| sabin89 a întrebat:

Imaginează-ți că te-ai afla pe o navă închis într-o cabină fără geamuri. Trezindu-te noaptea, nu ți-ai da seama dacă nava stă pe loc sau se mișcă pe o traiectorie dreaptă cu viteză constantă. Bineînțeles, dacă ar avea nava geamuri și s-ar vedea țărmul, ai putea stabili dacă nava se deplasează în raport cu țărmul. Dacă te-ai afla însă în larg, unde țărmul nu se mai vede, și ai vedea pe geam doar un alt vas, ai observa că vasul pe care te afli se deplasează față de celălalt, dar nu ai putea stabili dacă vasul tău se mișcă, sau celălalt, sau ambele.
Ce l-a determinat pe Ptolemeu să afirme că Soarele se rotește în jurul Pământului? Și ce l-a determinat pe Copernic să spună că lucrurile stau exact invers?

Ptolemeu s-a inspirat din cei dinaintea lui. Aristotel a fost cel cu ideea ca Pamantul sta pe loc, ca nu are cum sa se miste, a bagat cateva chestii la care multi nu aveau raspuns.

Deci Ptolemeu asta, nu era cine stie ce mare scula in cunoastere, sau observatie, asa ca sa inspirat din Ariostotel si altii, a facut o intreaga descriere a sistemului solar sau a universului, Pamaintul era centru universului, nu a unui sistem solar.

Aristotel cand a bagat chestia asta cu Pamintul fix, a gindito din observatii facute aici pe pamint. Daca Pamantul s-ar misca, ori sar roti, ar zbura toate ce is pe el, asa credea el laughing

Ce l-a facut pe Copernic sa spuna ca lucrurile stau invers? Nici asta nu era cine stie ce mare destept, laughing pana la urma era tot preot si el, poate ceva mai deschis la minte decat altii.

El a spus cea spus, nu din capul lui, a copiat de la altii laughing pentru ca au fost altii, inaintea lui Aristotel sau in timpul lui, care ar fi venit cu ideea astra ca Pamantul sar roti in jurul axei si a soarelui.

Copernic asta, fiind preot si mergind prin Italia, pe la Vatican a avut accces la multe scrieri, asa a citit si ce spusese mai stiu eu ce de asta, nebagat in sama si i s-a parut chestia putin mai logica, asa s-a apucat el sa teoretizeze sistemul asta heliocentric.

Daca era convins ca asa stau lucrurile? Na fost convins, de aia nici na plublicat nimic, nici pe cei din care se inspirare macar, nu ia trecut in cartea lui, nu ia mentionat de frica laughing deci na stiut nimic batut in cuie.

Ba mai mult, el a continuat sa creada ca Soarele si sistemul solar este centru universului, asta arata ca nu prea intelegea cine stie ce, mai ales ca nu era in mintea celor din care se inspirase, f putine scriere existau despre cei care au spus ca Pamantul se invirte.

Plus, a continuat sa creada ca planetele, inclusiv Pamintul se roteste in jurul soarelui, care este centru universului laughing pe orbite circulare.
Asta este o alta cauza, pentru care el na publicat, pentru ca nu prea se legau multe laughing ajunsese sa aiba mai multe probleme decat Ptolemeu, datorita acestor orbite circulare.

Deci na stiu sigur, banuia ca e ceva pe acolo, doar ca lipseau informatii ce el nu le avea.
Deci Copernic a continuat sa creada ca sistemul asta al nostru este centru universului laughing

| sabin89 explică (pentru relian):

Ce a adus Galilei în plus față de Copernic?

| relian a răspuns (pentru sabin89):

Telescopu, ala a facut toata diferenta laughing plus Galilei era destept, nu dealde copernicei laughing ala o dat si el cu sapa pe acolo, pentru ca nu-i placea munca.
Sincer nu stiu de ce ii atribuie astia nu stiu ce chestii, pentru ca el n-a facut mai nimic, doar sai copie pe altii laughing
Banui ca era popa si cum biserica dicta pe atunci in orice, cui sai atribuie ceva, lui Aristotel, cine mai era si ala laughing dal in masa, stia ala ceva, trebuie sa ne bagam oamenii nostri la inaintare, sa aratam ca biserica e cea mai buna.
Asa cum or facut si cu toate sarbatorile, le-au suprapus peste sarbatori deja existente si f populare.Cu alte cuvinte au furat cam tot ce au putut

| ValentinMihai78 a răspuns:

Un răspuns simplu, primitiv ar fi că pe vremea lui Ptolemeu nu existau mijloace de observație, adică lunete, telescop și era vorba de o simplă observație asemenea vasului care nu ști ce face, stă sau se deplasează. Astfel observând soarele care apune, răsare, a crezut că pământul e fix, iar soarele se învârte în jurul pământului. Ulterior, în secolele următoare, până la Copernic, apariția unor instrumente de observație mai avansate, s-a conturat această idee, pe care Copernic a enununțat că soarele este un corp ceresc fix, în jurul căruia gravitează planetele.

| EliLeli a răspuns:

Vreo mie si ceva de ani diferenta intre cei doi, plus obiceiurile si credintele vremurilor.

| sabin89 explică (pentru EliLeli):

Ptolemeu a fost un om de știință. El a observat, ca de altfel oricare altul, că există o mișcare reletivă între Pământ și Soare. Erau doar două situații posibile: Soarele în jurul Pământului sau invers. Trebuie să fi avut el un motiv că a ales-o pe prima și nu pe a doua. Care a fost acel motiv? Să fi fost oare cel menționat de Kronstad, cum că credea în geocentrism? Păi în știință nu se pleacă cu idei preconcepute.

| EliLeli a răspuns (pentru sabin89):

Se mai pleaca cu idei preconcepute. Au fost cativa pe vremea aia care contraziceau geocentrismul, dar nu prea au fost bagati in seama tocmai datorita preconceptiei si a faptului ca miscarea soare-pamant nu putea fi observata din spatiu. Doar de pe pamant. Asa pare cand te uiti: ca soarele e cel care se misca. Dar la fel era si pe vremea lui Copernic, deci cred ca e mai degraba vorba de proconceptie in cazul lui Ptolemeu. Copernic a observat ca se creeaza un conflict cu datele matematice.

"După Ptolemeu, Pământul stă fix în centrul Universului. Toate celelalte corpuri cerești (Luna, Soarele, planetele, stelele) se mișcă pe traiectorii perfect circulare în jurul acestui corp central. Pentru a pune de acord acest sistem cu observațiile astronomice, a fost necesară reprezentarea altor cercuri suplimentare fiecărei orbite în parte, denumite epicicluri, ajungându-se la circa 80 de asemenea orbite, reprezentare care intra în conflict cu datele matematice. Copernic a recunoscut această contradicție, fapt care l-a dus la o reprezentare heliocentrică, în care planetele se învârtesc în jurul Soarelui, dar tot pe orbite circulare. A fost meritul lui Johannes Kepler, care, confruntând datele de observație cu calculul matematic, a descoperit forma eliptică a orbitelor planetelor în jurul Soarelui."

P.S. de pe Wiki

| Florian80 a răspuns:

Intrebarea ta este foarte complexa si nu este loc aici de dezbatere a problemei ptolemiene.Cauta carti sau pe net detalii.