| TanaseȘtefan a întrebat:

Salut, am un opel astra h 1.9 cdti 16v cumparat din Italia de vehiul proprietar(spun asta pentru ca pe carte era scris 150cp) si cand am inscris o eu in Romania e scris 120 cp. De ce? Nu stiu. (Am un tester clona de la delhi si imi spune ca e dtj 120cp si nu dth 150cp). Inca o problema. Am in bord check enginu si cand pun testerul pe ea imi da egr-ul. L-am schimbat curatat alea alea, dar tot imi apare. Avand nou testerul cautam aiurea prin el sa vad ce optiuni mai are si am vazut ca pot sa controlez valva egr prin el. O activez o dezactivez nu face nimic (am pus egr ul direct pe baterie si se deschide/inchide dar cand e pusa pe masina nu merge). Am incercat asta si pe masina tatalui 1.9 8v nu am desfacut egr ul dar se aude ceva click cand il activez/dezactivez. Masina fiind dotata cu buton sport scaune nebunii ma gandeam ca a fost alergata si au facut un egr off si d-aia am eroarea. Tin sa mentionez ca tata avand experienta spune ca pe la 2500 3000 nu mai are forța. Eu avand experienta de 3 luni spun ca trage bine. Ce sa aiba? Sa fie egr off din soft? Daca ma duc la un tunning poate sa mi-l activeze sau mai bine cumpar un ecu/calculator nou si gata? Faza e ca bunicul meu a avut un vectra c 1.9 cdti 150 cp reali. Spun reali pentru ca stiu ca are dth. Acum intrebarea mea e. Pot sa pun ecu de la vectra pe astra h? Mai se simte diferenta aceea de "normal" /buton sport? Ma gandesc ca nu si o sa imi consume 13% (tin sa mentionez ca astra h imi mananca 13%, tata spune ca e normal si tin sa mai mentionez, nu scoate fum, intr-adevar la rece adica pornire sub 0 grade parca face un sunet de tractor dar e diesel). Niste sfaturi ceva?

10 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Pentru a identifica exact motorul, ar trebui sa gasesti seria stantata pe bloc, înaintea careia vei gasi codul motorului. Pe generatia aceasta de masini s-au montat 3 motoare diferite cu capacitatea de 1.9, cu 100, 120 ai 150 de cai. Nu stiu ce se scrie in Italia in acte, in Romania sigur nu scrie 120, pentru ca se trece in kW.
La EGR posibil sa fie anulat din soft, nu tuningul te poate ajuta, ci reprezentanta sau un atelier cu experiență in diagnoză.
ECU nu poti pune de pe Vectra, ba mai mult, nici nu va porni masina cu un alt ECU. Se schimba tot kitul de pornire, adica ECU, senzor contact si cip cheie, de pe masina identica. Chiar si asa pot fi diferente de soft, in functie de echipare si foarte probabil ajungi din nou tot la diagnoza. Nu doar masina trebuie sa fie identica, ci si motorul, deci practic ajungi iar la pasul 1.
Butonul. sport nu va functiona cu un ECU incompatibil, pentru ca nu va functiona nimic
13% este imens pentru DTH, la 90 la ora motorul asta consuma sub 4. Pe Arad-Constanta eu am scos 5.8 cu o masina mai grea decat Astra, fara a merge la consum, iar in oras nu prea trece de 7. Cred ca cel mai mare consum afisat la bord a fost 9, dar asta dupa ce l-a frecat in oras o incepatoare, care uita ca are si cutie.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Deci OP-COM ti l-a identificat ca fiind DTJ? Iar in acte ai DTH? Nu stiu diferentele dintre cele doua motoare, din imagini par identice; as zice ca merge softul DTH pe el. Vezi un cod de pe injectoare si turbina, ca alea iti dau puterea, in mare.
Butonul sport functioneaza indiferent de motor. El se joaca cu sensibilitatea pedalei mai mult, are modul separat de ECU, nu sunt doua softuri. Eu am DTH-ul fara buton sport, si din cate am inteles pe grup, pot pune buton + modul CDP, si va functiona. De asemenea, butonul ala activeaza suspensia IDS, la masinile care o au.
Legat de EGR, nu m-am uitat atent la mufa, dar presupun ca sunt maxim 3 pini acolo; ia un multimetru si masoara pinii in timp ce activezi EGR-ul din soft, vezi daca ajunge tensiune la el. Daca nu, atunci ar trebui sa verifici instalatia in prima faza.
Sau sari direct la un ecu de DTH, dar nu stiu sigur ce cod iti trebuie pentru a-l imperechea. Masina ta are un cod pin, ar trebui sa-l ai pe o cartela in borseta cu manualele de instructiuni. Daca schimbi ECU, iti trebuie si codul/codurile de pe masina de pe care il iei, si nu stiu sigur daca e suficient sa programezi configuratia din OP-COM, sau iti trebuie un tester mai destept; eu am intrebat pe grup chestii de genul, ca voiam sa trec de la ECU EDC16C9 la EDC16C39, pentru a-l putea resofta prin OBD (pe masina am prima varianta, si poate fi scris doar cu ECU pe banc), dar am primit doar raspunsuri pe langa subiect, de la baietii care fac bani din treburi de genul, si nu vor sa divulge secretele laughing
Cea mai sigura varianta ar fi sa resoftezi ECU tau la cineva care a mai facut asta. Pe grup este un baiat in Bucuresti, care face Stage 1 la DTH-uri undeva la 180-190cp, a facut multora si sunt multumiti. In momentul in care iti scrie softul, poate activa EGR-ul, in caz ca a fost sters. Sau poate incepe de la un soft stock, cu EGR functional.
Consumul in aceasta perioada mi-a iesit si mie 10%, mare zic eu, dar apoi am observat sa imi scapa motorina (din nou) pe la filtrul de motorina. Cred ca are vreo 30. 000km filtrul asta laughing
PS: Pune filtre UFI, in special la motorina. Mann nu e ok pe masina asta, curge pe la garnitura si e carton, pe cand UFI e "pasla". Din fabrica veneau cu filtre UFI, atat Opel cat si Fiat cu motorul asta. Sunt ce trebuie.
Ca si ulei, recomand Ravenol HLS in motor, SSF la directie; sunt foarte foarte bune, in comparatie cu uleiurile GM, care sunt niste porcarii.

| TanaseȘtefan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am inteles. Am verificat si imi da bine voltajul. Delphi mi-a dat ca si dtj, mi am luat recent si opcom dar nu prea am timp sa instalez softul pe el dar o sa il pun si pe ala. Cu butonul sport am inteles. Ma gandeam ca are legatura si cu ecu si daca schimb ecu nu o sa mai aiba legatura. Ce este modul dcp? Nu prea le am cu tunningul si cu chestiile sport. Nu prea as vrea sa ma complic cu soft 1(inca) poate peste 1-2 ani cand o sa mai am experinta am 3 luni acumhappy vreau sa traga cum trebuie si sa imi consume cum trebuie si sa mearga cum trebuie. Nu stiu ce sa spun despre pin, la asta a mea mai pot sa il aflu dar lu vectra e dezmembrata si nici acte la ea nu mai am. Sincer asta voiam sa stiu, daca poate un tunner sa imi reactiveze egr ul, stiu ca unele masini cu euro 4 au venit cu regenerare si unele nu, acum nu stiu daca au facut si dpf off. El asa in sine nu pare a fii taiat sau cv. Tin sa mentionez ca tata are 1.9 100 cp 1.9 120 cp cu o axa si are pe amandoua dpf ul activat. Mi a spus si mie tata ca, daca n ai probleme cu motorina(sa o pui din canistra) nu trebuie sa schimbi asa des filtrul de motorina dar nu vreau sa imi bag joc de pompa pentru 50 de leihappy

