| 6684464 a întrebat:

Demonstrati-mi si mie ca ce scrie in Biblie "se bate cap in cap cu stiinta".
Provocarea este pentru cei ce chiar cred asta.

| Anca6991 a răspuns:

De ce trebuie sa se bata cap in cap si nu pot fi complementare? Pentru mine cele doua se pot impleti intr-o oarecare masura pana la un punct, acela fiind contradictia dintre evolutionism si creationism. Referitor la ce scrie in biblie, am idee in linii mari, si cu ceea ce spune stiinta, repet, pana la un anumit punct, cu un minim efort, cred ca se pot ambala destul de frumos.

| oprescudorin11 a răspuns (pentru Anca6991):

Chiar EXCELENT si mai ales SINTETIC raspuns!

| Anca6991 a răspuns (pentru oprescudorin11):

Multumesc!

| Mădă0611 a răspuns:

Inca de la inceput se vede ca-i vrajeala. Geneza. Apa in stare lichida inaintea crearii Soarelui. Lumina fara stele/Soare. Cerul e "tarie". Viata fara Soare (ziua a 3-a). Pomi roditori fara insecte/fara Soare. Luna e luminator. Omul e superior celorlalte forme de viata.

| 6684464 explică (pentru Mădă0611):

Frate, e primul verset... : La inceput, Dumnezeu a facut cerurile si pamantul.
Dumnezeu a creat legile noastre. Este posibil sa fi creat Universul(cu Big Bang-ul rolling eyes ) fara stele mai intai sau cu stele care nu lumineaza ca mai apoi sa modifice, sa faca totul cat mai bine si complex sa nu trebuiasca sa intervina El tot timpul pentru fiecare actiune a lucrurilor.
Se pare ca nu crezi in Dumnezeu si nu te condamn, dar cugeta si citeste rar si cu mare atentie in MATEI Capitolul 24, versetul 30!

| Porcusorul a răspuns (pentru 6684464):

Biblia este o colectie de legende si mituri de origine iudaica (dar si preluate de la alte popoare semitice) si este presarata cu cateva informatii istorice veridice. Atat si nimic mai mult. Daca o privesti ca atare, nu are nicio legatura cu stiinta. Asa ca nu exista vreo contradictie intre ele.

| 6684464 explică (pentru Porcusorul):

DA! EXACT! Nu se contrazic pentru ca sunt paralele!
Stiinta arata cum s-au format lucrurile(chiar daca unele sunt teorii...) si cum evolueaza anumite lucruri!
Biblia spune cum sa facem sa prrimim ceva dupa moartea biologica!
Trebuie sa ne imaginam Biblia si stiinta ca doua linii paralele, nu ca doua sageti de pe aceeasi linie care au directii opuse...
Si... "legende si mituri"? Este vorba despre Cel care te va primi sau care te va lasa sa te duci in Iad...

Pe bune? laughing
"Atunci se va arăta pe cer semnul Fiului Omului şi vor plânge toate neamurile pământului şi vor vedea pe Fiul Omului venind pe norii cerului, cu putere şi cu slavă multă." Cerul nu exista, iar norii sunt doar ceata.

Cat despre facere, ia mai citeste o data, cel putin o data, cum erau cerurile si pamantul create la inceput, apoi citeste tot capitolul, apoi citeste raspunsul meu de mai sus.

| Inferno a răspuns (pentru Mădă0611):

"Lumina fara stele/Soare. "
Asta nu e o imposibilitate fizica. De exemplu radiatia cosmica de fond exista inainte sa para stelele.

| Mădă0611 a răspuns (pentru Inferno):

Ma refeream la lumina Soarelui, ca in biblie se vorbeste despre zi si noapte; nu cred ca radiatia cosmica de fond lumina planeta atat de puternic incat sa fie "zi".

| Mădă0611 a răspuns:

@nenea Răducu
De fapt in "La steaua" Emineascu are mare dreptate. Luminii Soarelui ii ia 8 secunde sa atinga Pamantul, Eminescu se refera la o stea atat de indepartata incat o vedem pe cer, desi ea nu mai e.

| Inferno a răspuns (pentru Mădă0611):

"Luminii Soarelui ii ia 8 secunde sa atinga Pamantul,"
Sunt 8 minute, nu 8 secunde.

