Întrebare recomandată | AntoniuF a întrebat:

Buna ziua! Sunt elev in clasa a 12-a si de peste un an canalul meu de YouTube cu tutoriale in IT genereaza un venit substantial. De asemenea, colaborez cu o firma din SUA care imi plateste lunar pentru fiecare click la linkul afiliat, intrucat includ in videourile mele o secventa de 30 de secunde in care le fac publicitate.

Fiind olimpic la informatica si participand la proiecte cu elevi si studenti la cateva firme de IT din zona, am realizat la negru, pentru cateva ateliere mici din zona niste sisteme de gestiune simple.

Vreau sa impozitez acest venit, pentru ca nu vreau probleme cu ANAF. Vreau sa ma fac PFA. Imi trebuie diploma de BAC? Trebuie sa am diploma acreditata de studii profesionale? Ar fi suficiente diplomele de olimpiada si cele ca am colaborat cu acele firme? Ce coduri CAEN as putea alege pentru a se conforma cu activitatea mea? Momentan am considerat 6312 sau 6209 sau 6399 pentru realizarea si publicarea videourilor pe YouTube si 6201 pentru realizarea acelor programe simple(pot renunta daca este necesara diploma).
Multumesc anticipat!

5 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Lăudabil!

"Vreau sa ma fac PFA. Imi trebuie diploma de BAC? " - nu dar pune la dosar diplome, trebuie să demonstrezi scriptic abilitățile cf codului caen ales

| Mirel4412 a răspuns:

Sunt considerate venituri din profesii libere acele venituri obţinute din prestări de servicii cu caracter profesional (individual sau în asociere), în domeniile ştiinţific, literar, artistic, educativ şi altele, de către: medici, avocaţi, notari publici, executori judecătoreşti, experţi tehnici şi contabili, contabili autorizaţi, consultanţi de plasament în valori mobiliare, auditori financiari, consultanţi fiscali, arhitecţi, traducători, sportivi, arbitri sportivi, precum şi alte persoane fizice cu profesii reglementate, desfăşurate în mod independent.

Obligaţii privind declararea:

Depuneţi Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere Formular 070 la unitatea fiscală de care aparţineţi, în 30 de zile de la data începerii activităţii, precum şi Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit Formularul 220. Fac excepţie de la depunerea formularului 220 situaţiile în care impozitul se reţine de către plătitor, ca şi experţii tehnici şi contabili.

mai depuneţi Declaraţia privind veniturile realizate din România Formularul 200.

Depuneţi şi Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit Formularul 220, dacă în anul anterior aţi avut pierderi sau apreciaţi că veţi avea venituri care diferă cu cel puţin 20% faţă de anul anterior.

Trebuie sa dovedesti cu facturi. Sunt practic cheltuielile fixe si/sau cheltuielile varibile (nu mai stiu cum le zice la astea, au trecut 10 ani de cand le-am invatat). Practic, ei iti vor impozita 20% (parca) din profitul net.

Daca nu faci minim 500 de euro din Youtube zic ca nu are sens sa impozitezi. La cate televizoare si telefoane am reparat eu vecinilor ar trebui sa fac inchisoare pana acum happy

| NLS a răspuns (pentru Mirel4412):

Vecinii tai locuiau cumva in alta tara decat tine, si ti-au trimis respectivele plati in cont?
...

| AntoniuF explică (pentru Mirel4412):

In luna Decembrie am facut 570 de euro. Chestia e ca nici nu vin cash. Venind pe un cont bancar, se pot urmarii foarte usor si nu vreau sa ma trezesc cu scrisoare de la ANAF. Cand esti platit cash e usor sa ii treci nevazuti la negru. Problema mea nu e la ce formulare si declaratii sa depun, ca toate sunt pe onrc.ro, dar nu stiu ce cod CAEN sa aleg exact.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

De ce sa faci pfa? tu nu ai niciun salariat. Nu fa niciun pfa ca nu stii cum este