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Ce eroare aveai la EGR? Daca este EGR flow, aia e doar de la stilul de condus, si eventual uleiul prost. Cu drumuri lungi si ulei bun nu iti mai apare.
DPF afli daca ai sau nu, uitandu-te sub masina, pe la mijlocul ei. E o toba mare, iti las o poza. Daca nu il ai, atunci nu ai regenerari. Cele de 150cp au cam toate, cele de 120cp (Dar de obicei codul Z19DT) nu prea au.
E posibil ca Delphi-ul sa nu aiba toate chipurile in el, si sa nu functioneze activarea componentelor. Eu cel putin nu pot face decat jumatate din functii cu el. Folosesc OP-COM pentru a citi procentul de incarcare DPF sau pentru codari/testare componente.
Codul PIN nu e in acte, ci in borseta cu instructiunile si cartea service. Acolo ai seria motor, codul radioului, codul pin si alte informatii. Eu am avut noroc sa o primesc, desi sunt cel putin al 3-lea proprietar.
Filtrul UFI m-a costat 66 de lei saptamana asta. Eu alimentez mereu cand ajung la jumatate, pana la full. Il schimb pe la 20. 000km mai mult ca sa verific daca nu vine motorina murdara pe retur; deocamdata e totul curat, injectoarele merg foarte bine, par originale si am si eu aproape 330. 000km.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Despre modulul CDC era vorba (am gresit cu CDP), e modulul de control al suspensiei, care ajuta si la activarea functiei sport. Nu stiu daca este la fel si la Astra, dar la Vectra nu poti avea buton sport functional fara acel modul.
Din cate am citit pe forum, la Astra H e alta functionare a butonului Sport, adica alt setup tehnic, si nu stiu daca exista sau nu acest CDC.

| KovacsB a răspuns:

Daca cumperi calculator nou nu rezolvi nimic ca vine gol.
Daca cumperi si are datele unei alte masini si nici macar nu o sa porneasca.
Cand un tuner face egr off nu mai apare nicio eroare in bord.
Testerul este Delphi nu delhi.Am si eu unul si nu reuseste sa miste egr-ul la orice masina, doar la unele.
Daca vrei sa exersezi cumpara un tester specific Fiat Lancia Alfaromeo face foar marcile astea, dar are de 3 ori mai multe functii decat unul universal Delphi inclus.
Daca ai un singur ax cu came este de 120hp, daca ai doua este de 150.Iti dai seama si daca te uiti sub capota.
Testerul citeste datele din ECU nu stie ce motor ai pe masina.
Ecu il poate inlocui doar un specialist si te asigur ca sunt foarte putini, nici macar la reprezentante nu ii gasesti. Datele se cloneaza de pe un Ecu pe altul pentru ca acolo sunt codate separat toate modulele masinii si nu se pot schimba intre ele doar fizic nici macar la doua masini fabricate in aceeasi ora.

| KovacsB a răspuns (pentru KovacsB):

Si era sa uit, o data la a 3-a pornire un motor 1.9 diesel de la Alfa Romeo are probleme la clapetele swirl, iar un tester clona de multe ori incurca diagnosticul si da altceva.

| TanaseȘtefan explică (pentru KovacsB):

Are 2 axe dar tata are cu unu. Sunt mai multe modele de 1. 9diferenta o are ecu in mare parte. Si delphi poate sa citeasca si codul motorului. Am si spus, pe carte inainte avea dth si acum cand e pe numele meu e dtj si pe tester la fel spune.

| KovacsB a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Apoi orice prost isi poate cumpara un tester. Smecheria este sa stii sa interpretezi.
Daca ai zis ca testerul iti citeste codul motor poate ar fi cazul sa apelezi la un mecanic care are un tester adevarat si experienta in jafurile alea de masini, ca tu esti total pe dinafara.
Codul motor este scris in memoria ecu.Tu poti sa pui si motor de trabant, chinezaria de tester tot ce scrie in Ecu citeste.