| Correct a întrebat:

Daca tot au inceput discutiile despre extraterestrii pe TPU, sa va povestesc ce am vazut intr-un documentar vizionat de curand.
Oamenii care se ocupa de acest aspect si nu numai, dupa indelungate cercetari si extrem de multe calcule ..etc..,au descoperit cu certitudine ca doar in galaxia noastra exista aproximativ 11 miliarde de planete pe care ar putea exista viata.
In mare, dupa ce aspect s-au ghidat acestia:
Sper ca stiti ca stelele care le vedeti pe cer sunt asemenea soarelui (mai mari sau mai mici) acestea au majoritatea aceeasi componenta ca a soarelui nostru (asta nu e o problema fiindca sper ca stiti ca acesti oameni au descoperit si cum sa afle componenta stelelor doar prin observarea atenta a culorii luminii acestora).
Revenind la subiect, fiecare stea formeaza propriul ei sistem solar. Daca formeaza un sistem solar inseamna ca exista planete.In jurul planetelor exista sateliti(sau nu), dar asta e mai putin important.
Chiar si cea mai apropiata planeta pe care am putea gasi viata este prea departe pentru noi, noi inca nedescoperind viteza luminii nu avem nici o sansa de a ajunge acolo.
Insa cercetatorii promit ca in urmatorul deceniu vor lansa un fel de umbrela de dimensiuni relativ mari in spatiu pentru a stopa lumina unei stele(nu va acoperi steaua sau ceva in genul,doar va fi pozitionata intr-un anume fel) ca in timpul unei eclipse a acelei stele sa se poata vedea clar, prin intermediul celui mai avansat telescop cum arata planeta cea mai apropiata,cu ocazia aceasta cercetatorii vrand sa observe relieful,existenta apei, etc...deoarece stelele sunt extrem de luminoase si din cate am inteles nu se pot observa bine planetele.
Va rog sa scuzati orice greseala gramatica si de exprimare fiindca am scris mult si se pot strecura greseli.

| sublime89 a răspuns:

Din cate stiu eu, relieful nu va putea fi observat. Pur si simplu planetele sunt prea departe, iar tehnologia noastra actuala nu ne permite asa ceva. Dar va putea fi observata potentiala atmosfera a unei asemenea planete, si se va putea determina compozitia chimica a acesteia. De exemplu, daca exista apa sau alte molecule. Daca se va descoperi ca acea atmsofera seamana mult cu a noastra, atunci se va putea trage concluzia ca sunt sanse destul de bune ca viata sa exista si acolo.

"In jurul planetelor exista sateliti(sau nu), dar asta e mai putin important.

Ceea ce e important este faptul ca acestia au calculat distanta de la stele la planete si au descoperit ca aproximativ 11 miliarde sunt la o distanta potrivita de aceea stea, asemenea Terrei de Soare."

E foarte important satelitul ăla despre care nu-i dai importanţă.
Dacă nu exista Luna(satelitul natural al Pământului) probabil viaţa era redusă la doar câteva bacterii sau exista posibilitatea ca viaţa să nu fi apărut deloc.
Nu doar distanţa de la o stea la o planetă e importantă, aceasta e doar o variabilă a unei ecuaţii.Trebuie luate în calcul mai multe lucruri decât crezi tu.

| Correct explică (pentru anonim_4396):

Spun ca e mai putin important fiindca in acel documentar nu s-a vorbit deloc despre sateliti.
Cand povestesc ceva am tendinta de a detalia desi nu este nevoie, cred ca daca incepeam sa vorbesc despre sateliti ma cam abateam de la subiect.
Nu crezi?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Correct):

Hai să-ţi spun ceva: Nu mai lua toate rahaturile de documentare sau nu ştiu ce informaţii de pe internet ca fiind adevărate.
Stai liniştit multe din informaţii ne sunt ascunse iar cele adevărate nu umblă pe internet chiar cum crezi tu.Ele sunt în mare parte codificate.

Te abăteai doar dacă intrai în detalii dar să spui că satelitul nu e important pentru o planetă e ca şi cum ai spune că elicea nu e aşa importantă pentru avion avion.

| Correct explică (pentru anonim_4396):

Eu nu am spus,, Satelitul nu e important pentru o planeta,,, asta tu ai dedus-o.
Vreau sa spun ca daca incepeam sa povestesc despre rolul satelitilor deviam de la subiect, eu voiam sa ajung la partea cu distanta stea-planeta, lucru despre care s-a vorbit in mare in acel documentar.
Scopul meu a fost sa relatez ceea ce am vazut in acel documentar.
App. Nu l-am luat de pe net.

| Correct explică:

Gramaticala*