Tu trebuie sa faci omologarea RAR, care se face la prima inmatriculare in tara a masinii, si contine si ITP. Pentru asta, mergi direct la RAR (Registrul Auto Roman), cu actele pe care le ai (traduse, daca e cazul), iar cei de acolo vor face testarea ITP, identificarea masinii (verificarea seriilor), si vor face o carte de identitate a masinii, in care vor transcrie caracteristicile tehnice ale acesteia, in baza actelor pe care le ai, dar mai ales in baza fisei de omologare a modelului, pe care o au ei in baza de date, controlata din Bucuresti.
Pentru omologarea RAR ai nevoie de programare pe www.rarom.ro sau telefonic.
ITP-ul este alta poveste, se face anual la masinile mai vechi, si o data la 2-3 ani pentru cele mai noi (ceva de genul). Pentru ITP mergi la orice service autorizat pentru ITP, fara programare la majoritatea, si se verifica niste chestii minime (frane, lumini, aspect, jocuri la roti, poluare).
Atunci cand faci omologarea, aceasta include si ITP, deci nu trebuie sa il mai faci, decat peste 1-3 ani, in functie de vechimea masinii.
Am inteles. Asta voiam sa stiu. Multumesc mult!
Nu sunt același lucru. De fapt RAR-ul este o instituție, tu mergi acolo pentru a obține cartea de identitate a vehiculului (CIV). Din fericire insa, odată cu asta ti se face si ITP-ul, pe care ulterior il poți face in atelierele autorizate in acest scop, nu neapărat la RAR.
Daca masina e cu numere rosii presupun ca e adusa de afara. la RAR se face cartea masinii, o autentificare si itp.
cand faci RAR-ul se face automat si obligatoriu si itp.
cost total aprox 460 ron.
rezervare se face online
GeorgeH17 întreabă: