| paulp a întrebat:

Eu stiu ca sunt 2 tipuri de frane:
- frana de picior = pedala de frana - cea care se afla intre pedala de ambreiaj si cea de acceleratie
- frana de mana - cea pe care o tragi cu mana.
Am vazut insa tot felul de denumiri si vreau sa ma lamuriti care ce reprezinta. Am scris mai jos cum cred eu ca e.
- frana de serviciu = cea de picior
- frana de ajutor = cea de mana
- frana de stationare = cea de mana (ridici frana de mana inainte de oprirea motorului).


Răspuns Câştigător
| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns:

- frana de serviciu = frana de picior
- frana de ajutor = frana de mana
- frana de motor = schimbarea intr-o treapta inferioara fara a accelera.

| paulp explică (pentru MultPreaInteleptulTractorist):

Si frana de stationare e = cea de mana?

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns (pentru paulp):

Da. Frana de ajutor sau de stationare e tot una.

| paulp explică (pentru MultPreaInteleptulTractorist):

Bun. Deci e corect cum stiam. Multumesc.

6 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

- frâna de serviciu (principală, de picior) acţionează asupra tuturor roţilor şi are rolul de a reduce viteza autovehiculului până la oprire, indiferent de viteza utilizată sau de încărcătura transportată;
- frâna de securitate (de siguranţă, de avarie, de urgenţă) are rolul de a suplini frâna de serviciu în cazul defectării acesteia, iar acţionarea sa trebuie să permită oprirea vehiculului fară ridicarea mâinilor de pe volan;
- frâna de staţionare are rolul de a menţine autovehiculul imobilizat temporar în absenta conducătorului. Frâna de staţionare trebuie să aibă comandă proprie, independentă de cea a frânei de serviciu;

| Fineas666 a răspuns:

Frana de serviciu = cea de mana
frana de ajutor = cea de picior

| gdinca58 a răspuns:

Frana "de mana" se numeste frana de ajutor, daca automobilul respectiv e dotat cu sistem de franare cu circuit simplu.
Daca automobilul e dotat cu sistem de franare cu circuit dublu, frana " de mana" se numeste frana de stationare sau de parcare.