| RAY a întrebat:

Deci unde sunt dovezile pentru neutroni, electroni, protoni ca exista? Cum au dedus savantii aceste particule daca nici macar nu era o dovada empirica?

| UnderPressure a răspuns:

Nu Ray, sa nu mai spui tu, astfel de prostii niciodata.
"1956 Erwin Müller, un fizician germano-ame­rican, reali­zeaza prima fotografie a ato­milor. Folosindu-se de un microscop ionic, inventat de el insusi cu 20 de ani inainte, reuseste sa obtina imagini in care ionii in­dividuali (atomi care au pierdut sau au cas­tigat electroni) pot fi identificati in mod clar."
"1981 Microscopul cu efect de tunel (STM) este inventat de Gerd Binning si Heinrich Rohrer in laboratorul IBM din Elvetia. Instrumentul le permite cercetatorilor sa vizualizeze si sa localizeze pozitia atomilor prin determinarea regiunilor cu mare densitate a electronilor, fiind folosit in analiza moleculelor de ADN."
"2006 Cel mai greu atom din lume este creat la laboratorul Flerov din Rusia si este denumit elementul 118 sau ununoctium. Desi in clipa de fata detine recordul mondial in postura de cel mai greu atom, doar trei dintre nucleele lui au fost observate, deoarece „traiesc" doar o fractiune de secunda."

Ia empirism, din "Scurta istorie a atomului".
Eu nu ma pricep sa copiez linkuri, dar si tu, daca nu te pricepi la chimie elementara, de ce nu stai linistit?

Sa dedus indirect prin experimente, nu aveau cum vedea atomii, insa se pot deduce prin experimente care nu lasa loc de interpretari.
Curentul electric il vezi? Funtioneaza? Ok atunci exista, chiar daca tu, sau orice om nu il poate vedea laughing

| UnderPressure a răspuns (pentru relian):

S-au vazut atomi si electroni la microscop. Eu nu mai inteleg ce vrea Ray. laughing

| RAY explică (pentru relian):

Asa sa dedus si existenta lui dumnezeu prin biblie dau nu il putem vedea insa prin biblie se poate deduce care nu lasa loc de interpretari, esti tare

| RAY explică (pentru UnderPressure):

Eu vorbeam de cel medical

| UnderPressure a răspuns (pentru RAY):

Acum vorbeai de microscopul medical!
Doar acela exista pentru tine!
Ray, mai omule bun, de ce nu te opresti tu la domeniile pe care le poti intelege?
Daca nu ti-a placut chimia, nu te-a atras, cum vrei sa o intelegi acum?
Sa faca cineva pentru tine un curs special pe TPU?

| RAY explică (pentru UnderPressure):

Nu fa misto cu mine ca ramai repetent

| UnderPressure a răspuns (pentru RAY):

Nu fac deloc misto de tine.
Tu esti cel care se supara ca nu ai cunostinte in toate domeniile.
Nu stiai ca s-au si fotografiat atomii si electronii.
Nu e nimic, nu s-a sfarsit lumea din cauza asta si nu stiu de ce anume esti deranjat.

| anonim_4396 a răspuns (pentru UnderPressure):

Pai si ce culoare au atomii astia, bre? Dar electronii? Ce culoare?

| relian a răspuns (pentru RAY):

Serios? Deci tu poti demonstra prin biblie ca exista Dzeu? Esti tare daca poti asa ceva.
Eu am spus s-a aflat indirect dar nu prin vorbe,deci nu pea ai priceput ce am spus.
Faci teste,experimente si poti afla indirect ce te intereseaza.
Deci sa inteleg chestia cu curentul electric e doara vorba laughing na experimentat nimeni,habar nu au, Curentul electric exisra doara asa vorbe, e bun asa rau, gandesti ca o curca laughing
Tu pti vedea curentul electric? Dar il poti simti ok? Asta e vorba sau e ceva real? Arata si mie cu biblia pe Dzeu sa-l simti cumva cu ceva, sa observi vizual, tactil sau cu un aparat.
E grele astea pentru tine laughing

| relian a răspuns (pentru RAY):

