| Părău_Fineas_1996 a întrebat:

Poate cineva sa imi trimita un cod sursa pentru problema de mai jos si sa puna si ceva explicatii?

Unul din jocurile cele mai îndrăgite de toate vârstele este jocul de memorie MEMO care antrenează atenția și concentrarea. Acest joc de cărți pune la încercare capacitatea jucătorilor de a memora locațiile cărților aranjate cu fața în jos după un anumit șablon (în general pe linii formând un dreptunghi) cu scopul de a regăsi cât mai multe perechi de cărți care conțin aceeași figură/imagine.
Se cere să implementați un astfel de joc în limbajul C/C++ având interfața utilizator realizată în mod text. Deciziile privind șablonul folosit pentru etalarea cărților, figurile desenate pe perechile de cărți, modul de referire la o carte, etc. sunt lăsate la latitudinea fiecărei echipe. Constrângerile care se pun sunt următoarele:
1. Setul de cărți este de maxim 20 de perechi (40 de cărți) a. La începutul jocului se oferă posibilitatea selectării numărului de perechi de cărți (max. 20);
2. La începutul fiecărui joc se amestecă setul de cărți și se aranjează cărțile în mod aleator peste șablonul ales pentru etalare – cu fața în jos;
3. Un jucător începe jocul prin a selecta două cărți care vor fi întoarse astfel încât să se reveleze figurile de pe acestea a. Dacă cele două cărți formează pereche (conțin aceeași figură), atunci cărțile sunt eliminate, jucătorul acumulează un punct și poate selecta alte două cărți, b. Dacă cele două cărți nu formează pereche, atunci după un scurt timp se reîntorc cu fața în jos și următorul jucător va selecta în continuare două cărți;
4. Jocul se termină în momentul în care se găsesc toate perechile de cărți iar câștigătorul este cel care a acumulat cele mai multe puncte;
5. Opțional se poate integra opțiunea de a reîncepe jocul cu aceeași configurație de cărți;
6. Modurile de joc pot include: un singur jucător, doi jucători sau joc cu calculatorul a. Cel puțin unul din aceste moduri trebuie integrat în aplicația voastră; b. În cazul unui singur jucător se poate considera ca punctaj numărul de încercări necesare finalizării jocului; c. În cazul jocului cu calculatorul se pot integra mai multe niveluri de dificultate (se poate seta gradul de memorare al calculatorului – alegerea vă aparține).

1 răspuns:
| Hahlusca a răspuns:

Nu stiu cum e cu codul dar exact jocul asta l-am cumparat ieri pentru fiul meu de pe www.dragonel.ro - se numeste jocul memoriei. L-am jucat ieri toata ziua. E foarte bun si educativ. Succes cu codul!