| SimyOsb a întrebat:

Putem spune ca iubirea este de fapt o reacție chimica? Toate sentimentele noastre sunt de fapt chimie? Adică substanță plus substanță egal tristete, furie etc

| sabin89 a răspuns:

Am auzit că se cunoaşte deja şi formula chimică.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Da, chimia face ca să se producă reacții care generează semnale electrice. Acestea alimentează PC-ul dintre urechi. Pe el sunt softuri pentru iubire, tristeț, furie și tot ce vrei tu ca sentimente. Și toate servesc unui unic scop. Conservarea vieții individului până se strică ultima piesă din el și nu mai poate fi reparată. Atunci începe să pută și viermii să îl roadă. Iar până atunci, iubire, tristețe furie sunt softuri folosite ca să transmită viața mai departe prin urmași. Așa că putem spune că totul începe cu chimia carbonului, care este esența vieții. Iar carbonul a apărut în cuptorul unei supernove care a explodat. Așa că noi suntem făcuți din pulbere de stele.

| doctorandus a răspuns:

Chimia (ca stiinta) nu avea nicio opinie daca trebuie sa votezi cu Iohannis sau cu Dancila. Astea sunt realitati de alt nivel, cu care chimia nu se ocupa. Sigur ca tot comportamentul tau, al lui Iohannis si al lui Dancila este decis de substantele chimice din corp si alimente. Oamenii de stiinta vorbesc despre emergenta, adica deasupra nivelului chimic se afla nivelul biologic, deasupra lui cel psihologic, cel social, cel politic, etc. Studiind doar chimicalele nu afli mare lucru despre comportamentul oamenilor.

| Inferno a răspuns (pentru doctorandus):

"Studiind doar chimicalele nu afli mare lucru despre comportamentul oamenilor"

Intr-un Univers determinist ar trebui sa poti.

Biologia exista deoarece o explicatie pur chimica a vietii si comportamentelor regasite in natura este infinit mai complexa decat una biologica. Se trage deci linie, iar intreaga problema este reformulata si rezolvata la un nivel simplificat.

Infinit mai complex nu inseamna imposibil.Este doar foarte dificil pentru noi.

| Celcestietot a răspuns:

Salutare! Iubirea este o reactie controlata prin propria vointa, nu altfel. Daca era o doar reactie chimica putea rezulta in altceva dezastruos si probabil ca nu mai cunosteai sentimentul de iubire. Iubirea vine de la suflet, cu ajutorul gandului, iar acesta pune in functiune corpul dupa luarea deciziilor inconstiente, la nivel subliminal deci, mai rar sa vezi tu la nivel constient asa ceva. Ca o mica paranteza, ceea ce am prezentat eu dovedeste existenta sufletului, prin urmare a lui Dumnezeu.

| WhiteLife a răspuns:

Atunci cand se intampla ceva, se secreta hormoni, care ne influenteaza starea. De exemplu, daca maine am examen si imi dau seama ca nu am invatat, se secreta cortizol, hormonul stresului, devin agitata, grabita si asa mai departe. Cand o mama isi ia in brate copilul, se produc cantitati mari de oxitocina si dopamina si se simte extrem de implinita si fericita. Exemplele pot continua. Corpul nostru este influentat de modificarile pe care
le sufera substantele chimice care-l alcatuiesc. Dar asta nu inseamna ca sentimentele sunt alterate, false, sau ca daca se introduce o substanta in corp se pot experimenta emotiile exact in aceeasi masura. Pana la urma, tot ce ne inconjoara e chimie happy

| JicaContra a răspuns:

happy hai sa iti demonstrez pe scurt cat de gresita e ideea:

sentimentele sunt un lucru care ne conduc, iubirea fiind numai unul dintre ele, asa ca DACA ar exista o solutie chimica, care sa produca un sentiment anume, atunci toata lumea ar iubi partidul comuist roman, sau PSD-ul, pentru ca ne-ar droga pe toti sa il iubim, inclusiv opozitia

| Panamax a răspuns:

Daca numarul de neuroni din creier sunt mai putin de 3 se poate apela si la chimie.

E adevarat ca unele substante medicamentoase iti pot schimba starea de moment, adica emotiile.
Dar sentimentele nu cred ca pot fi schimbate.
Emotiile sunt simple (chiar si animalele le pot avea). Sentimentele sunt complexe.
Nu te poti indragosti de cineva luand chimicalele pe care ti le-a recomandat X sau Y.
Deci sentimentele sunt mai mult decat chimie.

| Dana1999 a răspuns:

Da este adevărat. Tot ce exista tine de chimie și atât