| Ajutor7654 a întrebat:

Bună ziua TPU, masina mea întra în marșarier, îmi arata în bord ca e pe reverse, becurile pe spate de marșarier se aprind dar doar se tureaza ca și cum ar fi pe liber și nu merge în spate,
Abia cam a 30 oara după ce o bag în marșarier merge cu spatele, nu am nici o eroare în bord, nu se aude nici un sunet ciudat, ce ar putea fi? Cutie automata! Ce problema sa fie?

4 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Foarte probabil sunt pinioane nealiniate in cutie. De dus la service (dacă o mai repară cineva...)

| relian a răspuns:

Ar putea sa fie de la schimbator, ala sa nu dea comanda, sa functioneze defectuos, de acolo si lipsa unor avertizari la bord.
Este ca si cum nu ai baga in viteza, ca si cum nu ai actiona acel schimbator, in cazul asta nu are ce cod sa apara, sau computerul sa vada ceva anume.

Schimba maneta aia, sigur acolo e problema.

Ai spus ca nu ai nimic la bord aprins.Masina asta, sau transmisia aia are sensori balamuc, asa ca de ar fi fost ceva, sigur te avertiza, sau aparea lumina aia check.

Cauta si tu pe la dezmembrari o maneta, schimbi si dupa vezi, desi nu vad ce alta problema ar putea fi.

| GeorgeCazan a răspuns:

Pot fi multe: ulei cutie de viteză puțin, ulei de cutie de viteză vechi, presiune scăzută, blocul de valve, solenoizii (în cazul tău cel mai probabil, solenoidul de marșarier).

https://youtu.be/_ciuXFOKqMc?si=wcHaNPyfjgQ3ToFC

Studiază puțin video-ul de la Edd China.

| AndreeaXMaria a răspuns:

Problema descrisă ar putea fi cauzată de presiunea insuficientă a uleiului în transmisie, poate este filtru de ulei înfundat, dacă sistemul de transmisie nu primește suficient ulei sau presiunea este inadecvată, acest lucru ar putea duce la întârzieri în schimbarea treptelor de viteză și la dificultăți în mișcare. Este posibil să fie necesară verificarea nivelului și a calității uleiului din transmisie, precum și inspectarea filtrului de ulei, probleme cu modul de control al transmisiei, senzori defectuoși sau uzura componentelor mecanice ale transmisiei (verificarea și testarea senzorilor și a sistemului de control al transmisiei ar putea fi necesare), o altă cauză posibilă ar putea fi legată de modul în care computerul de bord sau modul de control al transmisiei interpretează semnalele și comenziile pentru schimbarea treptelor de viteză. Este posibil ca există o problemă în software-ul sau hardware-ul acestui sistem, ceea ce ar putea duce la întârzieri în acțiunea de schimbare a treptelor de viteză, de asemenea, ar trebui să verificați și starea generală a transmisiei și a angrenajelor. Este posibil ca uzura sau deteriorarea componentelor mecanice ale transmisiei să cauzeze comportamentul neconvențional al mașinii în modul de marșarier. Este important să inspectezi aceste aspecte și, dacă nu poți identifica cauza problemei, este recomandat să apelezi la un mecanic specializat sau la un service autorizat pentru a afla care este cu adevărat problema.