"Atomi si electroni la microscop laughing sa numai spui asemenea prosti vreodata, acolo se vad virusi, microbi"

Te citai pe tine.Ai vazut tu vrusuri la microscopul electronic? Sa vina cineva sa jure, sa spuna ca a vazut un virus, aia care studiaza asa ceva, doctori etc.Alea is vorbe man, asta asa ca idee.Acele virusuri ce ei spun, dar pentru care nu garanteaza ca ar fi virusuri, sunt de fapt resturi de tesuturi si ce or mai i din acea proba analizata.
Nimeni pana la ora asta nu a vazut un virus la nici un microscop.
Aceste virusuri tot asa prin metode indirecte sunt aduse in discutie.
Doara ca in acest caz ei nu prea au ce arata, un tesut rupt care nu poate fi identificat ca fiind ceva clar.
Cum am spus electronii unui atom ii poti simti pe pielea ta, pe cand virusul nu.Desi exista o afectiune, acel virus este doar teoretic raspunzator, pentru ca de faptic ei nu-l pot izola.
Exact asa stau lucrurile si cu HIV.al dracu virus nu poate fi prins laughing fuge cand stii ca vrei sa te uiti la el, asta dupa astia de bat tobele ca ar exista asemenea virus.

In sf deci microbii aia sunt de fapt microorganisme, nu poti sa spui virusuri si microbi laughing ca e tot una

Vad ca nici nu faci deosebire intre microscoape, le bagi pe toate un aceiasi oala.
Deci tu vorbeai de microscopul optic,, dar cand spui microspcop trebuie sa spui si de care.Cu microscopul optic poti vedea celule si elementele componente din celule, dar nu mai jos.La mic optic vezi si ce culori au.
La cel electronic totu se vede doara alb negru,asa este construit,altfel nu se poate,iar pozele ce sunt afisate pe net si mai stiu eu pe unde sunt colorate de cineva.
Eu am privit prin ambele microscopate, la cel optic ai idee la ce anume te uiti, pe cand la cel electronic laughing trebuie sa fii meserias, adica sa ai ceva experienta, dar sunt multe chestii ce nici cei experimentati nu stiu ce sunt.
Referitor la atomi, chiar citisem acum recent ca au coborat nu stiu temperatura la 0 grade albsolut si atomii sau oprit si asa au putut fi pozati sau, nu stiu exact cum sau ce au facut, dar atomii sigur se pot vedea.
Faptul ca spui tu ca eu is tare ca vorbesc prostii, eu cred ca e ste tocmai invers.Vad de curentul electric nu ai spus nimic.Curentul electric is electroni, deci parte din atom, pe care o poti simti.
Cum arati tu cu biblia ca exista Dzeu? Vreau si eu sa simt, sa pipai, sa mai stiu eu, poti arata? Daca nu atunci doara faci galagie sa zici ca nu taci laughing

| relian a răspuns (pentru UnderPressure):

Da stiu ca se pot vedea, doara ca el, sau poate asa am inteles eu, vorbea despre cei care au descoperit existenta atomilor prin experimente, deci acum 1 suta si de ani.
El nu e inca constient ca intrebari de astea au fost puse de acu sute de ani si ca multi oameni au intors pe toate fetele,unia sau ocupat toata viata cu anumite chestii.
Deci cine vine sa bata gardurile? Cei care is neinformati si care gandesc ca au prins pe nu stiu cine cu mincina.
Uite si mie ce imi spune ca asa prin deductie poti arata ca Dzeu exista laughing dar el nu a inteles ca deductia ce am spus eu era bazata pe expeprimente,nu doara pe vorbe.
I-am spus sa imi arate pe dzeu cu biblia in mana,dar sa ori il vad, ori sal pipai, sa simt ceva.
Zic tu curentul electric il simti?laughing asa sa arati si pe Dzeu cu biblia in mana.
El se pare ca deja o da in vrajeli, ba ca el crede in stiinta, ba acum stiinta este de fapt tot un fel de religie, nici el nu mai stie ce spune laughing

| RAY explică (pentru relian):

