| George7800 a întrebat:

SALUT! Am un golf 4 1.9 tdi din 2003! Am observat ca temperatura apei nu creste la 90 grade, cum e normal! Am mers la mecanic si a zis ca e defect termostatul! L-a schimbat cu unul nou, insa acum creste la 90 grade dar nu ramane acolo, scade mult, 70 sau sub 70 grade! Apoi iar creste iar scade si tot asa! Care ar fi problema?

6 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In primul rand, bordul te minte. Alea 90 de grade fixe la VAG, sunt false. E setata masina sa indice 90 in bord, de la 75 la 100 de grade, sau ceva de genul.
Daca mecanicul a stiut ce face, si a lucrat cu diagnoza, atunci noul tau termostat e (aproape) la fel de prost ca vechiul. Se intampla frecvent ca piesele de 30-150 de lei sa vina defecte din fabrica, am patit si eu cu bulb termocupla.
Exista insa sansa ca mecanicul sa fie un cizmar reprofilat, care nu a verificat sonda cu diagnoza si multimetrul.

| SoulReaver a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Întrebarea mai bună ar fi, a pus testerul pe mașină? Eu zic ca 99% că nu. De obicei când mergi la mecanic cu probleme din astea schimbă termostatul din start fără alte întrebări.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru SoulReaver):

Posibil. Administrez un grup numeros de mecanici, în care de multe ori se împart oamenii în două tabere: "mecanici adevărați" și "laptoperiști".
"Mecanicii adevărați" (cum se autointitulează ei) sunt adunături surprinzătoare, de 2-3-8 bărbați în putere, cu service frumos, care pot face un motor bucăți, dar nu au absolut nici o diagnoză, zic ei că nu le trebuie. Predau mașinile cu becuri aprinse.
"Laptoperiștii" sunt fraierii ca mine, care nu se bat cu pumnul în piept că le-au văzut pe toate, caută manual de reparații la orice, măsoară senzori, strâng cu dinamometrica și raportor, etc.
Clienții sunt și ei împărțiți, foarte mulți merg la "mecanicii adevărați" pentru că sunt impresionați de alura lor de samsari. În final vin și la laptoperiști, "doar să stingă becul". Și eventual pleacă dezamăgiți, că laptoperistul le arată clar că problema nu era unde a umblat "mecanicul adevărat", deci eroarea rămâne de actualitate. Dar clientul înțelege doar ca ăla cu laptop nu a fost în stare să "stingă becul" laughing
De aia mulți mecanici refuză mașinile la care au lucrat alții.

| relian a răspuns:

Din ce spui, termostatul era bun laughing deci ala e mecanic pirlit.Ar putea sa fie de vina sensorul ce arata temp la bord,sa functioneze defeftuos.
Cauta un sensor,ori mai intai cauta pe Youtube cum se poate verifica un sensor genul ala,sa il verifici cu aparatul de masura,stiu si eu un sensor bun trebuie sa aiba X ohmi,tu masori pe al tau si asa vezi daca e bun sau rau.

Dar daca costa putin, cumperi un sensor nou, il montezi si stii ca este nou, elimini o eventuala problema.
Thermostaul este mecanic doara? Adica nu are la el montat nici un fir?
Intreb ca sunt termoistate care is controlate electronic, au fire la el si selenoid.

Alta problema ar fi sa nu fie aerisit sistemul, deci verifica chestiile astea.

| SoulReaver a răspuns:

Poate fi senzorul de temperatură care trimite informația la ceasul din bord.

| George7800 explică (pentru SoulReaver):

Ar fi posibil, habar nu am, ideea este ca mi-am luat teapa cu acel mecanic.a facut o treaba de tot rasul. Unii mi-au zis ca poate termostatul era bun.Si atunci s-ar putea sa fie problema acest senzor de care zici tu.