilitatea, datoritd ac! iunii
indirecte gi directe a condiliilor de viald, si a folosirii gi nefolosirii : o vitezi de
inmul(ire atlt de mare incit duce la Lupta pentru Existenf d., iar ca urmare, la Selectra
Naturald, avand ca efect Divergen{a Caracterelor gi Extincfia formelor mai
pulin perfecfionate. Astfel, din bdtaliile naturii, din foamete gi moarte decurge
tine mod direct cel mai important obiect pe care-l putem concepe,, si anume producerea
animalelor superioare. Existd o mdre{ie in concep{ia aceasta a viefii, cu numeroasele
ei forfe, insuflefite inilial de Creator in cateva forme sau numai intr-una singurd qi
in timp ce planeta noastrl igi continui rotalia dupd legea imuabild" a gravitAili,
nenumdrate forme dintre cele mai frumoase gi mai minunate, apdrute dintr-un
inceput atit de simplu, s-au dezvoltat gi continul incd sd se dezvolte.

am gasit sa vad daca traducerea e corecta, asta e versiunea in romana

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

Such a conclusion is incorrect, however. There are several important questions that need to be raised in examining this issue. First, why was the ending reference to "the Creator" not in the first edition of The Origin (there were other references throughout the book, but nothing so blatant as the reference in the last paragraph)? Second, why was the reference added to the closing paragraph in editions two through six? Third, did Darwin himself have anything to say in his later years about that reference?

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

"Ignoranța aduce mai multă încredere decât cunoașterea: Acei care cunosc puțin și nu acei care cunosc mai mult, afirmă despre o anumită problemă că va fi sau nu rezolvată de către știință."
Într-un capitol ulterior, respinge ideea că religia ar fi înnăscută și nu dobândită:
"Credința în Dumnezeu - Religie. - Nu există niciun argument că omul ar fi înzestrat chiar din naștere cu credința existenței vreunui Dumnezeu omnipotent. Dimpotrivă, există dovezi clare, și nu de la călătorii grăbiți, ci de la cei care au trăit în sălbăticie, că au existat numeroase rase și încă mai există, care nu au nicio idee privind existența zeilor și nu au niciun cuvânt în vocabular care să exprime această idee. Problema este însă distinctă de una și mai importantă, dacă există un creator și un conducător al universului, iar la aceasta s-a răspuns afirmativ de doar câțiva din marii înțelepți care au existat vreodată"
"Credința în Dumnezeu a fost considerată nu numai ca una dintre cele mai mari, dar și cea mai completă distincție dintre om și animal. Totuși este imposibil, cum s-a arătat, să susținem că această credință este înnăscută sau instinctivă în om. Pe de altă parte, credința în entități spirituale omniprezente pare să fie universală și în mod aparent urmează după un considerabil progres al rațiunii umane, și după un și mai considerabil progres al puterii sale de imaginație, curiozității și uimirii sale. Sunt conștient că aceasta credință în Dumnezeu, adoptată în mod instinctiv, a fost folosită de mai multe persoane ca argument al existenței Sale. Dar acesta este un argument pripit, ca și cum am fi forțați să credem în existența a mai multor spirite răufăcătoare, doar puțin mai puternice decât omul; căci credința în acestea este mult mai generală decât cea într-un Dumnezeu binefăcător. Ideea unui creator universal și binefăcător nu pare să răsară din mintea omului, până când aceasta nu a fost îmbogățită de o lungă și continua cultură."

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

Omul era agnostic nu ateu, care creator? de ce fix creatorul tau? acel pasaj nu a aparut in prima aparitie a carti find introdusa mai tarziu in carte, ma indoiesc ca darwin a afirmat asa ceva vreodata, chiar daca a afirmat poate s-a referit la insati natura exact ca einstein un dumnezeu panteist care este insati natura

| Darkmagic a răspuns (pentru RAY):

Vezi ca ai sarit peste final. happy
"Recapitulare si Concluzii", p. 475
Sanatate. happy

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

Da asta apare in editia a doua a cartii,in prima editie nu apare asta, cine stie de ce darwin sau altcineva a pus acel creator, find agnostic el nu pretinde cunoastere ca exista dumnezeu sau ca nu exista si in afirmatia aia pretinde cunoastere insufletite initial de Creator IN CATEVA FORME sau numai intr-una singura.
in fine orice om poate gandi,crede in ce vrea,nu inseamna ca daca era om de stiinta era ateu,orice om are libertatea de a crede in ce vrea,la munca ca om de stiinta acasa poate sa creada si in zane si spiridusi, totusi darwin traia in vremuri grele amenitat find des de catre multi poate asta la facut sa afirme aia, cine stie, nu am omis nimic aia e ultima pagina intreaga, acel creator poate fi oricine poate fi chiar o civilizatie extraterestra si noi suntem un experiment pentru ei cine stie ce insemna creator pentru darwin, pentru agnostici poate insemna multe

| Darkmagic a răspuns (pentru RAY):