Yep. My bad.

| drutzix a răspuns:

Pamantul are stalpi - Iov 9:6 "Zguduie pământul din temelia lui, de i se clatină stâlpii. "

Pamantul e plat - Matei 4:8 "Diavolul L-a dus apoi pe un munte foarte înalt, I-a arătat toate împărăţiile lumii şi strălucirea lor şi I-a zis "
Daca stai pe un obiect sferic nu poti vedea tot ce e pe el, indiferent cat de inalt e muntele.

Cum sa cada stelele pe pamant cand acestea sunt mult mai mari decat el.
Apocalipsa 6:13 "şi stelele au căzut din cer pe pământ cum cad smochinele verzi din pom când este scuturat de un vânt puternic. "
Sunt mult mai multe dar explica-le pe astea.

| 6684464 explică (pentru drutzix):

Iov 9:6 - stim cu totii care avem mai mult de 12 ani la ce s-a referit.
Matei 4:8 - Tu nu ai putea sa vezi nici de aici pana in Iasi cu tot cu Pamantul plat(ma refer la ceva de acolo nu la zona aia.) si fara cladiri. Nu scrie ca Isus s-a uitat in jos si a vazut toate astea(pe Pamant), scrie doar ca i-a aratat, poate fi si printr-o iluzie.
Apocalipsa 6:13 - Pe vremea aia se stia cat de mare este o stea sau ce este una?! Chiar nu poti sa-ti dai seama ca este vorba despre o ploaie de meteoriti sau asa ceva?

| minrest a răspuns (pentru drutzix):

1. Metafora. Ca doar zice clar in alta parte, tot in Iov, ''Tu ai creat pamantul si l0ai sprizinit pe nimic''. 2. Oricum nu poti sa vezi prea departe. Sa vezi imparatiile lumii si stralucirea lor inseamna sa le vezi mecanismele interne si natura, nu sa vezi ceva in zare. Oricum aceste imparatii nu sunt toate contemporane una cu alta. Lui Isus i se propunea sa creeze o civilizatie utopica, pe baza cunoasterii tuturor civilizatiilor si ajutat de Satana. 3. Acolo se povesteste o viziune. In viziune se poate, iar stelele inseamna altceva, evident.

| Mădă0611 a răspuns (pentru 6684464):

Hai ca deja esti amuzant. Ar fi trebuit sa se stie, ca doar unii crestini spun ca biblia e o carte stiintifica. rolling on the floor Meteoritii sunt inofensivi, ard in contact cu atmosfera, de asta lumineaza. In apocalipsa e vorba de sfarsitul lumii, asa ca slabe sanse sa fie vorba de meteoriti.

| Radu284 a răspuns (pentru drutzix):

Daca e sa luam totul literar, atunci si poeziile lui Eminescu sunt prostii.

De exemplu, in Scrisoarea a 3-a, Mircea cel Batran este descris ca un... batran. Numai ca el avea vreo 42 ani atunci.

Sau "La Steaua", care spune ca luminii i-au trebuit mii de ani ca sa luceasca vederii noastre. Ceea ce nu este acurat.

| 6684464 explică (pentru Mădă0611):

1 - Ia cauta tu sa vezi cand s-a descoperit ce sunt norii.
2 - Cauta sa vezi cand s-a descoperit motivul cerului albastru.
3 - Un meteorit mai mare poate atinge Pamantul cand este de marimea unei mingi de baschet. Aici depinde de mai multe lucruri, cauta.

| Mădă0611 a răspuns (pentru 6684464):

Lumineaza-ma tu la punctul 1 si 2, ca eu nu stiu sa scrie in biblie ce sunt norii sau de ce e cerul albastru, dar ce stiu eu? La cum interpreteaza unii biblia, si de wi-fi scrie pe acolo, ca ar fi pacat sa-l folosim, dovada e cancerul pe care il poate provoca.

