| sublime89 a întrebat:

Traim in era informatiei. Putem afla aproape orice cu un simplu click, dar cu toate astea vedem ca marea majoritate a oamenilor raman ignoranti in legatura cu descoperirile stiintifice, si aici m-as referi in mod special la astronomie. Dupa atatea milenii in care n-am putut afla prea multe despre Univers, acum in sfarsit avem posibilitatea de a descoperi grandoarea lui, si de a ne afla locul in spatiu si timp. Eu unul nu cred ca e foarte greu de inteles, si sunt sigur ca majoritatea oamenilor ar fi capabili sa inteleaga aceste lucruri, daca ar incerca, pentru ca merita cu adevarat. Este cel mai important lucru, dupa parerea mea.
Neil deGrasse Tyson spunea ca ii vine sa opreasca oamenii pe strada si sa le spuna despre Univers. Pe voi va deranjeaza aceasta problema? Cred ca e cam clar ca e o problema.

| Meптαʟıтч a răspuns:

Lene în vene, în gene, temeri moderne (exemple : cu ce să mă îmbrac? ce hârtie igienică să folosesc?),prostia, indiferenţa, neglijarea propriei persoane, efectul de turmă, teama de societate etc.
Sunt multe cauze la această problemă.
Mulţi nu-şi pun aceste întrebări existenţiale a propriei persoane deoarece societatea promovează prostia, capabilă să manipuleze mase imense de oameni.Trăim într-o societate în care fiecare individ trebuie să se autoeducă.În momentul în care facem acest lucru vom descoperi ce frumos e acest "univers al informaţiei" şi vom vrea mai mult iar la final când vom fi pregătiţi vom vrea să le arătăm şi altora acest "frumos univers" exact cum vrea Neil deGrasse Tyson.

P.S: Mereu mi-au plăcut video-urile pe care le pui.

| sublime89 explică (pentru Meптαʟıтч):

Da, asa e, din pacate ai dreptate... Sa speram ca va veni in curand si vremea in care majoritatea oamenilor vor constientiza ce inseamna universul.
Mersi pentru raspuns happy

| EarsOfAFox a răspuns (pentru sublime89):

Să speri... și dacă vor conștientiza atunci ce naiba vor fi realizat din fotoliile lor de acasă sau umblând pe stradă?

| Meптαʟıтч a răspuns (pentru sublime89):

Dacă toţi ne-am fi pus aceste întrebări existenţiale, probabil astăzi am fi aflat răspunsurile la cele mai mari întrebări legate de originile omului, univers etc.

| sublime89 explică (pentru EarsOfAFox):

E clar ca problema asta te depaseste, si nu ma astept de la tine sa intelegi ceva de pe aici.

| EarsOfAFox a răspuns (pentru sublime89):

Bine mai sublime binary sunset! happy Nu e clar de nicaieri decat ca tu visezi la o lume idealizata in care liceenii isi vor face la coltul blocului temele la mecanica cu nu stiu ce plan inclinat, iar o baba cu sacosa incarcata de la piata trece pe langa ei si spune: "ce, maica, nici asta nu stiti? e usor!"

Da-ti 2 palme si vezi realitatea care te inconjoara!

| sublime89 explică (pentru EarsOfAFox):

In continuare vad ca tii sa dovedesti ca nu intelegi ce se discuta aici.

| EarsOfAFox a răspuns (pentru sublime89):

Esti incredibil! straight face Tu nu pricepi de fapt despre ce te atentionez! Si nu vei pricepe! Tu erai ala care vorbea de ignoranta, zau! Doar pentru ca nu te pup pe tine in fund! Ai impresia ca ai un rationament de ar da pe spate o tara intreaga! Are dreptate tractoristul. Trinitatea formata din tine, sabin89, a3e6u9 (chiar si terminatiile rimeaza) veniti la categoria asta doar ca sa... cum a zis el happy
Dar bineinteles ca eu sunt doar mediocru si superficial pentru a putea sa pricep expunerile voastre pe aici. Asa sa fie! Chiar asa si vreau sa ai impresia! Asta nu face decat sa-mi intareasca mie convingerile despre adevaratele voastre fete din realitate si imaginile virtuale ale pijamalelor cu sigla TPU pe care le imbracati seara.

| sublime89 explică (pentru EarsOfAFox):

Nu esti doar mediocru si superficial, dar vad ca esti si obsedat.

