| Luciztx a întrebat:

Salut, am si eu o problemă la masina mea! De o săptămână nu mai baga caldura cum baga odata, pe loc baga apoi pe masura ce ma deplasez temperatura scade însă acul de la apa ramane tot la 90, stie cineva soluția? Dau fundă

Răspuns Câştigător
| MadalinDragos a răspuns:

Salut.
Am inteles ce ai spus. Multumesc. Deci inseamna ca la el ermostatul de la radiator este vinovatul.
Ca tdesre ce am spus eu, este ceea ce am patit eu si da, am doua termostate, unul pe furtunul mare la radiator si un al doilea, ( cel ce mi-a cauzat probleme) care a fost schimat cu masina ridicata pe elevator si era pozitionat aproape de habitaclu. Mecanicul l-a numit termostat, dar si in factura de la magazinul de piese, era numit tot termostat. Mai exact, Termostat electric intrare habitaclu. Pacat ca nu pot atata poze ca sa dovedesc ceea ce spun. Si da din nou, avea fire electrice.
Imi pare rau daca nu am fost suficient de explicit si detaliat. Ideea mea era sa ajut cu o idee macar, nu sa incurc sau sa duc in eroare, ca doar acesta este rolul nostru pe TPU, sa ajutam.
Multumesc oricum. Zi faina?

7 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Termostatu de la apa nu mai inchide, sta deschis, cand masina se deplaseaza cu viteza, acum afara fiind rece, apa din radiator se raceste destul de mult, asa ca nu mai baga caldura cum baga, nu are de unde.

iti indica tie la bord ca apa tot 90 de grade o avea, poate ca ai sensorul ala defect.
Cind stai pe loc, racirea apei in radiator este mai slaba, decat cand masina se deplaseaza si aerul circula cu viteza prin radiator, preluind caldura.

Asa ca schimba termostatu si ai rezolvat problema.

Sa spui ca ai avea aer in sistem, ar inseamna ca de sta masina pe loc sau se deplaseaza sa se intimple la fel, dar nu se intampla asa.

| KovacsB a răspuns:

Poate fi infundat radiatorul din habitaclu deoarece are celulele foarte fine si toata mizeria din instalatie se depoziteaza in el.Pe al meu l-am curatat de doua ori apoi l-am inlocuit.

| MadalinDragos a răspuns:

Salut. Pot fi doua probleme, eu am pățit asa ceva la Passatul meu B5.5 din 2005.
1. termostatul.
Vezi tu? Termostatul este o componenta mecanica a sistemului de racire a motorului care la randul lui este impartit in doua, respectiv circuitul mare si circuitul mic. Circuitul mare cuprinde inclusiv radiatorul din habitaclu (cel care iti face caldura in interior) iar circuitul mic, este cel fara radiatorul din habitaclu. Tocmai asta face termostatul, cupleaza si decupleaza cele doua circuite atunci cand temperatura apei are o anumită temperatura. Daca termostatul s-a stricat si a ramas pe poziția inchis (doar circuitul mic), automat apa fierbinte din motor nu va mai trece si prin radiatorul din habitaclu si nu ai caldura.
2. Radiatorul din habitaclu infundat, apa nu mai trece corespunzator prin el si de aici si motivul pentru care ai putina caldura cand masina sta si nu mai ai cand masina se deplaseaza.
Eu mai curand as paria pe motivul 2, iar rezolvarea este relativ simpla pentru un mecanic. Deculpeaza furtunele care duc apa fierbinte din motor in habitaclu si cu o solutie speciala si cu presiune, spala radiatorul din interiorul masinii, desfundand-ul.
Din pacate nu este o operatiune pe cafe sa o poti face tu acasa, deoarece necesita un elevator caci furtunele se acceseaza pe sub masina.
Succes si sper sa rezolvi problema, ca vine iarna si nu este tocmai placut sa iti inghete picioarele in masina.

| relian a răspuns (pentru MadalinDragos):

Eu cred ca incurci termostatul cu altceva. Termostatul are o singura functie, sa inchida sau sa deschida circuitul apei prin radiator.Aia e tot ce face termostatul.

El este pus in fata motorului, acolo cum iese apa din motor spre radiator.
Ai un sensor de temp la apa din motor, cand tem apei este mica, termostatu inchide si apa circula doar in sistem inchis prin motor numa.

Cind apa depaseste o anume tem, termostatul deschide, apa iese, circula si prin radiator, care o raceste, ducindo la temp ce termostatul este setat sa tina apa.

Deci Termostatu intruna, deschide sau inchide dupa caz, mai mult sau mai putin.

Ce spui tu de doua circuite alea apei, despre astea este vorba, nu ca ar fi alt circuit ce merge in caloriferul din bord.

Acolo inainte de caloriferul ala masinile au o valva electrica, nu stiu daca toate au asa, dar sunt care au valva electrica, cand pui butonul pe caldura, valva aia se deshide si lasa apa sa circule si prin caloriferul ala.

Multe amsini nu au valva aia, apa circula tot timpul si prin calorifer, care este izolat, de aia uneori cand masina este veche izolatia aia daca se rupe, simti caldura si vara la picioare, vine caldura de acolo.

Caloriferul ala din habitaclu ce spui tu, nu-i infundat.Omu a si spus, cand mamsina sta pe loc baga caldura, cand circula deja caldura e mai putina.

Ce iti spune chestia asta? Ca calorifertul ala functioneaza, ca nu-i infundat. Daca ar fi infundat nu ar baga caldura nici cand sta pe loc si nici cand amsina circula corect?

dar cand masina circula si termostatul a ramas deschis, apa este racita f mult, pentru ca circulind cu viteza aerul intra prin radiator si scoate caldura mai rapid din acea apa, comparativ cu atuncin cand sta pe loc si aerul nu mai cicrula prin radiator.

De ai baga caldura cand masina sta pe loc.La tine poate a fost ce spui, caloriferu ala infundat, dar nu e si cazul la el, asta daca spune adevaru, adica ca baga caldura cand sta masina pe loc.

| relian a răspuns (pentru MadalinDragos):

Stiu despre ce vorbesti, ala nu-i termistat, este pompa de apa electrica suplimentara, am avut si eu asa o masina care avea, un audi a6.

| MadalinDragos a răspuns (pentru relian):

Salut.
Am inteles ce ai spus. Multumesc. Deci inseamna ca la el ermostatul de la radiator este vinovatul.
Ca tdesre ce am spus eu, este ceea ce am patit eu si da, am doua termostate, unul pe furtunul mare la radiator si un al doilea, ( cel ce mi-a cauzat probleme) care a fost schimat cu masina ridicata pe elevator si era pozitionat aproape de habitaclu. Mecanicul l-a numit termostat, dar si in factura de la magazinul de piese, era numit tot termostat. Mai exact, Termostat electric intrare habitaclu. Pacat ca nu pot atata poze ca sa dovedesc ceea ce spun. Si da din nou, avea fire electrice.
Imi pare rau daca nu am fost suficient de explicit si detaliat. Ideea mea era sa ajut cu o idee macar, nu sa incurc sau sa duc in eroare, ca doar acesta este rolul nostru pe TPU, sa ajutam.
Multumesc oricum. Zi faina?

| anuwu a răspuns:

Salut. Ce mașină, model și motorizare ai?

În general dacă nu-ți intră căldura în habitaclu când ești în mers, poate fi o problemă la termostat sau un senzor legat de temperatura din interior (in caz ca ai climatronic).

| Luciztx explică (pentru anuwu):

Golf 4 1.6 fara climatronic