"4 - "Ar fi trebuit sa se stie, ca doar unii crestini spun ca biblia e o carte stiintifica." Ce ai vrut sa spui cu asta? La ce ai atras atentia?" rolling eyes Nu ziceai tu ca biblia si stiinta nu se bat cap in cap, deci biblia ar fi o carte stiintifica, nu 100%, dar ar fi, dupa spusele tale, ma rog, n-ai chiar spus-o, se deduce doar.

Eu tot nu inteleg ce treaba ar avea meteoritii cu sfarsitul lumii. Si in prezent multi intra in atmosfera si ard, in fiecare an chiar, in august, si lumea inca exista.

| 6684464 explică (pentru Mădă0611):

Ma, cati ani ai sa stiu daca sa-mi mai bat mintea cu tine...
Am spus sa citesti in Biblie despre cand s-a descoperit ce sunt norii sau de ce este cerul albastru?!
Dupa spusele mele? Mai citeste o data ce i-am raspuns lui Porcusorul.
Ia uitate la bucata aia de meteorit de 8 kile apoi imagineazati o ploaie de meteoriti din aia. Si... "Se crede că ciocnirea meteoritului Chicxulub de Pământ a fost cauza dispariției dinozaurilor."

| Mădă0611 a răspuns (pentru 6684464):

Meteoritii sunt mici, asteroizii sunt mari. Am o banuiala ca am ceva mai multi ani decat tine.
Mno, daca nu scrie in biblie, inseamna ca s-a descoperit dupa ce a fost scrisa si editata, dar cum zici ca stiinta si religia nu se bat cap in cap, ar trebui sa fi scris in biblie, dar cica nu, asa ca de rusine as fi tacut. Totusi, ce vrei sa demonstrezi cerandu-ne sa demonstram ca biblia este un basm, popular chiar, in sensul ca a fost transmis prin "viu grai"?

| Inferno a răspuns (pentru 6684464):

"Tu nu ai putea sa vezi nici de aici pana in Iasi cu tot cu Pamantul plat(ma refer la ceva de acolo nu la zona aia.) si fara cladiri. Nu scrie ca Isus s-a uitat in jos si a vazut toate astea(pe Pamant), scrie doar ca i-a aratat, poate fi si printr-o iluzie."

Atunci prezenta muntelui devine irelevanta. "L-a dus apoi pe un munte foarte înalt"
De ce s-ar urca pe un munte ca sa ii arate totul printr-o iluzie?
Interpretarea ta e lipsita de orice sens.

| Inferno a răspuns (pentru 6684464):

"Un meteorit mai mare poate atinge Pamantul cand este de marimea unei mingi de baschet. Aici depinde de mai multe lucruri, cauta."

Toti meteoritii ating pamantul.
Meteoritii sunt prin definitie corpuri extraterestre ajunse pe suprafata Terrei.
Aia care nu ajung pe Pamant (deoarece ard in intregim la contactul cu atmosfera) se numesc meteoroizi.

| Inferno a răspuns (pentru Mădă0611):

Daca lungimea de unda radiatiei cosmice de fond ar fi in spectrul vizibil atunci tot Universul ar fi luminos.

| Mădă0611 a răspuns (pentru Inferno):

Daca. Si daca, n-ar exista noapte, nu? Luna n-ar avea "lumina ei".

| Inferno a răspuns (pentru Mădă0611):

Da, numai ca imediat dupa Big Bang temperaturile erau foarte mari, ceea ce inseamna ca particulele aveau energie cinetica mare.

