anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am parcurs circa 70Km cu masina, iar la un moment dat masina nu mai trage deloc, vad in bord doar doi martori, esp si masina cu cheita. Masina nu se mai tureaza deloc din acceleratie, asa ca trag pe dreapta si opresc motorul. Cand o pornesc, ea porneste de la 900 de ture(rpm) si usor se tureaza singura apoape de 1500 rpm. Pleaca de pe loc din ambreiaj, merge in toate treptele de viteza cu martorii aprinsi si cu pedala nefunctionala. In fiecare viteza se tureaza pana la 1500rpm. Am mers asa 5 km, nu-mi permit mai mult sa nu se agraveze. Rog seriozitate!
1- pedala de acceleratie nefunctionala(nu se tureaza apasand-o [deloc])
2- martorii aprinsi (esp si masina cu cheita)
3- se tureaza singura de la 900 rpm pana la 1500rpm, in fiecare viteza pana la 1500rpm.
Masina se deplaseaza cu treapta a-4a cu undeva la 60 km maxim, fara acceleratie.
Un anume "mecanic" la prima strigare a spus ca turbina a picat si a inceput sa suga ulei.
Care ar putea fi cauza? Ajutor, rog seriozitate!
Multumesc.

MODEL: Opel Astra h 2005
MOTOR: 1.7cm; 101cp; Z17DTH

5 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Poate fi chiar pedala de acceleratie, dar nu se face nimic fara tester.
Faci diagnoza, citesti erorile (care 100% vor descrie problema din prima), apoi le stergi, te uiti putin in parametri si deja stii ce trebuie sa demontezi/schimbi.
Fara diagnoza nu faci nimic.

| relian a răspuns:

Ce mecanic e ala,lucreaza probabil la pompieri laughing daca se ducea uleiul iti arata in bord, ori ca e nivelul mic, ori ca nu mai este presiune de ulei.
Cum o fi ajuns el la concluzia aia numa el stie. Daca turbina consuma ulei nu se intampla nici una din cele aratate de tine.
Singura chestie de ar fi sa consume turbian ulei, depinde unde anume se duce acel ulei, unde curge mai exact, in camera de evacuare sau in aia de admisie.

Mecanicu lu peste probabil nu stie cei aia turbina. Turbina are 2 camere si un singur ax, pe axul ala in fiecare camera este prinsa cate o turbina, una in care intra gazele arse, aialanta ce absoarbe aer de afara si impinge in filtru si galerie.

Intre cele 2 camere axul este pe un rulmet ce este uns de presiunea de ulei care vine tot de la motor.Intre cele 2 camere si rulment sunt semeringuri care nu lasa uleiul sa patrunda in camere unde sunt turbinele
Daca unu din semeringuri se cipueste ori ce se mai face se arde,uleiul iese pe acolo pentru ca e sub presiune.

Daca iese in camera de evacuare,acolo unde intra gazele arse ce ies din motor,aia o sa vezi si tu,or sa vina pompierii de se intampla asa ceva,o sa iasa fum ca la balamuc pe esapament.

Daca iese in camera unde este turbina ce baga aer,atunci uleiul este asa usor usor luat si dus spre evacuare,dar asta nu o sa obseervi,uleiul va sta pe conducte,nu stiu daca va ajunge in radiatorul de racire macar,poate asa doara vapori de ulei,se duc si ajung in galweria de admisie apoi in cilindri,dar tu nu o sa vezi asta.

Deci am explicat in mare ce se intampla daca turbina scapa ulei.
Acu tu singur trage concluzie ce legatura are scula cu prefectura cea zis acel mecanic la prima lui strigare de pompier laughing

Trebuie sa cauti ce inseamna acele lumni din bord EPS si masina cu cheita.

ESP -Electronic Stability Programme asta inseamna ala.
Masina cu cheita nu stiu,exact cum arata,deci nu pot sa iti spun.

ESP asta este un sistem,un program care vede cum se comporta masina in mers. Daca sesizeaza ca masina nu se depaseaza stabil,daca pierzi controlul volanului,sau daca ceva se intampla la sistemul de directie sau mai stiu eu ce altundeva franeaza fara ca tu sa stii,de aia nu te lasa sa accelerezi.Ori sistemul este defect, ori tractiunea nu-i buna, ori directia nu-i buna.

Deci sistemul asta lucreza impreuna cu sistemul de franare cu ABS si cu sistemuld e tractiune numit si TCS laughing dupa cum observi is ma multe implicate.
Ar putea fi o chestie singura la unu din sistemele astea si de acolo apar problemele ce le ai.

Deci sistemul ABS si alantu TCS alea nu te lasa sa accelerezi.
Ar putea fi ESP de vina, sa nu mai fie on, s-a pus off cumva si asta off, asa ca restul de sisteme cu care lucra vede asta si de aici problemele tale.
Treb dus la dealer sau la cineva care are un scaner mai performant si vezi ce zice.O sa citeasca ce coduri sunt si atunci vei stii mai multe si care ar fi posibilele cauze.

Eu aici am spus care sisteme is implicate si care ar fi de vina.

Deci tu ai probleme la sistemul asta ESP.Restu de cheita nu stiu cum arata, baga o poza si pot sa iti spun.

| SerbanAlex5555 a răspuns (pentru relian):

Https://www.clubopel.com/8080/uploads/2015-11/86278_dxwrtcit.jpg

Fix așa, turatia este la fel, si martori identici.

| SerbanAlex5555 a răspuns (pentru relian):

Relian, am rezolvat. Aparent masina pierdea ulei. Nu mi-am dat seama atunci pentru ca inca mai avea si pompierul mi-a spus cu turbina fiind putin ulei am crezut. Se pare ca neavand suficent ulei, masina a intrat in limp mode.

| relian a răspuns (pentru SerbanAlex5555):

E bun, daca ai rezolvat.Ma mira totusi ca te lasa sa mergi, eu am vazut masini fara ulei se oprea motorul de tot, dapai sa mai si mearga.

E bun atunci, baga ulei, repara pe unde se pierde si ai iesit ieftin laughing