| Inferno a întrebat:

Stim ca forma geometrica a Universului ar putea fi sferica. In acest caz, daca am calatori suficient de mult in linie dreapta ne-am intoarce inapoi de unde am plecat.
Universul ar putea avea si alte forme, cum este forma de şa.

Forma Universului este insa plata, e asemeni unei coli de hartie.

1.) Intr-un asemenea Univers, daca am calatori suficient de mult intr-o directie, am putea ajunge inapoi de unde am plecat?

| Inferno explică:

Nu o sa va tin in suspans prea mult. Raspunsul surprinzator la intrebare este "DA".

2.) Cum e posibil asa ceva?

Inferno sincer intrebarile astea nu sunt de TPU

| oprescudorin11 a răspuns:

Imaginea Universului este un concept limitat, personal. Faptul ca avem ochii sferici si ca vedem sferic(la aceeasi maxima distanta) impune un univers fals sferic pentru oamenii limitati.Dar asta e universul gandirii noastre, sau voastre.Treaba cu coala, imi aminteste de un alt limitat, speculant care explica, de data asta bine, ca drumurile pot fi scurtate, dovedind plagiat (o facusera antici mai inainte), si ca spatiul poate fi modificat, la fel si cu timpul cu care s-ar afla intr-o relatie lineara. Ceea ce e fals.
Numai pentru faptul ca si perceptiile si gandirea ne este limitata, ramanem la gandirea mai mult sau mai putin rudimentara, dar rudimentara fiziologic(nu e un handicap special ci general), construim formalismele stiintifice si filozofice superlimitat.
Da.Si eu m-am dus spre baie, am ametit, am facut o pirueta si am ajuns tot in pat.Asta nu m-a facut sa cred ca am descoperit 'secretele Universului'.
In aspect psihologic, o sa razi, dar poti fi un savant renum, it, plagiator sau nu, dar tot in mormant si tot bolnav de Althzeimer vei fi.
Daca insa te gandesti sa calatoresti prin acest Univers care nu are forma pe care o vrei tu sau altii cu nobeluri luate degeaba, vei constata ca nu seamana cu nimic din ce mintea voastra limitata gandeste!

| Radu284 a răspuns:

1. Din cate stiu, s-au facut niste masuratori/experimente si s-a stabilit ca unviersul este plat (in sensul ca geometria sa este plata, nu forma lui.

2. Daca are forma de sfera, marginile lui se indeparteaza de noi cu o viteza mai mare decat cea a luminii, asa ca nu vom putea niciodata ajunge la margine, pentru a trece pe partea cealalta.

| Inferno explică (pentru Radu284):

"geometria sa este plata, nu forma lui."
Dezvolta ideea asta.

| Radu284 a răspuns (pentru Inferno):

Imi e greu sa o descriu, pentru ca nici eu nu o inteleg foarte bine. Ideea este ca daca universul nu e plat (are o curbura), doua linii drepte paralele fizic (sa zicem o cale ferata), la distante mari, vor fi curbe.

Sau, suma ungiurilor unui triunghi nu va mai fi de 180 grade, ci de 270 (adica un triughi cu 3 unghiuri drepte).

| Inferno explică (pentru Radu284):

"...daca universul nu e plat (are o curbura), doua linii drepte paralele fizic (sa zicem o cale ferata), la distante mari, vor fi curbe."

Foarte interesant. Imi dau seama cum intr-un asemenea univers curbat ai putea sa calatoresti in linie dreapta si cu toate astea sa ajungi inapoi de unde ai plecat. Cred ca si tu iti dai seama ca asa ceva ar fi posibil intr-un univers curbat. Dupa mine este evident.

Ceea ce ma framanta pe mine este:
Cum e posibil ca acelasi fenomen sa se intample si intr-un Univers plat, cum e al nostru.
Cum e posibil ca intr-un Univers plat, sa calatoresti in linie dreapta si sa ajungi de unde ai plecat? Cum e posibil asa ceva?
Intr-un Univers curbat este evident. Insa intr-un Univers plat nu pare sa aiba sens.

| Radu284 a răspuns (pentru Inferno):

Pai chiar si daca universulnostru ar fi curb, problema este ca marginile lui cresc cu peste viteza luminii, deci tot ar fi imposibil sa ajungi de unde ai plecat. E ca si cum ai avea o furnica care merge cu 1 metru pe minut pe un balon care se umfla cu 1 metru pe secunda (suprafata, nu raza).

Intr-un univers plat nu cred ca se poate nici daca am putea merge cu o viteza mai mare decat cea de inflatie. Desi habar nu avem ce e la marginea universului, si ce legi guverneaza acea margine.

De exemplu, pe o foiae de hartie plata, daca ajungi la margine treci pe partea cealalta (in a 3-a dimensiune) si daca mergi iar inainte ajungi tot de unde ai pelcat. Poate asa e si universul nostru?

| Inferno explică (pentru Radu284):

Ideea era ca Universul, desi are o forma geometrica plana, ar putea avea si o topologie cilindrica sau de tor. Exact asta ai spus si tu cu: "in sensul ca geometria sa este plata, nu forma lui"
Geometria sa este plata, insa poate avea si alte forme ce, topologic vorbind, sunt echivalente unei geometri plane.

| Radu284 a răspuns (pentru Inferno):

Problema e ca nu putem stii exact topologia lui. Poate fi orice, asa ca daca am putea ajunge la capat s-ar putea intampla orice.

| drutzix a răspuns:

Unde ai citit ca raspunsul e da?
Sau poate te referi cumva ca intr-un univers infinit materia nu poate avea decat un numar finit de combinatii deci daca ai calatori o distanta foarte mare intr-o directie o sa gasesti o copie exacta a pamantului dand impresia ca ai ajuns in acelasi loc.

| Inferno explică (pentru drutzix):

"Eu am vazut un studiu acum ceva timp in care nu s-a gasit nici o corelatie intre 'marginile' universului."

Eu nu am spus ca asa este.
Am spus ca ar fi POSIBIL ca un observator ce calatoreste intr-un Univers plat, cum e al nostru, sa calatoreasca rectiliniu si sa ajunga inapoi de unde a plecat.

Daca Universul avea forma geometrica de sfera atunci era evident acest lucru.Era evident ca poti sa ajungi de unde ai plecat.

Cum e asta posibil intr-un Univers plat? Pentru ca dupa intuitia comuna asta nu mai e atat de evident, as spune ca pare chair imposibil.

Sunt curios ce raspunsuri am sa primesc, incepand cu raspunsul tau.

| Teardrop a răspuns:

Sunt unii care consideră că Universul are formă de icosaedru, alţi care consideră că e sferic, sau în formă de şa, foarte puţini că e plat.

Nu ştiu de ce eşti tu aşa sigur că forma Universului e plată. Ar putea avea şi formă de elefant.

Nici că este infinit nu ştiu de ce eşti aşa sigur. Au apărut multe studii care încearcă să demonstreze că e finit

| Tinna666 a răspuns:

Nu poti stabili forma infinitului... Universul e infinit. daca calatoresti in finie dreapta nu vei ajunge niciodata de unde ai venit.defapt,nu vei ajunge niciunde.vei calatori in nestire toata viata

| Inferno explică (pentru Tinna666):

1.) Nu se cunosc decat dimensiunile universului observabil. Restul sunt presupuneri.
2.) Chiar daca Universul ar fi infinit asta nu inseamna ca nu ar putea avea alta forma geometrica decat cea plana. Singura conditie este ca forma geometrica sa fie "deschisa".