In momentul in care electronii se ciocneau de pozitroni pentru a da nastere fotonilor, o parte din energia cinetica a particulelor era transmia radiatiei electromagnetice. Asta inseamna frecventa mare si lungime de unda mica. (Raze gamma dar si radiatie din spectrul vizibil)

Radiatia cosmica de fond avea deci lungimea de unda in spectrul vizibil, luminând intregul Univers.
Mai pe scurt: Lumina fara stele.
Tu ai spus ca e imposibil. Se poate in realitate. Cam asta era discutia.

P.S.:Sigur ca in prezent, multumita expansiunii Universului, radiatia cosmica si-a marit lungimea de unda.

| 6684464 explică (pentru Inferno):

Ca sa nu-i deranjeze nimeni.

| Inferno a răspuns (pentru 6684464):

Eu cred ca a vrut sa ii arate floarea de colt.

| drutzix a răspuns (pentru Radu284):

Pai atunci nu spune ca biblia este o carte stiintifica. Punctul meu inca sta in picioare. Intr-o opera stiintifica nu au ce cauta metaforele.
Plus ca daca folosim cunostiintele moderne putem gasi tot felul de "lucruri stiintifice" in opere vechi pentru ca asa este setat creierul nostru.
Dar nu a existat nici o descoperire stiintifica in care cineva sa fi folosit biblia. Un zeu atot puternic ar fi lasat si el cateva cunostinte acolo despre cum sa facem vaccinuri sau sa combatem boli. Dar nu e nimic interesant acolo.

| drutzix a răspuns (pentru minrest):

Arata-mi tu o descoperire stiintifica facuta folosind biblia.

| Mădă0611 a răspuns (pentru Inferno):

Oky, sa traiti, dom' profesor! not worthy

Si ca sa nu isi ia astia lumea in cap, ia spune-le, sau spune-ne, daca atunci cand universul era luminat era posibila formarea planetelor.

Asa, si ce-mi spui mie?
Si de ce nu gasesc in DEX "meteoroid"? "Meteor" este, dar nu si "meteoroid", de ce?

| Radu284 a răspuns (pentru drutzix):

A zis cineva ca biblia e o carte stiintifica?

You're welcome.

Nu era posibila formarea planetelor.

| Inferno a răspuns (pentru 6684464):

M. Beech, D. Steel, On the Definition of the Term Meteoroid, In: Quarterly Journal of the Royal Astronomical Society, 1995, vol. 36, nr. 3, p. 281

| drutzix a răspuns (pentru Radu284):

A spus ca nu se bate cap in cap cu stiinta

| Radu284 a răspuns (pentru drutzix):

Poezia "La steaua" se bate cap in cap cu stiinta?

| drutzix a răspuns (pentru Radu284):

Nu dar nimeni nu spune ca poezia a fost scrisa de dumnezeu si ar trebui sa facem legi bazate pe ce scrie acolo.

| 6684464 explică (pentru Inferno):

Cand am spus "DEX" m-am referit la cel al limbii romane(nu stiu daca DEX se spune si in alte tari, dar...).
Si... stiu diferenta dintre "meteor" si "meteoroid"...
Mersi pentru link, totusi.

| 6684464 explică (pentru drutzix):

Cine? Eu? Vezi ca am pus un "pentru ca" acolo.
Tu ce vrei sa spui? Ca stiinta si Biblia se contrazic direct? Poate, dar in functie de ceva.

Citesti o carte de stiinta ca sa stii anumite lucruri legate de legile fizicii, chimie, teorii care mai de care, etc. pentru a sti in ce lume traim si cum functioneaza(incerci sa-ti dai seama macar).

