| Anonimaaaxgar a întrebat:

Hei TPU, mă puteți ajuta cu un sfat vă rog frumos sa nu faceți mișto. Deci, astă vară, tatăl meu i-a dat mașina unuia să meargă la București și în mașină am fost și eu dar tata nu. Și călătoria nu mi-a plăcut deloc când a fost ăla la volan pentru că: în primul rând mergea cu turații mari pentru Diesel (3000-4000rpm) și în trepte de viteză inferioare ( a 2 a și a 3 a), pe timp de vară la jumătatea lunii iulie; aceste lucruri de obicei constituie o cauză a gripării pistoanelor. După acel drum eu nu am fost de acord să îi mai dăm mașina deoarece i-am povestit și tatălui meu chestiile astea și tata a zis că exagerez și cică ăla conduce bine. Și faza nașpa e că dacă nu ar fi mașina tatălui meu dar și a mea nu mi-ar păsa dar eu sunt și pasionată de mașini, și chiar nu-mi place să văd mașini așa batjocorite de niște proști care nu știu cum să le exploateze pe traseu din cauza stilului lor de condus prost. Problema este următoarea: am auzit în seara asta că zicea tata că iar o să-i dea mașina lui ăla și mie îmi venea să turbez când am auzit așa ceva și problema e că eu cred că iar o să trebuiască să mă duc eu cu ăla. Întrebarea este: ce sfat mi-ați da voi cum să mă calmez și cum să fac să nu mai aud sunetele alea pe care le face motorul atunci când e ăla la volan. Vă mulțumesc și vă rog nu faceți mișto

Răspuns Apreciat de Editori
suntserios
| suntserios a răspuns:

Realizezi ca ala a făcut un bine mașinii mergând mai turat cu ea mai ales la drum întins. A mai curățat un injector, o supapa de la egr, un filtru de particule. Te mai interesezi puțin și afli ca motoarele diesel moderne mai ales sunt mai mult decât ok la 3000 ture. E chiar recomandata sa ii dai blana din când în când.

După ce realizezi toate astea... O sa îți treacă nervii.

5 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
| Țoglă a răspuns:

La diesel nu problemă la turațiile astea.
Mai vb cu taicatu, explică i ce și cum, că ru n.ai ce să faci.

| unvecin a răspuns:

Desenează, rezolvă un cub rubik, fă origami, joacă-te pe telefon, ascultă muzică în căști. Orice îți distrage atenția.

| JustAFriend a răspuns:

Ai auzit vreodata de expresia "a desfundat masina'?
Eu zic sa mai ii dea masina, pana la urma tu crezi ca stii sa conduci.
Daca citesti manualul nu inseamna ca stii sa conduci masina

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Opelul meu, abia dupa 3000 isi foloseste turbina cum trebuie. Si e tot diesel.
Sa schimbi la 4000 cu un diesel e foarte ok, atingi parametri optimi pentru o buna functionare, fara surprize de la EGR, turbina si DPF (daca are).
Intr-adevar, un condus normal e cu mers constant undeva intre 1800 si 2500 rpm pe drum drept, dar demarajele si urcarile sunt foarte ok la 3000rpm, cu schimbat la 4000.
Daca vrei "sa faci ceva", discuta cu tipul ala despre turatiile optime, poate asa vei sti ce are in cap.
PS: Daca masina voastra are filtru de particule (DPF), condusul tipului ala e aur pentru ea. Mai activezi si o regenerare la plecare, si e perfect.