Serios? Deci tu poti demonstra prin biblie ca exista Dzeu?

asta ai inteles, era un exemplu

| RAY explică (pentru relian):

Ma eu ma refeream la microscopul medical, nu stiam ca exista asa ceva unde vezi atomi

| RAY explică (pentru relian):

Dar daca iti dau un doc il vei vedea?

| relian a răspuns (pentru RAY):

Daca nu stiai ca exista si altefel de microscop de ce te bagi? Iara chiar daca esti bagat, dupa ce afli ca mai exista si alti oameni pe planeta asta, spui ok gata am intels, bla bla nici o problema, mai greseste omu.
Referitor la exemple, pe viitor fa bine si da exemple care sa se potrivesca cu ce vrei tu sa compari.Cand compari 2 mere e ceva ok,adica le poti compara,dar cand incerci sa compari mere cu pere nu prea merge laughing
Referitor la documentare nu trebuie sa imi dai tu,pot gasi si singur,multam ca incerci sa stiu si eu ce,dar cum sa zic,ce nu se poate demonstra si prin ceva faptic nu prea ma intereseaza,aia este cum ziceai tu pe aici e ceva gen religie,batut din gura,sau radio sant,filosofie laughing.
Bine na spus nimeni sa nu filosofam,dar cand e sa afirmam ceva real,ceva pe care te poti baza cumva,atunci trebuie sa aduci si ceva dovezi,cum am spus eu legat de curentul electric.
Restu univers bla bla,deocamdata astea sunt povesti,cand cineva o sa demonstreze ceva,atunci o sa spun si eu ca are dreptate.

De exemplu cum am spus chestia aia cu virsul HIV,ei spun ca exista,daca ceri sa til arate zic ca nu pot,dar mai spun ei ca til pot arata indirect laughing dar ce iti arata ei este poveste, apa in ochi, oamenii tac ca majoritatea is saraci cu duhu, asa ca mergem asa inainte, trebuie sa te supui majoritatii laughing chiar daca nu vezi nimic, trebuie sa spui ca vezi laughing

Ba da til pot arata https://www.stern.de/......59880.html

| relian a răspuns (pentru RAY):

laughing ce arati man,desene animate,desnele unora, fugi de aici.
Pai tu cu de astea vii? Cand mergi vreodata pe la un doctor intreaba asa ca idee daca el personal a vazut vreun virus vreodata la orice microscop, sa iti confirme personal ca a vazut asa ceva.
Asa sa vii sa arati poze pe net, iti arat si eu poze colorate ceara laughing cu toti virusii ce ai auzit si de care nu ai auzit.Dar de vazut se pare ca nu ia vazut nimeni.
Nu stau sa caut, tocmai un german deal tau, daca nu ma insel care se ocupa cu chestii de astea a spus ca nu a vazut nimeni nici un virus niciodata.Am uitat cum il cheama,dar sa ocupat o viata de virusuri sa afle sa stiu si eu,ce sa le mai faca,iar din ce el spune,exista ceva virusuri dar care nu ar avea absolut nici o legatura cu bolile astea la oameni.
Din spusele lui ar exista ceva virusuri dar nu stiu ce chestii benefice ar avea,sau lucreaza in simbioza cu ceva plante,oricum ceva de genul asta.
Acum ca o spune si ala basme,nu stiu, dar eu sa am incredere in astia care spun ca nu stiu ce virus provoca nu stiu ce maladie, eu nu cred asa ceva.
Tu stii ca nici virusul asta ce zic ei ca provoaca raceala nu l-a vazut nimeni niciodata? Multi oameni nu stiu.
Uite eu personal am fost nu in RO eram in Cipru si a trebuie sa fac ceva analize si acolo printre altele ca voiai sau nu ti se facea si un test din asta HIV.
Si ce crezi ca ti se spune cand ti se face acst test? Tu crezi ca vede cineva acest virus? Nici pomeneala, iar eu am intrebat ca la fel era curios.
Au zis ca acest virus este determinat indirect laughing adica zic eu? Adica verificam daca sistemul tau imunitar este slabit, numaram pietricele laughing adica ce se numara celule albe bla bla.Zic pai si cum vedeti virusul in caz ca cineva are sistemul imunitar slabit? Pai nu vedem, asta a fost raspunsul.Deci nu se vede nimic.