Citesti Biblia ca sa stii cum sa te mantuesti, sa afli despre Dumnezeu si cum sa-I faci pe plac ca sa primesti rasplata, singura rasplata.
Daca citesti Bibliaa cu mintea inchisa vrand doar sa mai citesti o carte atunci este o carte SF si/sau fantastica, dar pentru adulti(pentru comlexitate m-am referit aici), nu pentru copii in niciuncaz. Pun pariu ca nici tu nu ai putea explica anumite versete dupa ce ai citit Biblia(si aici nu ma refer la acele de gen "fantasy").

| Radu284 a răspuns (pentru drutzix):

Biblie este o colectie de povestiri si sfaturi. Nu un manual de fizica, biologie, etc. Plus ca biblia nu este cuvantul lui dumnezeu. Nu stiu de unde ai scos asta.

Nici cel mai crestin om din lume nu iti va sugera sa folosesti biblia pentru a construi miroprocesoare sau avioane. La fel cum nici un biologist nu iti va zice sa folosesti manualul de biologie din a 7-a ca sa construiesti microprocesoare.

| drutzix a răspuns (pentru 6684464):

Uite cea mai mare contradictie. Cum explici faptul ca stiinta scrie ca omul a aparut acum 200.000 de ani, ca avem stramos comun cu maimutele si ca viata pe pamant nu a inceput odata cu omul ci cu milioane de ani inainte?
Biblia zice ca omul si animalele au fost create impreuna si a fost facut din noroi nu are stramos comun cu vietuitoarele de pe pamant.

| drutzix a răspuns (pentru Radu284):

Intreaba crestinii daca biblia este cuvantul lui dumnezeu sa vezi ce raspunsuri primesti.

| Inferno a răspuns (pentru 6684464):

Cuvântul exista si in limba romana:

Dictionarul limbii romane nu contine toti termenii de specialitate.

| Radu284 a răspuns (pentru drutzix):

Nu stiu ce importanta are ce crede crestinul de rand. Unii cred ca de paste se naste Isus.

| minrest a răspuns (pentru drutzix):

Metaforele si in general procedeele poetice au ce cauta intr-o carte precum Biblia, daca citesti poezie buna stii ca e limbajul cel mai bun pentru a exprima adevaruri profunde. Biblia cuprinde experientele oamenilor cu Dumnezeu. Deci cuprinde o parte importanta a unui demers stiintific: studiile de caz. Restul sa mai faca si cercetatorul adica omul care Il cauta pe Dumnezeu, chiar Dumnezeu il ajuta in demers, si poate folosi toate celelalte stiinte. Cu vaccinele se ocupa medicina, bolile sunt doar o parte din problemele omenirii.

| 6684464 explică (pentru drutzix):

N-ai inteles ce am vrut sa spun...
In cartile de stiinta afli cum(in teorie) au aparut oamenii maimuta. In Biblie afli despre Adam si Eva.

| 6684464 explică (pentru Inferno):

Nuuu stiam ca exista, am crezut ca e de prin japonia luat cuvantul. laughing
Am gasit si eu site-ul. Zic doar ca ar trebui sa apara si in DEX...
Daca un asteroid ar cadea pe Pamant, s-ar numi tot meteorit?

| drutzix a răspuns (pentru 6684464):

Pai da, dar Adam si Eva nu au existat. In Biblie aflii cum credeau oamenii ca am aparaut acum 2000-3000 de ani.
Ai intrebat cum se bate Biblia cap in cap cu stiinta si eu ti-am dat un exemplu, Originea omului este unul din multe subiecte in care se contrazic.

| 6684464 explică (pentru drutzix):

Nu scrie in Biblie ca omul a aparut o data cu Adam si Eva, scrie ca Adam si Eva au fost creati de Dumnezeu separat de Pamant, in Rai.
In mod normal nu ar trebui sa gasesti in Biblie ceva legat de oamenii maimuta, dar scrie intr-un capitol despre un fel de sat(trib cel mai probabil) care nu avea cum sa fie alcatuit din copii lui Adam si ai Evei pentru ca nu aveau cum sa se multiplice asa mult intr-o perioada de timp asa scurta. Asta ar fi un indiciu despre oamenii maimuta.
Biblia nu se contrazice cu stiinta la capitolul asta pentru ca ea afirma doar aparitia lui Adam si a Evei si NU spune NU la oamenii maimuta.

