NOname
Întrebare recomandată | NOname a întrebat:

Ştiaţi că cercetătorii au şanse să descopere mai multe despre primele generaţii de stele?
"Bătrână cât Universul: astronomii au descoperit cea mai veche stea cunoscută, formată curând după Big Bang.
Astronomii au descoperit cea mai veche stea cunoscută până acum, aparţinând uneia dintre primele generaţii de stele, formate la scurt timp după naşterea Universului.
Steaua SMSS J031300. 362670839.3, cum a fost denumită, a atras atenţia astronomilor deoarece nu conţine decât cantităţi foarte mici de fier, o caracteristică a stelelor vechi, formate de timpuriu.
Stelele din prima generaţie, formate imediat după Big Bang, conţineau în cea mai mare parte hidrogen, heliu şi mici cantităţi de litiu, explică dr. Stefan Keller, autorul principal al studiului publicat în Nature.
Erau stele foarte masive, având mase de sute de ori mai mari decât cea a Soarelui; aveau o viaţă scurtă, „murind de tinere", cum spune dr. Keller; ele au explodat în supernove, iar materia provenită din explozie a „însămânţat" Universul cu elemente chimice mai grele, precum carbon, siliciu şi fier.
De îndată ce în Univers a apărut fierul, au putut lua naştere şi stele mai mici, iar o astfel de stea, din a doua generaţie, este şi steaua nou-descoperită, SMSS J031300. 362670839.3. Ea a fost identificată şi studiată de cercetătorii de la Australian National University.
Steaua, care rătăceşte la periferia Căii Lactee, la cca. 6000 de ani-lumină depărtare de Pământ, oferă astronomilor prilejul de a studia condiţiile existente în Univers în urmă cu peste 13, 7 miliarde de ani. Stelele sunt un fel de „capsule ale timpului", înmagazinând elemente care existau atunci când s-au format ele; studiindu-le, astronomii pot înţelege care erau condiţiile la momentul formării lor.
Supernova care a dus şi la formarea stelei SMSS J031300. 362670839.3 a fost una de energie mai curând joasă, ce a determinat apariţia unei găuri negre, care a consumat fierul format cu prilejul supernovei, cred oamenii de ştiinţă. Aşa s-ar explica nivelul scăzut de fier identificat în steaua SMSS J031300. 362670839.3.
Cercetătorii colectează şi analizează în prezent date de la marile telescoape instalate în Chile, pentru a obţine o imagine mai detaliată a stelei, în speranţa că aceasta va dezvălui mai multe informaţii despre primele generaţii de stele ale Universului."
Sursa: http://www.descopera.ro/......a-big-bang

Apache
| Apache a răspuns:

E aproape la fel de batrana ca Iliescu...

| sublime89 a răspuns:

Da, inca o dovada ca galaxia noastra a inceput sa se formeze imediat dupa Big Bang. E o ocazie rara sa poti studia niste stele care exista inca de atunci. Iti da sansa sa intelegi mai bine cum se formeaza stelele si ce durata de "viata" au, si pana la urma sa afli cum s-au format toate elementele chimice din care suntem si noi alcatuiti. Intr-un fel, noi am fost "fabricati" in astfel de stelehee hee
Mersi pentru informatii. happy Nu auzisem de aceasta stea pana acum. Numele ei sigur va fi usor de tinut minte laughing

| NOname explică (pentru sublime89):

Ştiam că vei fi printre cei încântaţi şi mândri de veste.
Ţi-l tatuăm?hee hee

| sublime89 a răspuns (pentru NOname):

Ce bine ma cunostihee hee
Nu sunt tocmai un fan al tatuajelor, dar imi sacrific pielea pentru stiinta in acest caz. O sa am ce rabda, ca e lung laughing

| Teardrop a răspuns:

Doamne, câte sunt de descoperit în lumea asta...
Câteodată, când încep să mă gândesc, mă ia o câte-o durere de cap...şi pe mine nu mă doare capul.

Păcat că oamenii sunt că ar fi copilărie să ne oprim, măcar din când în când, de fuga noastră agitată, nebună, de a face bani sau de a ajunge în vârf. Să ne oprim din a merge şi a conduce cu viteză şi să stăm câte-o noapte, undeva departe, pe-un când sălbatic, să privin stelel şi să ne dăm seama cât e de mare Universul, şi cât de mici suntem noi, şi cum totul ne e la picioare, că suntem nişte fraieri, crezând că suntem stăpâni.

Cum aruncăm cu pietre unii în alţii, şi ne băgăm săbii în stomac, în loc să privim măreţia, grandoarea şi puterea Universului...