NOname
| NOname a răspuns:

Asta mi-a amintit de Symphony of Science.

| sublime89 explică (pentru NOname):

"We are stardust in the highest exalted way". Imi place expresia asta, si cred ca exprima cel mai bine ce suntem. E poate cea mai spirituala piesa din Symphony of Science, dar e foarte frumoasa, si adevarata happy

| NOname a răspuns (pentru sublime89):

Da. : )

| Duhovnicul a răspuns:

Om trai noi in era informatiei, dar asta nu inseamna ca oamenii cauta informatii utile/practice.
Tu chiar crezi ca oamenii cauta informatii pe internet despre mecanica cuantica, ingineria genetica, biologie moleculara? laughing

Nu! Cauta despre cine s-a mai cuplat / despartit, cine si-a pus silicoane, cine si-a scos silicoanele...
Uita-te numai pe Facebook, unde gasesti o gramada de piti care isi posteaza poze cu ele pe buda, sa vada lumea cum isi fac nevoilehee hee
De parca nu ar fi asta indeajuns, mai vin si like-urile celor care incurajeaza prostia : " like, like, da, si noi stam in pozitia aia cand ne cacam "hee hee

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns (pentru Duhovnicul):

''Tu chiar crezi ca oamenii cauta informatii pe internet despre mecanica cuantica, ingineria genetica, biologie moleculara?''

Nu cred, sunt sigur. Iar apoi, chiar daca nu au inteles mai nimic din ce au citit vin si le expun pe TPU la categoria asta, ca sa para inteligenti. Uita-te cu atentie si ai sa vezi n-spe mii de intrebari despre mecanica cuantica, teoria evolutionista si alte stiinte (foarte grele dealtfel) puse absolut stupid si fara noima pe TPU. Daca macar citeau cursuri de la facultate pe temele astea (si nu articole facute de jurnalisti sau emisiuni de pe Discovery cu Morgan Freeman) ii intelegeam, dar asa...

| sublime89 explică (pentru Duhovnicul):

E adevarat ce zici, dar intrebarea e de ce aleg asa. Cand te gandesti ca a fost nevoie de 13, 8 miliarde de ani de evolutie a universului ca sa se ajunga la noi, iar cand am avea sansa sa aflam despre asta, noi alegem sa barfim prostii laughing Makes sense.

| KodrutZ a răspuns:

La noi problema e mult mai profunda. Opresti oamenii pe strada si multi daca afla ca in atmosfera se afla azot incep sa bata cimpii cum trebuie facut ceva pentru limitarea poluarii samd.

| sublime89 explică (pentru KodrutZ):

Sau opresti oamenii pe strada si te trezesti ca-ti spun ca Soarele se invarte in jurul Pamantului.

| KodrutZ a răspuns (pentru sublime89):

Oh, da, si asta. Ignoranta e pentru multi o virtute.

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns:

Nu e cel mai important lucru... Cel mai important lucru e ce pui familiei pe masa sa manance maine, cu ce te imbraci sa nu mori de frig si alte lucruri d-astea ce tin de supravietuirea speciei si instinctele primare. Intrebarile existentiale si filosofia ti le pui apoi, daca ti le mai pui. Oricum nu te afecteaza pe tine cu nimic ca persoana.

| EarsOfAFox a răspuns (pentru MultPreaInteleptulTractorist):

In sfarsit un om care mai gandeste cu adevarat sincer, profund, logic, rational, pragmatic pe la categoria asta. Total de acord.

| sublime89 explică (pentru MultPreaInteleptulTractorist):

Ma refeream la oamenii din lumea dezvoltata, care au acces la informatie, si care au si ce sa puna pe masa. Nu ma astept de la africanii saraci sau altii sa se intereseze despre univers, ci de la cei care ar putea s-o faca, dar aleg sa nu-i intereseze.