| irinafatatrista a întrebat:

Buna ziua.
Sunt prietenul Irinei(dar nu conteaza).
Aseara pe la ora 20:00, cineva a intrat cu masina, in masina mea care era parcata si a lovit-o in stanga spate.
Dimineata am fost cu omul si am facut amiabila(si tot ce se face).
Din punctul asta de vedere e ok. Ideea e ca, masina nu mai porneste.
Adica inainte de ex, cand invarteam cheia, se auzea pompa de benzina, 2-3 secunde si dupa porneam masina.
Acum nu se mai aude pompa si cand dau sa pornesc, se aude Electromotorul mergand(sa zic asa).
Acum la amiaza, cineva mi-a spus sa tai firele de la mufa pompei de benzina si sa leg cele 2 groase, adica negru la minus si mov la plus(ca in total sunt 5), la o baterie auto.
Acum mie pompa imi merge mereu si masina porneste si merge.
Eu acum ma gandeam sa fac o (improvizatie) si sa leg plus si minus direct pe bateria masinii si sa il trec sub scaun si sa pun un buton de on/off in bord.
Doar ca ma gandesc ca e periculos si eventual nu mai iau Itp-u(sau nu are treaba, una cu alta?). Ca oricum itp-u este expirat de cateva zile si na.
Sau totusi sa o repar cum era inainte.
Legat de fire, eventual le adaugesc inapoi cum erau.
Intrebarea mea este urmatoarea.
De ce nu mai merge?
O fi un Releu ars?
Pompa totusi e buna, ca cineva mi-a spus ca sa o schimb.
Mai am si un buton sub scaun, care trebuie apasat, dar ala e bun.
Ajutati-ma va rog.
Ofer funda.
Masina e un Fiat Punto 1.9 jtd din 2002.

7 răspunsuri:
| CristiDinBucuresti a răspuns:

Mergi cu masina in servis sa o repare nu fă tu improvizatii de doi bani, ca i ei foc

| Wr3nch a răspuns:

Eu zic sa mergi cu ea la service si ti-o repara din asigurarea aluia daca e de la accident. Daca te apuci sa faci improvizati risti sa ai probleme.

| Sophieka a răspuns:

@NoTurbinaNoGood

| Digikey a răspuns:

S-a activat comutatorul inertial( FPS on) ca la accident.( au si masinile diesel, in caz ca se trezeste vreun prost sa comenteze)Pentru deblocare masinile vechi au buton sub scaun iar cele noi doar electronic din soft trebuie sa urmezi urmatorii pasi sau cu un tester:
1.Cheie off.
2.cheie on
3.semnalizare dreapta 5 secunde
4.semnalizare stanga 5 secunde.
5.semnalizare dreapta 5 secunde
6 semnalizare stanga 5 secunde.
7.cheie off

Pui firele la pompa cum au fost
apoi incerci sa pornesti.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu e bine ce ai facut, pompa nu trebuie pusa pe "direct".
Mergi la un mecanic sa vada de ce nu mai ajunge comanda la pompa. Ar putea fi releu, siguranta sau altceva. Se incepe cu o diagnoza.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

PS: pompa e de motorina, nu benzina.
JTD e motor diesel.

| irinafatatrista explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Salut. Am rezolvat deja. Era o siguranta arsa de 15(una albastra), la motor.
Am schimbat-o, si acum merge pompa.
Oricum, mersi.