| Ajutor7654 a întrebat:

Bună seara TPU, am o problema la masina, masina are cutie automata și nu întra în marșarier decât dacă este terenul perfect drept si chiar si atunci uneori nu intra..., mai exact în bord masina arata ca este în R dar ori se accelerează ca și cum ar fi pe liber ori merge în față..., ce ar putea fi? Ulei puțin sau deloc în cutia de viteze?
Precizez ca am mers la service Mi au făcut timoneria la cutie dar masina se comporta la fel., fără marșarier m ai rău incurc pe toată lumea și nu pot sa las masina în panta ca numai am c-un sa dau cu spatele chiar și pe teren perfect drept se comporta la fel uneori.

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Ok daca nu ai lumina aia aprinsa, inseamna ca nu ai probleme la transmisie, ai problema la schimbator, acol e problema, nu mai conecteaza schimbatorul bine, desi arata ca e in R poate e de fapt tot in D.
Alta problema nu vad.Scimbatorul ala e doar acolo la tine inauntru, el doar da ceva comenzi, lamele ce o avea acolo, ori nu stiu exact cum este facut, dar ala e ceva gen ca un switch, daca e defect nu mai functioneaza corespunzator.
Cauta la dezmembrari un schimbator, inlocuieste si apoi vezi ce se intampla.

6 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Ai mers la service, dar sa scaneze aia masina nu au scanat? Orice problema aparuta la transmisia asta, iti aprinde lumina la bord, vad tu nu spui nimic ce lumini ai aprinse la bord.

Vii si povestesti nimicuri, in loc sa dai detalii.Asa se vine prima data, cu bordul masini, daca sunt lumini aprinse ce nu ar fi trebuit sa fie asa.

Apoi spui pe unde ai fost ce au facut bla bla vrajamarii. Daca ai la bord lumina aia Engine ON, atunci du-te si scaneaza masina, o sa afli ce problema este, este imposibil sa nu ai la bord aprins ce am spus.

Asa din ce popvestesti tu, ar parea sa fie selenoidul de la R, ala sa fie de vina, asta daca in D nu-s probleme deloc.

Transmisia aia asa functioneaza, cutia de viteze, este un bloc plin de canale, prin care circula uleiul sub presiune.Schimbarea vitezelor se face cu ajutorul unor motorase micute, numite selenoizi, alea inchid sau deschid circuite care duc la schimbarea vitezelor.

Daca scanezi masina, o sa dea un cod, vina aici cu acel cod si iti spun ce problema este si cum sa rezolvi.

Transmisia asta automata, dxe regula nu se defecteaza mai niciodata, asta daca masina este condusa normal.La transmisia asta nu umbli niciodata, nu te atingi de ea, nu-i schimbi tu nimic si nici altcineva.
Bine asta daca a fost, cum am spus condusa corespunzator, daca stii ce inseamna asta.

Ce este aia timoniera la masina? Ai spus ai fost la service si tiau facut aia o timoniera, adica cei aia?
Transmisia asta e foarte usor de verificat, are peste tot chestii electrice, alea dau rapid coduri, stii f usor ce problema ar fi.De asemenea daca cumperi in RO o astfel de masina, folosita, e bun sa dai baia de la transmisie jos, sa verifici fluidul, sa vezi cum este, sa cureti baia, magnetii si sa schimbi filtru din baie.