Mereu când vine vorba de astronomie, îmi amintesc că sunt, de fapt, doar un simplu om...

Şi că lumea e făcută doar ca să mă simt bine, nu ca să alerg în neştire...

| NOname explică (pentru Teardrop):

Frumos, Teardrop, şi în mare sunt de acord. Mi-ar plăcea doar să mă lămureşti aici (par a fi nişte autocontraziceri):
"...suntem nişte fraieri, crezând că suntem stăpâni"
"...îmi amintesc că sunt, de fapt, doar un simplu om"
şi
"...lumea e făcută doar ca să mă simt bine"

Cum adică lumea e făcută şi cum adică lumea e făcută doar ca să mă?

| Teardrop a răspuns (pentru NOname):

Am omis niște virgule, scuze. Lumea e făcută, doar, ca să mă simt bine.

Cât despre prima parte, eu uneori uit că trebuie să mă opresc și să mai și privesc stelele. Nu pentru mult timp. E ca o dependeță de-a mea. Apoi realizez c-am uitat să mă opresc.și mă simt ca o fraieră, că mă las, chiar și pentru minutele alea, absorbită de lumea reală. Trăiesc în ea.dar asta nu înseamnă că trebuie s-o las să mă absoarbă.

| NOname explică (pentru Teardrop):

Cu a doua parte sunt de acord. În viteza cotidianului riscăm să uită să trăim în profunzime, să ne bucurăm de lucruri esenţiale.

În prima, însă, nu virgulele erau problema, ci ideea în sine.
Chiar crezi că lumea e făcută (de cine? că dacă e "de ce?" are mai mult sens) şi făcută pentru tine (la modul serios adică, nu doar poetic/filosofic)?

| Teardrop a răspuns (pentru NOname):

Când spun "să mă simt bine" nu mă refer la mine, adică la persoana mea. Mă refer la toată lumea. Oameni, animale şi plante.

Mi se mai întâmplă să folosesc persoanele I şi a IIa când vorbesc la modul general.laughing

| NOname explică (pentru Teardrop):

Înţeleg, dar nici asta nu e problema. : ))

Crezi că întregul Univers există/s-a format(/"a fost creat") doar pentru o anumită specie de pe o anumită planetă, într-un anumit sistem solar, într-o anumită galaxie?
Care e faza cu atâta risipă şi cu nevoia de a găsi un scop pentru/în orice (de regulă unul egoist)?

| Teardrop a răspuns (pentru NOname):

Nu, cred că a fost creat pentru toate fiinţele care trăiesc în Univers.
Nu e doar egoism...e nevoia de a găsi un scop. Nu ştiu pentru ce a fost creat, dar ştiu că accidentele genetice i-au găsit un rost.

Dincolo de modul poetic, adică, cel ştiinţific, nu-mi dau seama.
Totul pare să se întâmple cu un motiv...da' creearea Universului...nu, chiar nu-mi dau seama.

Bine ai spus...pare. : )

Faptul că suntem aici a fost o întâmplare.
Viaţa, cu toate variaţiile ei, s-a adaptat la condiţiile planetei care i-au permis să existe, nu planeta (şi restul Universului) s-a adaptat la noi. Mă rog, cel puţin asta îmi spune logica mea.

| Teardrop a răspuns (pentru NOname):

Da, așa e, normal. Ființele care nu s-au putut adapta la alte medii de viață, n-au reușit să evolueze.
Pe toate planetele există, practic, viață.

Însă îs convinsă că undeva există viață avansată. Și poate că și ei ne caută pe noi...

| NOname explică (pentru Teardrop):

Teardrop: "Pe toate planetele există, practic, viață.
Peste tot s-au descoperit bacterii și organisme unicelulare simple. În sistemul solar, pe celelalte planete, au rămas la stadiul ăsta."

Cred că ai luat-o un pic înainte oamenilor de ştiinţă.
Abia urmează şi nu peste tot, ci pe alocuri.hee hee

| Teardrop a răspuns (pentru NOname):

Păi...aşa ştiam. Am văzut mai de mult un documentar pe discovery cum că pe toate planetele s-au descoperit....acuma, poate mă înşel.

| NOname explică (pentru Teardrop):

Nici nu s-a ajuns pe toate planetele.hee hee

...ştiam şi eu asta...

| NOname explică (pentru Teardrop):

Cum le ştii pe toate, dar tot afirmi nişte neadevăruri, care demonstrează contrariul.hee hee

| Teardrop a răspuns (pentru NOname):

Ok, deci cred că începi să mă iei la mişto, şi o să mă apăr.
Mediul de pe toate planetele este cunoscut de oameni încă de demult. Teoretic, s-a ajuns pe toate plantele (la cele din sistemul solar mă refer, să nu existe îndoieli).
Aceste medii au fost simulate în laborator şi s-a testat dacă viaţa este posibilă.