| RAY explică (pentru relian):

Auzi la el poze colorate, esti absurd sincer

| RAY explică (pentru relian):

Man simibioza o fac bacterile din burtica noastra,acolo sunt miliarde de bacteri bune,exista si virusi care se transmit genetic, virusi care sunt inactivi in adn ul nostru, urme care demonstreaza evolutia omului, dar sa spui ca nu a vazut, ba da se vad, astfel cum ar putea sa stie ca ai hiv in loc de gripa, stim cum arata si cum se manifesta

| relian a răspuns (pentru RAY):

Se vad asta spui tu, sau asa ai auzit?laughing Eu cred ca tu citesti si crezi orice ti se baga sub gusa laughing
Ai fost tu personal sa faci test de hiv? Daca nu ai fost atunci cum poti sa bati campii?
Eu am fost, am intrebat si mi sa raspuns exact ce tiam spus.Altfel nu aveam de unde sti.
De virusuri stiu de la scoala, foloseam microscoape de cel putin 2 ori pe saptamana,deci nu spun din auzite.

Cum stiu ei ca ai HIV? pai tocmai asta este ca nu stiu,dar ce se stie sigur este SIDA,dar una este o boala si alta este cauza care produce acea boala.
SIDA normal ca exista,sistemul imunitar este praf,la pamant, iar de omorat nu te omoara HIv sau mai stiu eu ce alte vrajeli, te omoara si o simpla ciperca, asta pentru ca organismul nu mai are cu ce lupta impotriva ciupercilor, becteriilor daunatoare, deci ceva pe care nu dai 2 paie te termina, asta pentru ca nu mai ai sistem de aparare.

Deci ei asta vad, asta se poate vede clar.Problema s-a pus atunci cand sa cautat sa se afle cauza pentru care sistemul inunitar este dezactivat.
Au cautat mult si bine si nu au aflat nimic,pur si simplu suntem depasiti,ommenirea nu este buricul pamantului,asa cum crezi tu sau asa cum cred f multi.
Dar cum omu nu lasa nimic necatalogat,sau fara explicatie,au trebuie sa improvizeze,sa minta,asa aparu acest virus HIV pe care nici dracu nul poate vedea laughing asta pentru ca nu exista.
Si daca doctoru a spus ca e HIV pai vii tu sa spui ca nu e? Tu un simplu pacient impotriva statului a medicilor care isi apara joburile cu orice pret.
Deci toate aceste virusuri ce zic ei ca ar provoca acee boli nu exista.
Insusi numele de boala arata ca nu are cum sa fie atribuita unor daunatori.
Boala ce este de fapt? Boala este o functionare defectuasa a organismului,sau functionarea defectuasa a unor organe,asa cum este cancerul.
Cancerul da este BOALA,asta pentru ca este tocmai functionarea defectuoasa a organismului.
Deci boala tine numai si numai de organism,fara alte implicatii externe
Cand esti atacat de bacterii ce ciuperci,adica de animaluri laughing nu poti spune ca ai boala X,altfel am dao in alte alea
Ce spui atunci cand esti atacat de paduchi? Spui ca ai boala paduchilor sau ce?laughing
Termenul asta de boala se pare ca sa generalizat,dar nu de catre popor,ci tocmai de catre aia in drept sa ne apare,aia care trebuie sa fie cinstiti,tocmai aia mint de rup,asa ca au bagat totu in aceiasi oala.
Ai o bacterie deja e boala laughing cum dracu sa fie boala.

