anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Vorbeam zilele astea cu niște persoane despre facultatea de medicină, și una din ele mi-a spus că are un verișor (la medicină generală, anul I) care nu are la niciun examen mai mult de 80-100 de pagini de învățat.
Credeți că spunea adevărul? Aș prefera să răspundă cei în cunoștiință de cauză, adică cei care sunt la medicină.
Fundă

Răspuns Câştigător
| WhiteLife a răspuns:

Cantitatea de materie e in funcție de credite. O materie cu 2 credite are mai puțină materie decât una de 7 credite. Sau chiar daca e multa teorie, de obicei profii sunt mai indulgenți și nu trebuie să știi cuvânt cu cuvânt. La Farmacie se fac: anatomie, fizio, bio cel, mate, info, (cate un semestru), bioetica/micologie, fitoterapie/nutriție (opționale), botanica, chimie anorganica, chimie analitica, terminologie, chimie organica, chimie fizica, chimie terapeutica, tehnologie farmaceutică, biofarmacie, chimia mediului, controlul medicamentului, Farmacogenetica, farmacognozie. Semestrul asta la Farmacogenetica cred că e cel mai puțin de învățat (4 credite și o carte de 100 și ceva de pagini, dar cred că până în 70-80 de pagini e materia pentru examen).

12 răspunsuri:
| WhiteLife a răspuns:

Daca sunt pagini de schițe, sau cursuri predate, da. Dar la foarte multe materii li se dau de studiat atlase și tot felul de alte cărți foarte groase, din care au de învățat desene (cum e la anatomie), sau schițe (cum e EKG, la fizio), sigur, nu au toată cartea de învățat, ci doar paginile ce intra la capitolul pe care îl studiaza, mă îndoiesc că pe astea le-a luat în calcul. Ținând cont că sunt 6-8 materii, deci aproximativ 700-800 de pagini de învățat, plus inca vreo 4-5 LP-uri, unde e alta materie și alte examene. Este mult de invatat, crede-mă. Nu e incredibil de mult sau imposibil, dar e mult pentru că au de umblat și la spitale, au o ora la un spital, la următoarea ora trebuie să meargă în alta parte și tot așa și când ajung acasă sunt foarte obosiți. Eu sunt la Farmacie și am de învățat aproximativ 100 de pagini/materie + LP-urile. Am stat 2 ani cu o colega de camera ce era la Medicina Generala și încă nu am uitat de ce se plângea happy

| anonim_4396 explică (pentru WhiteLife):

Dacă aș învăța din timp (de la 1 octombrie), să zicem cam 10-15 pagini în fiecare zi, aș putea acoperi materia până la sesiune? Măcar de nota 6-7?
Crezi că contează și orașul în care faci facultatea? Am auzit că în București, Cluj și Iași este mai greu față de Craiova, Sibiu, Brașov etc.
Fiecare vine cu altă opinie și eu nu știu ce să mai cred.

| WhiteLife a răspuns (pentru anonim_4396):

