| sabin89 a întrebat:

La un curs despre turbulenţă, Richard Feynman a făcut o remarcă oarecum ciudată, care a fost apoi mult citată în literatura ştiinţifică. El a spus: "Noi nu putem astăzi să vedem (sau să ştim) dacă ecuaţia lui Schrodinger conţine broaşte, compozitori sau moralitate...". Ce a vrut să spună? Nu ştiu eu prea multe despre ecuaţia lui Schrodinger, dar ştiu că este o ecuaţie destul de complicată, cu derivate parţiale. Ce legătură poate avea această ecuaţie cu broaştele sau cu ce a mai spus Feynman acolo? Aveţi vreo idee?
https://www.edge.org/response-detail/11892

Răspuns Câştigător
| Darkmagic a răspuns:

Am citit asta intr-o lucrare de Peter Davidson, dar nu vad o "legatura" ci o simpla provocare, asa cum scrie si in link-ul dat de tine.
Nu vad de asemenea niciun motiv pentru care Feynman ar fi avut in 1964 un..."clenci" cu Schrodinger, mai mult, printr-o integrala functionala i-a gasit si el o derivata a ecuatiei de unda.
Cum ecuatia lui Schrodinger este considerata mai mult o..."previziune" stiintifica, de aici si "provocarea" lansata de Feynman, nimic peiorativ.
Wheeler si de Witt au gasit si ei o "ecuatie a lui Schrodinger" (ecuatia Wheeler - de Witt) pentru functia de unda a Universului, fizicieni ca Hartle si Hawking lucreaza si ei pe asa ceva, deci... happy

| sabin89 explică (pentru Darkmagic):

Într-adevăr e vorba de o provocare pe care a lanst-o el. Mare a fost şi Schrodinger ăsta. Geniu. Să pună el în ecuaţie o astfel de funcţie happy De aici m-am dus cu gândul - ghici la ce? Din nou la faptul că noi putem vedea. Procesele implicate în vedere sunt biologic, chimic şi la urmă fizic. Şi îmi imaginez că un fizician, cândva în viitor, poate reuşeşte, folosind electrodinamica cuantică, să pună în ecuaţie aceste procese. Va include o astfel de ecuaţie experienţele noastre? Rămâne de văzut.

| Darkmagic a răspuns (pentru sabin89):

Esti un 8imist incurabil. happy
Poti pune si intrebari care sa fie DISCUTATE pe TPU?
Care sa nu includa Q.E.D. sau vreo interpretare Copenhaga? happy

6 răspunsuri:
| NGheorghe a răspuns:

Feynman se distrează de teoria Superpoziției din mecanica cuantica... aceea cum ca un electron s-ar afla simultan in mai multe locuri. De fapt "Ecuația lui Schrodinger" este explicata folosind o pisica ce este băgată intr-o cutie si radiată mortal, iar concluzia supercunoscuta si considerată "comparativa" de fizicienii de renume, da-i una "absurda" pentru Feyman, este ca: pisica nu moare când moare ci moare doar dacă se deschide cutia.
Probabil Feyman s-a prefăcut ca a uitat ce animal a folosit Schrodinger in explicație... ca sa vadă lumea ca se distrează de aberatorii ca el. De astfel Feyman a renunțat sa mai facă parte dintr-o sacietate a oamenilor de știința pe motiv ca la reuniuni numai despre știința nu se vorbea, ba subiectul principal era despre cine sa fie acceptat si cine refuzat, de a intra in acea societate!

| sabin89 explică (pentru NGheorghe):

Un profesor extraordinar acest Feynman. Nu doar că ştie fizică, dar ştie să o explice. Dacă ai timp aruncă un ochi pe cursurile lui, să vezi cât talent pedagogic poate să aibă.
http://www.feynmanlectures.caltech.edu/

| NGheorghe a răspuns (pentru sabin89):

Ce-mi areți tu seamănă cu cartea de fizica....ba chiar am văzut pe acolo "relativity" si "space time" - ceea ce mie mi se pare suspect, si cam m-am oprit. Nu zic ca nu a predat așa ceva dar in "lecțiile de fizica" pregătite pentru a fi filmate, el chiar se ocupa de caracterul naiv al teoriilor din generația lui, ce explicau rapid niște fenomene mult mai ciudate ("peculiar")... ba chiar se ocupa imens sa prezinte "metodologia activității de descoperire", astfel prezentând subtil exact ceea ce nu respecta nici Einstein, sau Schrodinger, sau etc. (practic declasificandu-i)
Eu am dat peste cursurile lui online căutând altceva, dacă alea de pe site ți se par bune atunci astea îți vor părea fascinante

https://m.youtube.com/......tps?/watch

| sabin89 explică (pentru NGheorghe):

Da, am văzut şi este cum zici, fascinant. La început m-am gândit că n-o să am răbdare să stau pînă la capăt, dar a meritat să stau acele 58 de minute în faţa monitorului. Sunt mândru şi eu că sunt om, când văd ce capacitate poate omul să aibă; să gândească, să investigheze, să descopere, să interpreteze... Ce bine că nu m-am născut cimpanzeu! happy

Întrebări similare