| SerbanD a întrebat:

Ce sansa am sa primesc 200.000 euro ca fonduri europene pentru a deveni un tanar agricultor, cam asa am calculat ca am nevoie pentru un tractor intre 120-200 cp, cultivator, plug, remorca, semanatoare paioase (grau, orz...)si prasitoare (porumb mazare etc), erbicidator, masina de imprastiat ingrasamant, grapa si cam atat. Am 5ha de pamant doar ale mele, + ce voi mai lua in arenda sau ce imi vor da bunicii. Vreau sa imi raspundeti serios fara bataie de joc, sunt incepator daca vreti sa ajutati bine daca nu, nu va bateti joc.

5 răspunsuri:
| KodrutZ a răspuns:

Nu te lua dupa neutrino, desi sansele sint foarte mici daca nu poti sa faci tu rost de cea mai mare parte a banilor la inceput. Nu de alta, dar banii aia ii iei in transe daca iti accepta documentatia si mori cu zile pina intra...

| SerbanD explică (pentru KodrutZ):

Pai si eu cum pot sa ma apuc sa fac ceva daca nu dispun de utilaje? ca hectarele care le cer ei nu pocnesc din degete si apar, trebuie cumparate si ca sa le cumpar am nevoie de bani si banii ii fac cu tractorul ala, iar eu nu imi pot permite nici macar o semanatoare ca ii 30 de miii cea mai ieftina pentru numele lu dumnezeu, parca ar fi imbracata in piele.

| KodrutZ a răspuns (pentru SerbanD):

Mdah, pai acuma afli de ce nu intra la noi fonduri europene. Ideea e sa te imprumuti la banca, girezi cu terenul pe care il ai, si te rogi dupa aia sa te misti destul de repede cit sa nu te execute banca inainte sa iti vina fondurile. Buba cu fondurile e ca or fi ele europene, dar trec pe la niste magari de functionari romani, si la ele mai contribuie si bugetul nostru daca nu ma insel. Si uite asa ne taie idiotii astia craca de sub cur...
... intr-o nota mai optimista, te sfatuiesc sa apelezi la o firma care se ocupa cu documentatia pentru astfel de proiecte ca sa iti dea ei detalii mai multe despre ce si cum ai putea face. Incearca sa te interesezi pe forumul asta - http://www.fonduri-structurale.ro/......wtopic.php