Da, cu siguranță că dacă ai învăța din timp ai lua note foarte bune, cred că asta e visul oricărui student. Dar să îți spun cum sta treaba: in timpul săptămânii ai ore de la 8-4 sau de la 10-8 seara, 2 ore, apoi pauza o ora, apoi 3 ore, apoi pauza o ora. Uneori pleci la școală la cursuri de la 8 (eu mă trezesc la 6 ca sa ajung la școală la 8) și termini cursurile la 8 seara, plus timpul pe care în faci pe drum până acasă. Sa nu-ți imaginezi că sunt ore încontinuu, sunt ore cu pauze (nu ai 12h de cursuri, ci poate doar 8 sau 6h pe zi), dar în timpul liber nu ai cum sa ajungi acasă, sa te culci, sau să mănânci. Trebuie sa ajungi dintr-o locație în alta. Și chiar daca ai cursurile în aceeași locație, e scurt timpul sa mergi acasă, cel mai probabil colegii o sa meargă la un fast-food sau ceva aproape să petreacă timpul ăla și să discute despre examene și ce au înțeles și ce nu de la ultimul curs. Asta e foarte obositor. Așa că în timpul săptămânii nu prea ai când să înveți (in general vinerea sunt mai puține cursuri). Eu nu sunt din orașul în care fac facultatea, așa că vinerea e ziua mea de plecat acasă (daca merg cu trenul fac aproximativ 8h, dar nu merg acasă în fiecare săptămână). Mai rămân sâmbătă și duminică în care să înveți materia. De-asta zic că e greu, pentru că e puțin timp. Plus că în timpul săptămânii te asculta la LP-uri si trebuie sa înveți și acolo. Încă o dată, nu e imposibil, dar nu e nici ușor. Cred că într-un fel contează unde faci școala, dar asta doar pentru tine. Pentru că dacă eu fac școala undeva într-un colț de țară și știu materie, la interviu nimeni n-o sa dea locul de munca cuiva care a terminat la București sau Cluj și nu știe nimic decât să zâmbească. Părerea mea este că în orașele mai cu vază profii stresează copiii mai tare ca să învețe să fie mai buni decât ceilalți din celelalte părți. Dar pe mine personal asta nu mă încântă. Eu vreau sa am o viață liniștită și să învăț în stilul meu și în timpul meu. Nu pot să trăiesc într-un mediu stresant. Așa că decizia e a fiecăruia. Sunt multe păreri, tu cântărește variantele și vezi ce te ajuta pe tine mai mult. Nu cauta sa faci mai mult decât poți. Plus că dacă termin la București, sa zicem, n-o sa mă duc să mă angajez in Satu-Mare, ca sa fac o zi întreagă până acasă când vreau sa-mi văd părinții și prietenii. O sa caut să mă angajez undeva aproape de casa mea, de rude, daca se poate nici să nu fie nevoie sa-mi iau chirie ar fi ideal. Așa că nu mă strufoc sa mă duc departe numai ca sa-mi fie greu după aceea. Dar fiecare face cum consideră el mai bine. big grin

| anonim_4396 explică (pentru WhiteLife):

La farmacie ce materii se fac? La ce materie ai cel mai puțin de învățat?

| WhiteLife a răspuns (pentru anonim_4396):

Cantitatea de materie e in funcție de credite. O materie cu 2 credite are mai puțină materie decât una de 7 credite. Sau chiar daca e multa teorie, de obicei profii sunt mai indulgenți și nu trebuie să știi cuvânt cu cuvânt. La Farmacie se fac: anatomie, fizio, bio cel, mate, info, (cate un semestru), bioetica/micologie, fitoterapie/nutriție (opționale), botanica, chimie anorganica, chimie analitica, terminologie, chimie organica, chimie fizica, chimie terapeutica, tehnologie farmaceutică, biofarmacie, chimia mediului, controlul medicamentului, Farmacogenetica, farmacognozie. Semestrul asta la Farmacogenetica cred că e cel mai puțin de învățat (4 credite și o carte de 100 și ceva de pagini, dar cred că până în 70-80 de pagini e materia pentru examen).

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Ti se pare putin tinand cont ca nu are nici-o logica ce e scris pe paginile alea si sunt predominant denumiri foarte similare cu intelesuri total diferite?

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Da, mi se pare puțin. Eu îmi imaginam că mediciniștii au mii de pagini de memorat. 100 de pagini pe examen mi se pare prea frumos să fie adevărat.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Asa au iluzia si de noi la poli. Si au iluzia si ca de prosti avem restante. La anul 1 la mecanica doar 4 probleme trebuie sa stii sa faci pentru examen. Daca reusesti, sa nu mai stai in Ro, te duci direct la NASA. Se fac in 3/4 de pagina toate 4.

| inflicted a răspuns (pentru anonim_4396):

Înmulțește cu câte materii au într-un an, apoi cu câți ani au și o să vezi că sunt mii de pagini.

| anonim_4396 explică (pentru inflicted):

Cred și eu că sunt mii, în 6 ani întregi.
Dar mă interesa strict cât au pe un semestru.

| inflicted a răspuns (pentru anonim_4396):

Fiecare profesor decide cât predă cel puțin sora mea la facultate avea materii de 1000 de pagini și materii de 80, nu poate să zică nimeni exact cât are că și profesorii sunt diferiți și predau cât vor

| sayWhaaat a răspuns:

Ti se pare putin sa inveti 100 de pagini la FIECARE materie, in FIECARE sesiune, PE DE ROST?

| anonim_4396 explică (pentru sayWhaaat):

Păi credeam că au mult mai mult și de aia.
Ești la medicină? happy