| emoboy a întrebat:

Cati cai pot sa scot dintr-un motor de 1300cmc imbogatindui doar amestecul? El stoc are 65cp. Funda

11 răspunsuri:
| FurtunaDiesel a răspuns:

Nu prea ai cum mai mult. Este cu un echilibraj ok si cu o cutie chiar foarte buna la 65 CP si 1300 cmc, doar din amestec nu ii dai mai mult de 68 CP fara sa il strici orice ai face. Poti sa ii dai doar ca se da complet peste cap!

| MaxiValau a răspuns:

@miculmuc fosta mea masina a avut 1399cmc si avea 73 ponei. nu vad cum un motor cu capacitatea mai mica are si mai multi cai.

| regis a răspuns (pentru MaxiValau):

Cel mai simplu exemplu este Loganul. Motorul de 1.2 montat pe Logan dezvolta 75 CP, adica exact cat motorul de 1.4. In acest caz puterea suplimentara este obtinuta din dublarea numarului de supape, dar mai sunt si alte exemple. Mercedes Benz monteaza motoare de 2143 cmc pe plaje de putere de la 125 la peste 200 de cai.

| Ucigasuldeprostie a răspuns (pentru MaxiValau):

Lol laughing Pai poate fi un motor de 1000 si sa aiba 100 de cai. Totul e legat de arhitectura motorului. de exemplu la mazda rx8 are 3 pistoane in v in forma triunghiulara rotunjite la margine care mai executa pe deasupra si o miscare usor circulara. Si asta face motorul sa obtina mai multa putere din combustibilul stoc.

| regis a răspuns (pentru Ucigasuldeprostie):

RX8 are mai exact motor cu piston rotativ. Este un motor care functioneaza dupa alte principii, nu are 3 pistoane in v, ci unul singur, de forma unui triunghi cu colturi rotunjite. Aici nu se poate vorbi insa de de capacitate cilindrica, intrucat motorul nu are cilindrii propriu zisi, ci trei camere de ardere cu capacitate variabila.

| Ucigasuldeprostie a răspuns (pentru regis):

Eh whatever ideea e ca puterea variaza in functie de proiectarea motorului.

| Ucigasuldeprostie a răspuns (pentru regis):

Si totusi nu sunt nebun nu e doar un piston ci doua. Si sunt 6 camere de ardere cate 3 pentru fiecare. Smarty pants! In fine ideea e ca un motor dezvolta puterea in functie de arhitectura sa. Gata ultimu comentariu la capitolul masini ca oricum nu prea ma pasioneaza subiectu.

| regis a răspuns (pentru Ucigasuldeprostie):

Posibil sa fie doua, nu am vazut motorul desfacut, ci doar principiul de functionare. Motorul este conceput cu un singur piston (chiar si acesta numit impropriu asa), dar este posibil ca japonezii sa il optimizat, obtinand echivalentul unui motor clasic cu 8 cilindri. Ideea era ca intr-adevar arhitectura motorului influenteaza puterea dezvoltata de acesta, insa motorul cu piston rotativ trebuie tratat total separat. Daca motoarele Diesel si Otto sunt foarte asemanatoare, diferind in principal prin modalitatea de aprindere a amestecului, motorul Rotary face o categorie distincta, fiind aproape la fel de diferit de acestea ca si un motor electric.

| goejoy a răspuns:

Daca te ajuta, poti spune ca are vreo 80 de ponei happy

| Ucigasuldeprostie a răspuns:

Ai grija cu amestecul tau ca motoru ala de 65 de cai este gandit si el sa lucreze in anumiti parametri. Daca o sa ii modifici doar benzina fara piese suplimentare o sa se degradeze mult mai repede sau eventual sa iti sara in cap motorul.

| Cocayne a răspuns:

Poti scoate maxin 75 mai mult de 10 cai nu poti sa ii dai doar daca ii schimbi segmentii