| Alis171717 a întrebat:

Imi poate spune cineva care sunt documentele existente firma-furnizor?

3 răspunsuri:
| SiA31 a răspuns:

Păi. se pornește de la un contract în dublu exemplar, semnat de firmă și de furnizor.
Apoi avem.
• Factură (de achiziție, de avans, de stornare, de discount)
• Chitanță/Ordin de plată
• Aviz de însoțire al mărfii
Astea sunt în principal.
Cred că contează și domeniul de activitate al firmei. happy

| Alis171717 explică (pentru SiA31):

Buna. da, este o firma de materiale de constructii. am un proiect in cadrul unei materii la facultate si ideea era ca am fost la firma respectiva pentru mai multe informatii insa informatiile date din privinta profului nu sunt potrivite sau sunt lipsa... si nu e ca am nevoie in "mare" de ele (cele mai importante) intocmai, trebuie specificat fiecare document care intra in ideea de firma-furnizori dar si ce priveste produsele oferite de ei. Crezi ca mi-ai putea enumera si cele legate de produse?

| SiA31 a răspuns (pentru Alis171717):

Nu înțeleg exact ce face firma ca să îți dau toate detaliile de care ai nevoie.
Dar îți pot recomanda OMFP 2634/2015, care deține aproape toate documentele financiar-contabile și explicațiile lor.
Încearcă să vezi care din ele se potrivesc...
Dacă firma ta și produce materialele de construcții, atunci ai nevoie și de achiziții de materii prime și materiale auxiliare, pe care le dai în consum, conform bon de consum, și obții produse finite.
În schimb, dacă firma cumpără materiale de construcții de la un producător, și le vinde mai departe, atunci există factura de achiziție, cu avizul de însoțire al mărfii, după care se întocmește apoi nota de recepție și constatare de diferențe, unde apare și adaosul comercial pe care îl utilizează firma.
Dacă firma vinde materialele la o altă firmă, se întocmește factură (de vânzare). Ea se poate achita cu chitanță dacă nu se depășește suma de 5000 de lei. Dacă factura este mai mare de 5000 lei, aceasta se achită cu ordin de plată.
Dacă firma vinde materialele unei persoane fizice, atunci se poate întocmi doar bonul fiscal.
Intrările și ieșirile bunurilor din firmă se trec în fișele de magazie, pe grupe, sub-grupe, în ordine alfabetică, ș.a.m.d.
Mai mult de atât, nu cred că pot ajuta. Uită-te în acel OMFP. Poate te ajută mai mult!
Baftă!