| drutzix a răspuns (pentru 6684464):

Atunci cum explici oamenii aia? Sau cum explici fosilele? Ca fosilele sa apara ceva trebuie sa moara iar daca ne uitam in biblie moartea este consecinta a pacatului => nu exista moarte inainte de adam si eve => nu tu fosile.

| 6684464 explică (pentru drutzix):

Ce?! Ce vrei sa zici cu asta?! Ce legatura are asta cu ce ti-am raspuns?!
Care parte din "NU spune NU la oamenii maimuta" nu ai inteles-o?!

Te doare capul?
Cum explici ca a existat moarte inaintea lui Adam si a Evei?

Ce-ntrebare...

| drutzix a răspuns (pentru 6684464):

Conform bibliei moartea este rezultatul pacatului.
De ce mureau animalele daca nu pacatuise nimeni?

Romani 5:12 "De aceea, după cum printr-un singur om a intrat păcatul în lume şi prin păcat a intrat moartea, şi astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor, din pricină că toţi au păcătuit… "

| 6684464 explică (pentru drutzix):

Da ma, pentru ca din punct de vedere crestin, atunci cand mori biologic nu mori ca un caine ci "te transformi" in suflet sa te duci in Rai.
Daca mori pacatos atunci mori de tot pentru ca ajungi in iad si nimeni nu o sa-si mai aminteasca de tine mai devreme sau mai tarziu.

| drutzix a răspuns (pentru 6684464):

Eram sigur 'ma' ca o sa mergi acolo dar nu e asa, nu este o metafora.
Acest verset se refera la moarte biologica. Iar urmatorul verset clarifica acest lucru.

Romani 5:14 "Totuşi moartea a domnit, de la Adam până la Moise, chiar peste cei ce nu păcătuiseră printr-o călcare de lege asemănătoare cu a lui Adam, care este o icoană preînchipuitoare a Celui ce avea să vină. "

| 6684464 explică (pentru drutzix):

Ce? Ti se pare ca am spus vreo metafora?
"de la Adam" pentru ca Adam a fost primul om facut de Dumnezeu in Rai asa ca de la el in coace(pana la Isus) toti care mureau se duceau in iad(sau locuinta mortilor). Unde crezi ca a fost Isus in alea 2-3 zile cat a fost declarat mort? Si de ce crezi ca draq a fost asa preocupat sa-L faca sa treaca de partea lui pe Isus.
Mai citeste o data Noul Testament apoi citeste toata Biblia de la capat; nu ca sa devii credincios ci macar sa stii ce si cum sa intrebi ceva...

| EneCristian a răspuns:

Biblia nu poate explica nimic inaintea ei Erele trecute preistoric si universul.Deci e doar o carte ca oricare alta.

| Correct a răspuns:

Ai primit raspunsuri destul de bune la sectiunea religie din cate stiu.

| 6684464 explică (pentru Correct):

Da, foarte bune. rolling eyes
Am pus intrebari asemanatoare in ambele categorii ca sa primesc raspunsuri atat de la oameni pasionati de stiinta cat si de la oameni credinciosi.

| SteFy1413 a răspuns:

Eu sunt ateu, deoarece nu vreau sa cred si am si o explicație pentru tine.De când eram mica ma întrebam mereu daca Dumnezeu char exista si am inceput sa întreb oamenii toți îmi spuneau același lucru,, normal''.Așa ca am citit bibla dar nimic nu părea sa aibă sens cu lumea in care trăim noi defapt.Am continuat sa citesc apoi am ajuns la ultimul capitol al bibliei,, Apocalipsa'' așa ca in acel moment m-am lamurit -nu îmi pare logic ca cineva sa creeze ceva pe care apoi sa il distrugă. Stiinta se bate cap in cap cu biblia, dar de data aceasta știința câștiga