| Claudes a întrebat:

Cum se conduce o duba cu osie dubla (roti duble pe spate) fata de una normala? E vreo diferenta la stabilitate, viteza, franare, tractiune, etc?

9 răspunsuri:
| IIIshaneIII a răspuns:

Se conduce mai bine daca are tractiune pe fata si in conditii de ploaie, polei, zapada etc, nu se mai duce tare de cwr in viraje

| Claudes explică (pentru IIIshaneIII):

E tot cu tractiune spate. Este vorba de un Sprinter 516 cu roti duble. Acum am un Sprinter 316 simplu. Ambele au tractiune spate. N-am condus pana acum duba cu roti duble. Merg diferit?

| IIIshaneIII a răspuns (pentru Claudes):

Nu stiu ce za spun, stiu ca cele cu tractiune pe spate sunt mai periculoase in special iarna, acum nu cred ca e un capat de lume e mult pana o conduci o zi doua si sigur te inveti cu ea

| Claudes explică (pentru IIIshaneIII):

Stiu...deci am condus duba cu roti simple pe spate pe timp de iarna si merge ok (intra esp-ul si nu patineaza asa tare). Duba cu roti duble nu am condus pana acum. A venit o duba la firma exact ca cea pe care sunt acum, doar ca cu roti duble pe spate, si ma gandeam sa o iau pe aceea. Nu stiu daca are rost sa o schimb si sa completez atatea hartii, doar daca merge mai bine cea cu roti duble.
De aia eram curios daca e diferita cu ceva cea cu roti duble. Ambele sunt MB Sprinter maxi 2016.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cea rotile duble pleaca mai greut de pe loc, nu mai are "zvac", atunci cand e goala.
In curbe nu stiu sa-ti raspund, am condus foarte putin dube mari.
Ai avantaj daca mergi cu greutate mare pe ele, cea cu roti simple se lasa mult si forteaza pneurile.
Pe teren alunecos, tind sa cred ca puntea dubla patineaza mai mult, fiind contactul pe suprafata mai mare, insa intr-un noroi, de exemplu, asta e un avantaj, ca nu se ingroapa atat de usor rotile.
Mi s-a parut ca la cele cu puntea simpla se fac manevrele stranse mai usor, vireaza mai scurt decat cele cu dubla.

| mgtow a răspuns:

Osia dubla e pentru a suporta mai multa greutate. Nu e pusa de fite si stabilitatea e mai buna dar nu te baza sa faci smecherii ca poate cauciucurile sant resapate proasta calitate si dai de necaz. Daca e a ta si o cunosti baga blana in linie dreapta dar cu greutatea nu-i de joaca in curbe. Mie tirul imi patina la demaraj cu greutate usoara din cauza ca mai prindeam o trecere de pietoni si plecam de pe loc nu brusc dar na...

| Claudes explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cred ca o sa merg maine o tura prin curte cu cea cu roti duble, sa vad daca e diferita. La aspect mi se pare putin mai ridicata de la sol si putin mai lata fata de cea cu rotile simple. Pot suna diferit una fata de alta, daca au ambele motor 2.2 de 160 cai?

| Claudes explică (pentru mgtow):

Si eu patinez destul de tare cu duba la treceri de pietoni, tot intra esp-ul. Chiar si trecand cu a 2-a sau a 3-a, nu foarte accelerat. Deci daca nu am de dus marfa foarte grea nu prea merita sa o iau pe cea cu roti duble? Asta cu roti simple, incarcata cu 2 butoaie de 200L + alte cateva greutati (in total cam 700kg) mergea lejer cu 100 la deal si e destul de stabila. Tot am impresia ca e mult mai puternica o duba daca are roti duble, nu stiu de ce.

| mgtow a răspuns (pentru Claudes):

Da e vopseaua care produce patinaj de la zebra. Daca faci ruta pe drum in conditii merita x4 roti pe spate