La fel, tot în laborator, s-a aflat despre Big-Bang, că doar n-a fost nimeni acolo, ca să ne povestească.

Nu ştiu unde crezi că e nivelul meu de cultură generală, dar pot să te anunţ că e mai mare decât numărul de la pantofi.

| NOname explică (pentru Teardrop):

Ok, hai ca să nu zici că sunt rea, poţi să-mi arăţi sursele documentării tale şi ceva credibil care să-ţi susţină şi afirmaţia "Pe toate planetele există, practic, viață. Peste tot s-au descoperit bacterii și organisme unicelulare simple. În sistemul solar, pe celelalte planete, au rămas la stadiul ăsta"?

Http://www.sprestele.ro/....../index.php

Aici spune despre cum formele de viață ar putea avea metabolismul dezvoltat pe clor, de exemplu.

Mai aveam o discuție în contradictoriu cu un utilizator al site-ului, care îmi tot dădea link-uri.
Un argument nu e valabil fără link? Dac-am citit lucrurile astea într-o carte, trebuie' să fac poze la carte?

Acuma, n-o să mă apuc să răscolesc internetul pentru că cineva mă ia la mişto pe TPU.

| NOname explică (pentru Teardrop):

Nu e cazul să devii ofensivă. Doar discutam, să treacă timpul.

Orice afirmaţie, mai ales una controversată, trebuie să poţi să o susţii cu argumente, cu dovezi, cu surse credibile.
Dacă ţi-aş spune că recent am fost vizitaţi de extratereştri, iar în găuri negre s-au descoperit unicorni şi ciuperci, m-ai crede pe cuvânt?

Sursa postată de tine doar contrazice cele afirmate de tine mai sus, nu le susţine.
Nu ştiu ce şi unde ai citit sau ai crezut că ai citit, dar e o abureală. Poate era un roman SF, ceva, căci nu văd vreo publicaţie serioasă să tipărească astfel de elucubraţii.

Afirmaţia ta "Pe toate planetele există, practic, viață. Peste tot s-au descoperit bacterii și organisme unicelulare simple. În sistemul solar, pe celelalte planete, au rămas la stadiul ăsta" este falsă.
...şi e ok să mai greşeşti, dar nu să şi insişti, când realitatea te contrazice, că ai dreptate.

| Teardrop a răspuns (pentru NOname):

Ok, poate informaţiile mele au fost eronate- Da' nici să mă iei cu "nu s-a ajuns pe toate planetele" nu-i ok, şi nici să vorbeşti de parcă aş fi un copil de 10 ani care acuma a citit prima enciclopedie.

Există multe planete pe care s-a descoperit viaţă TEORETICĂ.
Nimeni nu a ajuns pe Marte sau pe Europa, dar posibilitatea existenţei vieţii este mare.

| NOname explică (pentru Teardrop):

Am afirmat ceva ce nu este adevărat? Te simţi ofensată fără să te ofensez? : ))
E firesc să mă amuze nişte afirmaţii complet neadevărate, care au pretenţia de a fi nişte adevăruri absolute.

Una e să spui că viaţa există(!) pe toate(!) planetele şi au fost descoperite(!) bacterii şi organisme unicelulare pe toate (fără ca măcar să fie vizitate; iar unele fiind prea fierbinţi pentru viaţă, altele prea reci) şi alta e să spui că pe unele planete ar exista posibilitatea existenţei unei vieţi, condiţiile fiind relativ prielnice/acceptabile.
Sunt două lucruri complet diferite.

Văd că o dai la întors, dar nu m-am legat decât de afirmaţiile tale. Alegi să nu ţi le asumi şi să mă scoţi pe mine vinovată?
Hai că păreai simpatică, ce te-a apucat?

| Teardrop a răspuns (pentru NOname):

Păi și tu păreai simpatic\simpatică, da' ai reuşit să mă iei la mişto foarte subtil, şi când mi-am dat seama, era deja prea târziu ca să mai fac ceva.
Ai reuşit să mă faci să dau prosti, spunând fel de fel de aberaţii, pe care, abia acum le realizez.

Eşti un manipulator foarte bun. Nici nu mă mir că eşti user-ul anului.
Mi-ai atras atenţia în mod deosebit. Ai respectul meu.

Bine te-ai întors! : ))
Te-ai aprins de explozivă (sau de sculată cu stângul). Eu doar glumeam cu tine şi nu o făceam cu răutate.
Era doar o neînţelegere.