Întrebare recomandată | AntoniuF a întrebat:

Buna ziua! Sunt elev in clasa a 12-a si de peste un an canalul meu de YouTube cu tutoriale in IT genereaza un venit substantial. De asemenea, colaborez cu o firma din SUA care imi plateste lunar pentru fiecare click la linkul afiliat, intrucat includ in videourile mele o secventa de 30 de secunde in care le fac publicitate.

Fiind olimpic la informatica si participand la proiecte cu elevi si studenti la cateva firme de IT din zona, am realizat la negru, pentru cateva ateliere mici din zona niste sisteme de gestiune simple.

Vreau sa impozitez acest venit, pentru ca nu vreau probleme cu ANAF. Vreau sa ma fac PFA. Imi trebuie diploma de BAC? Trebuie sa am diploma acreditata de studii profesionale? Ar fi suficiente diplomele de olimpiada si cele ca am colaborat cu acele firme? Ce coduri CAEN as putea alege pentru a se conforma cu activitatea mea? Momentan am considerat 6312 sau 6209 sau 6399 pentru realizarea si publicarea videourilor pe YouTube si 6201 pentru realizarea acelor programe simple(pot renunta daca este necesara diploma).
Multumesc anticipat!

5 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Lăudabil!

"Vreau sa ma fac PFA. Imi trebuie diploma de BAC? " - nu dar pune la dosar diplome, trebuie să demonstrezi scriptic abilitățile cf codului caen ales

| Mirel4412 a răspuns:

Sunt considerate venituri din profesii libere acele venituri obţinute din prestări de servicii cu caracter profesional (individual sau în asociere), în domeniile ştiinţific, literar, artistic, educativ şi altele, de către: medici, avocaţi, notari publici, executori judecătoreşti, experţi tehnici şi contabili, contabili autorizaţi, consultanţi de plasament în valori mobiliare, auditori financiari, consultanţi fiscali, arhitecţi, traducători, sportivi, arbitri sportivi, precum şi alte persoane fizice cu profesii reglementate, desfăşurate în mod independent.

Obligaţii privind declararea: