| Eugeniusu a întrebat:

Instructorul mi-a spus ca este bine sa folosesc ambreiajul mai mereu, in trafic, la semafor, la pornire, la oprire, la incetinire cu frana de motor, etc.
Problema este ca nu imi place mie cum conduc dupa spusele lui, probabil pentru ca am o masina pe benzina (pleaca nervos). Eram cu treapta I intr-o aglomeratie, am zis sa plec usor accelerand fara sa apas ambreiajul, dar mi-a murit motorul (benzinar). Apoi am ajuns la o trecere de pietoni, unde am dat prioritate bineinteles, dar cand sa plec n-am mai facut prostia aia, am calcat ambreiajul si am accelerat cu treapta I. Si toata lumea s-a uitat la mine speriata, de viteza cu care am pornit.
Calc des pedala de ambreiaj, multa lume imi spune ca o sa distrug discul si furca, nu le prea am cu mecanica, nu stiu cum este bine.

6 răspunsuri:
| Kogaion a răspuns:

E logic ca daca masina este manuala, sa folosesti tot timpul ambreiajul, pentru ca altfel nu poti pleca de pe loc cu masina. Problema ta este ca nu stapanesti bine masina, picioarele tale inca nu sau obisnuit cu "forfecarea" pedalelor, trebuie sa conduci cat mai mult ca sa te obisnuiesti, pana cand iti iei permisul, asculta de instructor.

| Eugeniusu explică (pentru Kogaion):

Am permisul de 6 luni, am condus pana acum 1000km cu ea, dar la drum lung si neaglomerat... n-am nicio problema. Eu zic ca sunt destul de obisnuit cu jocul pedalelor, chiar daca masina mea e benzinara, nu diesel (ca a instructorului).
In oras, unde este aglomerat, semafoare, treceri de pietoni, acolo ma pierd... ori pornesc ca o racheta, ori nu pornesc si imi moare motorul.
Vreau sa iti spun ca am vazut la multe persoane ca pornesc cu treapta I dupa ce masina este oprita la semafor, fara a calca ambreiajul, si nu este automata.
Oare calc prea des ambreiajul cum imi spun majoritatea oamenilor, sau nu-s obisnuit cu pedalele si nu stiu sa conduc?

| DavidoffUser a răspuns:

Condusul nu e pentru toata lumea.

| Eugeniusu explică (pentru DavidoffUser):

De aceea nu iti doresti permisul?

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Eugeniusu):

Cum naiba sa pleci de pe loc cu I fara sa apesi ambreiajul? Nu exista asa ceva... la fel cum nu exista frana de motor cu ambreiaj apasat, la fel cum nu poti opri de tot fara sa apesi ambreiajul samd

| Eugeniusu explică (pentru suntserios):

Ma refer la un caz care l-am vazut la un sofer cu masina pe benzina (nu era automata), probabil mai sunt cazuri. Atunci cand masina era in treapta I si a incetinit masina calcand frana, aproape statea pe loc, apoi s-a oprit, a apasat usor acceleratia fara a calca ambreajul (tot cu treapta I)... si a plecat, dupa ambreiaj + a II-a, etc. Iar despre celelalte exemple date de tine, nu am spus nimic, stiam asta.