Ray27TM, mi-ai trimis 3 hectare de raspunsuri, ca sa arati membrilor ca tu ai curaj sa vorbesti cu mine. sau care e motivul?
Intrebarea este despre:
- A scris Darwin ca "cutare" sau "cutare"?
Raspuns: NU!
Am editat primul raspuns pentru ca ati dat-o in "stramos unic", si nici Darwin, nici altcineva nu a gasit un "stramos unic" in ceea ce priveste viata, de aici sublinierea "IN MAI MULTE FORME".
Nu am subliniat vreun element divin, ci: "IN MAI MULTE FORME"!
La o intrebare punctuala, se raspunde punctual!
"A scris Darwin "Cutare"?"
NU, NICAIERI!
"E Sarah Connor gravida?"
Da / NU!
Nu exista: "Asa si asa"..."Pai sa vezi...", urmate de pogoane de scrieri alese!
Daca Florin9Florin9 NU a inteles, raspunsul "NU, NICAIERI", sa fie sanatos si el, si neuronul lui, voi scrieti in continuare pogoane de raspunsuri! big grin

| RAY a răspuns (pentru Darkmagic):

A scris in editia a doua a carti da, ti-am dat dovezi care dovedesc ca in prima editie nu scria asa ceva

Darwin a spus in "Descendenta omului si selectia sexuala":"Omul se trage dintr.o forma inferior organizata, din salbatici"," omul si animalele superioare, adica primatele, au instincte asemanatoare"

| alexandru0995 a răspuns:

Maimuta e maimuta omul e om citeste geneza din sfanta biblie si afli ako.

| Holiday a răspuns (pentru alexandru0995):

Omul intreba serios, nu ce spune in diverse povesti...

| alexandru0995 a răspuns (pentru Holiday):

Omule ..citeste geneza din biblie acolo afli despre maimuta despre om, cand cum au fost animalele ...biblia nu e poveste biblia e sfta scriptura. daca nu sti nu te mai baga cu comentarii

| Holiday a răspuns (pentru alexandru0995):

Deviem de la subiec. mai ales ca intrebarea e pusa la stiinta, nu la religie. Ca idee, Biblia (pentru cultura ta se scrie cu litera mare ca e titlul unei carti) e doar o culegere de naratiuni fara nici o baza stiintifica. Ea serveste altor scopuri, nicidecum informarii si educarii, si cu atat mai putin poate fi un reper pe care stiinta il ia in considerare in vreun fel.

| Florin9Florin9 explică (pentru alexandru0995):

Ai dreptate, cred în creaționism și în Biblie/Dumnezeu(am citit Geneza) dar asta nu înseamnă că nu am voie să întreb ce a afirmat Charles Darwin, sunt curios ce a zis pentru că am auzit două variante și vreau să știu care e cea corectă.

| Nefarius a răspuns (pentru Holiday):

Lasa-l, n-ai cu cine...

| drutzix a răspuns (pentru alexandru0995):

Cand un ateu apare pe categoria Religie strigati toti in cor "Suntem opresati" dar voi ce dracu cautati aici?

| alexandru0995 a răspuns (pentru drutzix):

Ce vrei sa spui cu asta ma jignesti? am zis ceva gresit?

| drutzix a răspuns (pentru alexandru0995):

Omul a intrebat ceva si tu ai raspuns ceva total pe langa.
Si ai presupus ca o carte scrisa de ciobani stie cum au aparut animalele

| anonim_4396 a răspuns (pentru alexandru0995):

Biblia este o carte de povești cu evrei. Mai "sfinți" suntem eu și tu care nu spunem minciuni către miliarde de oameni pentru a-i spăla pe creier.

| alexandru0995 a răspuns:

Omul nu a evoluat din maimuta ..omul e om, maimuta e maimuta..cum zic si altii maimuta si omul se aseamana dar nu au nici o legatura dca nu ma crezi incearca si caua pe siteuri dedicate

| Florin9Florin9 explică (pentru alexandru0995):

Citește întrebarea clar, nu am urmărit să creez o ceartă între creaționiști și evoluționiști, am întrebat doar ce a zis Darwin (probabil evoluționiștii trebuie să știe sigur ce a zis).Nu mă îndoiesc (sunt doar curios pentru că am auzit două variante incompatibile).

| RAY a răspuns (pentru alexandru0995):

Omule tu esti dovada ca nu sti ce e aia biologie, maimuta care ma ca sunt atatea specii sau pentru tine e doar una cool

| alexandru0995 a răspuns:

Cele mai multe variante aproximativ de 87 % charles darwin a spus ca omul a evoluat din maimuta ...imi cer scuze dar am inteles total gresit intrebarea

| Florin9Florin9 explică (pentru alexandru0995):

Nu-i nimic, apreciez că vroiai să mă aduci pe calea cea bună, afirmația aceasta nu e luată din cartea Originea speciilor de Charles Darwin? (dacă e de acolo ar trebui să se știe sigur, e o afirmație transmisă prin viu grai, atribuită lui Darwin în două variante?