Bacteriile,ciupercile,paduchii,capusele,viermii,hai sa bagam si virusurile sa fie ca tine ce anume sunt? Toate astea sunt animale laughing popular vorbind,sau mai exacat sunt vietuitoare,deci sunt organisme vii ca si noi.
Boala este afectiunea care implica numai organismul,atat,sau cel putin asa ar fi trebuie sa fie.
Faptul ca sa generalizat e o magarie.
Deci nu mai pune botu la toate magariile ce le zic chiar cei care se ocupa,aia ar trebuie sa fie cinstiti,dar nu sunt.
Deci nu mai fi atat de naiv,eu nu-s absurd cum spui tu, sunt realist laughing pe cand tu visezi, doara spui ce alti iti baga sub gusa, nu stai sa te intrebi, oare asa o fi? Tu daca un doctor iti spune ceva, gata l-ai si crezut in secunda 2 laughing
Nu conteaza ca e om de stiinta sau ce o mai fi,trebuie sa si demonstreze ceea ce afirma,si asta nu merge pe vorbe,pe presupuneri,pe dovezi indirecte,dar cat de indirect,adica pe baza ca ao o afectiune si tu nu-i stii cauza,deja inventezi orice?
Cum adica daca nu vezi nimic,sa spui ca ar fi un virus,sau sigur este un virus,ca altceva nu ar avea ce sa fie?
Daca SIDA este doara o dereglare a organismului? Asa cum este si cancerul,iar oamenii nu-s capabili sa afle de ce si cum se intampla.
Vezi tu dupa chestia cu cancerul,lumea care conduce nu au mai lasat adevarul sa se stie, mint ca sa nu cumva sa ne luam de ei ca iau salarii f mari si nu-s capabili sa rezolve, ori macar sa determine cauza unei boli.

Cancerul probabil este o chestie mai veche stiuta, pana sa se dumireasca ei sa filtreze ei ce sa se spuna si ce nu a trecut asa.
Deci SIDA este exact ceva ca si cancerul, pur si simplu ceva se dezactiveaza, sau dezactiveaza sistemul inumitar.Este mult mai credibila chestia asta,decat sa vii sa spui este un virus,nul putem detecta pentru ca atunci cand numai ne gandim la el deja iese,dispare,se face invizibil laughing cam asta au spus si continua sa o spuna si acum laughing

Pur si simplu astia ne iau pe toti de idioti laughing dar pe de alta parte au dreptate,daca toti oamenii pot fi prostiti de ce sa nu o faca.

O bacterie o poti vedea si tu si oricine la microspcop,sau o ciuperca,dar un virus nu.
E ok nu incerc sa te convinng eu de nimic,doara iti zic cere dovezi, nu pune botu la orice spune un om de stiinta, sau doctor ori ce or mai fi.
Mai ales stiinta trebuie sa vina cu dovezi clare, iar atunci cand nu le are trebuie sa spuna la fel de clar ca au o teorie, deci o teorie, ceva banuiala nu sa vii sa bati in cuie povesti.

| UnderPressure a răspuns (pentru RAY):

Nu Ray, sa nu mai spui tu, astfel de prostii niciodata.

Ia empirism, din "Scurta istorie a atomului".

Cand i-am zis asta doamnei de chimie in clasa 7 mi-a dat un mare 4 in catalog.
Ce sa mai zic si eu....crede si nu cerceta....sau o mierlesti

Am spus ce am spud.
La ce te referi?

| UnderPressure a răspuns:

Dovezile sunt prin chimia din generala, ai acolo perioadele, straturile, numarul atomic si altele.
De unde iti vin intrebarile astea, in care vrei sa bagi un termen filosofic, Empirismul, in chimie si fizica? laughing

| anonymus4106 a răspuns:

Cum adică, dovadă empirică?