Problema ta daca este ce cred eu ca ar fi, este si f usor de rezolvat, dai capacu la baie jos, se vede toata cutia de viteze, toti selenoizi, vezi care este selonoidul pentru R, scoti mufa de la el, cu un aparat de masura masori continuitatea si afli daca e rau sau e bun.De schimbat e la fel simplu, faci operatia in fata porti laughing

| Ajutor7654 explică (pentru relian):

Nu am nici o lumina aprinsa la bord din fericire nici check engine nici nimic

| GeorgeCazan a răspuns (pentru relian):

La treaba cu solenoidul m-am gândit și eu.
Totuși, omul nu ne spune ce mașină, ce an, ce cutie de viteze.

| relian a răspuns (pentru GeorgeCazan):

Nui selenoidul, pentru ca omu spune ca nu are lumina aprinsa la bord. Daca ar fi fost selenoid de vina, ala obligat ar fi aprins lumina aia Engine la bord.
El spune ca nu are absolut nici o lumina aprinsa la bord, de astea avertizari, ca urmare cred, transmisia nu are nimic rau.
Ar putea sa fie din selectorul ala de mers, sau schimbator, cum se mai numeste, ala sa fie defect.
Selectorul sau aschimbatorul, e ceva gen ca un intrerupator, doar atinge ceva conectii, care da semnal la computer, ala apoi schimba in D sau R, ori ce alegi tu din maneta.
Daca ceva lamele ce face acele contacte is rupte, indoite, sau mai stiu eu ce or fi acolo, cam aia se intampla.

De ce nu se aprinde lumina in bord, daca selectorul ala ar fi defect? Pt ca el de facut conectii face oricum, doar ca nu face ce alegi tu, asa ca nu are de unde sti computertul ce ai ales tu, odata ce acolo se face o conectie, masina intra in acel mod, la el e tot D deci spune ca pune pe R, deci se conecteaza tot D, asa calculatorul spune ca totul este in regula.

Mai mult ca sigur maneta aia este de vina. Poate pune una de la dezmembrari, dar sa fie buna si totul o sa fie bine dupa.
Alta cauza nu vad, mai ales ca in afara de faptul ca nu merge cu spatele, in rest nimic nu-i rau.

Nu trebuie sa spuna nimic de masina ce brand, model, sau ce cutie de viteze are, omu a spus, transmisie automata, a spus ce are, anul nu conteaza, nu e nimic relevant din astea model, cutie.

Cutia de viteze este acolo cum am spus, imediat ce da baia jos de la transmisie, aia de fapt se numeste transmisie, nu cutie de viteze.Cutia de viteze este o mica parte din toata transmisia, asa cum este si ambreajul, doar ca oamenii sau invatat sa le spuna asa, cutie de viteza si ambreaj laughing tehnic vorbind nu-i corect, dar asta e, asa sau invatat oamenii, e mai comod asa.

Deci el are transmisie automata, indiferent ce an, brand sau model este, toate functioneaza la fel, chiar si cele cu ambreaj dublu.
Problema lui e din selector, desi el selecteaza R, ala fiind defect, selecteaza tot D. uneori mai atinge si R, dar de cele mai multe ori D.

Ala nu-i cine stie ce scump, ma refer de la dezmembrari, pentru ca nici nu-i cautat, rar sau f rar se intampla sa se defecteze acel selector.

| relian a răspuns (pentru Ajutor7654):

Ok daca nu ai lumina aia aprinsa, inseamna ca nu ai probleme la transmisie, ai problema la schimbator, acol e problema, nu mai conecteaza schimbatorul bine, desi arata ca e in R poate e de fapt tot in D.
Alta problema nu vad.Scimbatorul ala e doar acolo la tine inauntru, el doar da ceva comenzi, lamele ce o avea acolo, ori nu stiu exact cum este facut, dar ala e ceva gen ca un switch, daca e defect nu mai functioneaza corespunzator.
Cauta la dezmembrari un schimbator, inlocuieste si apoi vezi ce se intampla.

| Frank51 a răspuns:

Mhm. Ce mașină? Ce motor? Ce cutie? Ce au făcut mai exact la service?

Când ai văzut că nu s-a rezolvat problema nu te-ai enervat puțin pe acel service? Măcar atât de puțin cât să mergi înapoi să-i tragi un dos de palmă la Dorel? Sau stai prea bine cu banii?

Răspuns utilizator avertizat