| Aihao19 a întrebat:

Credeti ca conteaza notele de la scoala? La ce te ajuta? Ati dori un alt sistem de notare/numerotare?

12 răspunsuri:
| Alfred0703 a răspuns:

Eu as alege un sistem de Feedback. Notele nu ma ajuta deloc sa inteleg unde am gresit. Am luat 8, de ce? Unii profesori se si enerveaza daca ii intrebi de ce ai luat nota respectiva. Nota nu ar trebui sa fie importanta, deoarece nu o nota are trebui sa iti spuna daca esti prost sau nu. La fel si cu examenele. O hartie iti decide viitorul.

| PumpkinDoll a răspuns (pentru Alfred0703):

Sau cand iti pune o nota, si nici macar nu ti-o spune(profa noastra de romana era ceva gen: ''Vrei sa stii ce nota ai luat? Si eu vreau sa stiu toata lectia''

| NuContNumele a răspuns:

La nimic nu te ajuta, in general la nimic nu te ajuta scoala din Romania. Te sfatuiesc sa iti iei bacul si sa faci o facultate, oricare dupa masterul. Poti gasi job unde vrei tu, notele sunt niste mizerii iar intervivatorii o stiu prea bine. Mult succes.

| PumpkinDoll a răspuns:

Nu chiar, poti sa inveti teoria mecanic, sa iei 9-10 cand te asculta,dar tu sa fii bata,sau sa tocesti la matematica anumite formule timp de o perioada, ca sa iei nota mare la un test si dupa la fel, sa fi bata, sa nu mai stii aproape nimic, sa le uiti.Eu nu inteleg de ce un 4 la matematica ar trebui sa ma defineasca pe mine ca fiind prost,daca pe mine nu ma intereseaza matematica,nu-mi place pur si simplu si poate mie imi place literatura, poezia, artele, istoria, sportul...sau pe alta parte de ce m-ar interesa pe mine ce fel de opera e ''Somnoroase pasarele'' si ce teme se regasesc in ''Lacustra'' sau ce fel de poezie e daca eu vreau sa ma fac neurochirurg.Parerea mea e ca incepand din gimnaziu fiecare ar fi trebuit sa se indrepte spre ce crede el ca ar fi fost mai bine pentru el sau inspre ce ii place.

| Darkmagic a răspuns:

Vrea cineva sa facem niste comparatii intre Romania si Finlanda (unde nu exista sistem de evaluare pana la sfarsitul anului 8 de studii)?
Doreste cineva sa comparam sentimentul Datoriei sau pe cel al Disciplinei prezent in general la nordici, cu aceste "idei" aproape fara sens in Romania?

DA, in Romania conteaza notele sub orice forma ar avea ele, (1-10, A, B, C, etc) si ca sistem de evaluare si mai important, ca metoda coercitiva, caci fara teama si rusinea repetentiei data de note, s-ar alege praful de "studiosii" romani.
Acum, cu note, cred ca peste 40% dintre romani sunt analfabeti functionali.
Sa ma contrazica cineva daca statistica este eronata...dar CE s-ar intampla in sistemul educational romanesc fara spectrul ramanerii in clasa a V-a pana pe la majorat? :D
Ca ultim aspect in privinta celor care se tavalesc in dureri "pentru ca exista note"...cand mai aveti "intrebari" tembele de genul:
"Romania, incotro?", "Cand o sa o ducem mai bine?" sau "Cand o sa traim in Romania ca afara?"...raspunsul la TOATE, e asta:
https://www.tpu.ro/conversatii/azi-am-scoala-simt-ca-mor-ce-faaaaac/

Notati-l pe peretele sufrageriei, caci nu este o intrebare ci RASPUNSUL la mentalitatile romanasilor de forma: "Vrem ca afara! CE daca suntem imbecili?" :D

Are Finlanda asa ceva, cu cel mai dezvoltat sistem educational, nu avem inca in SUA un astfel de sistem...SI VOR ROMANII! =))
"Tare"! =))

| oprescudorin11 a răspuns:

Si Einstein, chiar si eu, am ramas repetenti! Eu nu! Era cat pe ce!
Cum zicea un coleg, dar nu bine, ca este un sistem de feed -back.Te raportezi la ceva.
Daca iti depasesti generatia, atunci sistemul nu mai functioneaza!
Dar esti sigur?
Sistemul comun de notare / numerotare este bun pentru o evaluare in spatiul comun! trebuie sa existe, insa!
Altfel ce REFERINTA avem in UNIVERS!?

| BloodyLips a răspuns:

Contează in mare parte pentru ca îți dezvolta spiritul competitiv, îți testează determinarea si răbdarea. Contează notele din generala pentru liceul la care o sa fii repartizat. E trist ca de mici ne este antrenat spiritul competitiv prin note și suntem invatati sa ne duelam cu ceilalți în loc sa lucram împreună, dar ne ajuta și individualizarea asta. Mie mi se pare însă că e în exces.
Notele, chiar si asa cum sunt ele date în școlile din România, te ajuta. Pana la urma, sunt date pe ceea ce înveți. Cunoștințele si cultura mereu o sa te ajute și o sa ți facă viata mai ușoara, mai frumoasa. E nasol ca e mai greu în România sa inveti, dar măcar poți fi recunoscător ca poți beneficia de cunoștințe pe gratis. Sa fii un om deștept e pana la urma important, iar asta poți deveni în orice tara. Toată lumea se plânge de sistemul educational din România, devine stresant. Încercați sa vedeți și voi dincolo de notele alea, notarea este doar o metoda de repartizare a copiilor, mi se pare ca au devenit mult mai importante decât trebuiau sa fie și ne fac sa nu vedem/ sa uitam adevăratul scop al scolii.

| Nevroza a răspuns:

Notele de la scoala sunt c..at. Te intreci cu altii in loc sa te intreci pe tine insuti. Notele nu valoreaza nici 2 la suta din inteligenta omului.

