| GNY a întrebat:

Imi puteti spune cam care ar fi tehnicile de baza ale unui vanzator ( Consilier de vanzari) de succes?

2 răspunsuri:
| Oviiyy a răspuns:

Trebuie sa fii la curent cu informatia din piata si cel mai important este sa stii sa faci omul sa cumpere ce nu isi doreste, sa ii arati tot ce este bun. este vorba de multa psihologie si de lucrul cu omul, eu acum incep sa ma specializez la 31 de ani si am in subordine 300 de oameni plus cursuri. cu alte cuvinte sa ai vrajeala in tine. cauta pe net despre ingineriile sociale si dupa mai discutam. da funda daca crezi daca nu multa bafta.

| AndFoc a răspuns:

"Conform unui studiu de cercetare desfasurat de TACK, cele mai importante abilitati ale unui om de succes in vanzari sunt:

Abilitatea de a asculta
Abilitatea de a adresa intrebari
Flexibilitatea – abilitatea de a se ‘adapta’ interlocutorului



Cum se aplica in practica aceste abilitati?

Este simplu. Adresezi intrebari si asculti ceea ce ti se raspunde. Apoi raspunzi facand comentarii, care demonstreaza ca ai ascultat si ai inteles clientul, apoi adresezi iarasi intrebari. La final sugerezi cateva solutii.

La prima vedere nu pare complicat, in schimb de cele mai multe ori este dificil de pus in practica. Atunci cand cineva incepe cu prezentarea produselor, cumparatorul se simte incomfortabil – Oare ce vrea sa‐mi vanda? – Nici nu a aflat ce imi doresc.

Cei mai multi vanzatori de success sunt de acord ca aceasta reactie negativa poate apare daca intalnirea incepe cu o prezentare de produse sau servicii. Ceea ce este necesar de aflat inainte sunt problemele, temerile, nevoile, dorintele, prioritatile clientului. Numai atunci se discuta despre solutii pe care le pot oferi prin produse sau servicii.

Daca ar fi sa completam un profil al unui vanzator de success adica acei 4% din vanzatori care fac 94% din total tranzactii gasim cinci elemente esentiale:

Au cunostinte avansate despre piata, produse si servicii. Stiu despre ce vorbesc, isi cunosc concurenta si stiu cum sa se diferentieze. Este acea persoana la care un prieten sau partener de afaceri te trimite sa‐ti rezolvi ‘problema’
Se simt foarte bine cand vand. E ceva care vine din interiorul fiecaruia. Perceptia celorlalti este ca sunt ‘naturali’, ca ‘sunt nascuti pentru asta’. Sunt oamenii potriviti la locul potrivit.
Stapanesc la un nivel superior cele 3 abilitati: ascultarea, adresarea de intrebari si flexibilitatea
Sunt motivati. Foarte motivati. Acea ‘foame’ de rezultate, de performanta o gasim la toti aceia care isi doresc sa performeze, plecand de la sportivii de varf si ajungand la manageri de success.
Sunt sustinuti de un proces, de un sistem. Cele mai performante companii au modele de success,‘best practice’, au branduri, procese de marketing, vanzari, customer service. Fara un sistem in spate nu poate exista vanzari de top, vanzatori de succes. Un profesionist nu va sta mult intr‐o companie neprofesionista.



Un studiu efectuat in cadrul a 400 de companii arata cateva din greselile care pot afecta un vanzator bun:

Promovarea celui mai bun om de vanzari in pozitii de management. De multe ori se aude prin sedintele de vanzari ‘am pierdut un vanzator bun si am castigat un manager mediocru’ De ce? Pentru ca abilitatile necesare unui vanzator bun sunt diferite de cele ale unui manager bun. Studiile arata ca sunt rare persoanele care sa aiba aptitudini
pentru ambele joburi.

O intelegere gresita a rolului departamentelor de marketing, vanzari si customer service. Ce trebuie sa faca fiecare?

Marketing – sa aduca oportunitati de vanzare cat mai bune
Vanzari – sa contacteze potentialii clienti si sa inchida cat mai multe vanzari
Customer Service – odata ce am castigat un client, sa‐l facem sa se simta bine, atat de bine incat sa creasca prin upselling, cross‐selling si sa obtinem referinte bune.



Lipsa unui proces al vanzarii clar, care sa poata fi repetat. Multe companii rezolva problema prin adoptarea unui sistem propriu de a vine, adaptat specificului pietei, produselor si resurselor. E ca un ‘manual de vanzari’care include modul in care se face prospectarea, calificarea, intalnirea si inchiderea vanzarii."