Nu as crea un sistem de notare. Fiecare trebuie sa fie constient de potentialul sau. Nu trebuie sa primesti note pe tocit. Ce e asta?

| Adry05 a răspuns:

Conteaza doar pentru capacitate ca se face media si cu mediile de pe an. Cele din liceu sunt egale cu 0.
As dori, dar sincer nu stiu sa-l propun.

| iamprettybored a răspuns:

Scopul notelor trebuia să fie de a reflecta capacitățile și cunoștințele elevului, în urma unei testări orale sau scrise.
Din păcate, în România, știm cu toții că lucrurile nu stau chiar așa. Notele cred că reflectă capacitatea elevului de a face tot ceea ce i se spune. De a fi docil și total controlat de profesor.
În ziua de azi, dacă nu ți-ai desenat un de desen în caiet, iei 3. Sau dacă nu ai lecția. Dacă l-ai supărat vreodată cu ceva pe profesor, chiar și un pic, sau dacă nu-i place fața ta, va avea el grijă să-ți mai scadă din puncte la următoatea notă sau să-ți pună întrebări mai grele la tablă.
Poate copilul să știe perfect materia respectivă, că dacă nu-i face pe plac profesorului, nu-i dă 10.
Notele reflectă cine e preferatul profesorului și cine nu.
Dacă i se pare lui că elevul e îngeraș cuminte și ascultător, sau are situație materială/pile, poate să fie bâtă la materia respectivă că tot îi dă notă mare. Așa a făcut profa de geogra cu o fată de la noi din clasă. Ea cu bunici bogați, mai liniștită așa... A scos-o la hartă, n-a știut să-i răspundă NIMIC. Nici unde era România n-a putut să arate. Și i-a dat 9.
Deci dacă contează... Vă las pe voi să ajungeți la o concluzie. La ce te ajută... îți dau mami și tati bani la fiecare 10? Sau nu știu. Nu-i cazul meu, dar or fi și cazuri d-astea.
Sistemul de notare în sine este ok, problema este pe ce se dau notele... Și nu e vorba doar că nu se dau notele pe cunoștințe și capacități, ci și faptul că elevii nu au voie să aleagă la ce materii vor să primească note, și vor să aprofundeze.
Adică haideți să fim serioși. La liceu deja nici nu mai dă profa de muzică/desen pe la ore, dar noi n-avem voie să plecăm acasă. La alte materii care nu-s de profil, te pune să faci un referat, mai cu caietul, mai cu note din burtă... Și tot 10 îi iese întregii clase media. Însă notele acelea nu reflectă nimic, de fapt.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sistemul romanesc de educatie a gresit fundamental. Care e rolul notelor in clasele V-VIII? Cel de a te trage in jos sau in sus dupa examenul din clasa a VIII-a. Si fac lucrul asta fara sa se asigure ca notele pe care le dau profesorii au valoare reala, de foarte multe ori, se intampla ca notele sa nu aiba valoare reala.
Ce motivatie mai poate avea un elev sa invete pentru examenul ala daca oricum are o medie generala mica? Nu mai are nicio motivatie, stie ca oricum o sa intre la un liceu slab si nu mai poate schimba lucrul asta. De multe ori cei din mediul rural vin cu medii de 10 la toate materiile si fura locurile celor care au mers la o scoala serioasa, unde se da note pe ceea ce stii. Problema asta e arhicunoscuta.
Avem probleme si la polul opus, exista profesori care subapreciaza pe nedrept rezultatele si pregatirea elevilor. Adica, nu stii sa imi spui 8 defintii la perfectie, la ascultare la intamplare, din orice s-a facut tot anul? Ai nota 2 in catalog. Simplu si la obiect.
Si sistemul asta cu licee de elita si licee in care intra doar prostii, e o mare imbecilitate. In loc sa sesizeze oportunitatile in fiecare elev si sa-l ajute sa ajunga acolo unde isi doreste, sistemul nostru romanesc de dăștepți, ofera in multe JUDEȚE, 4, 5, licee de elita si vreo 23, 24 de,, licee'' din care vor iesi mai prosti decat au intrat. Apoi tot noi ne dam cu fundu de pamant si ne intrebam de ce e tara noastra unde e. Uite d-aia!

| geronimo12 a răspuns:

In gimnaziu conteaza ca sa prinzi un loc la buget dar mai departe trebuie sa te doara intr-un loc de note inveti ce-ti place mai tare iar restul cat sa fie de trecere