| anonimbuc21 a întrebat:

Salut
Dețin un Opel astra h
Am mers astăzi sa-mi schimb termostatul pentru ca nu creștea mai mult de 60 de grade
Astăzi l am schimbat și am dat câteva ture cu scopul de a vedea dacă creste temperatura
Din potriva
În mers a scăzut către 38
Si la relanti a crescut pana la 58 și mai creștea
Ce se întâmplă?

3 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

~Si la relanti a crescut pana la 58 și mai creștea
Ce se întâmplă?~

fă măcar 20 km fără pauză, să (aibă timp să) intre in regimul termic normal

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu stiu la tine in oras, dar la mine au fost -14 azi, ziua.
Motoarele nu sunt centrale termice, ci mijloace de locomotie. De unde sa-ti dea ele caldura in interior (cativa metri cubi de aer care circula), si antigel la 90 de grade? Bineinteles, cu un consum de cativa litri pe ora. Pai daca faci un foc cu combustibilul ala, nu degaja atata energie calorica pe cat ii ceri tu.
In concluzie, ai schimbat termostatul degeaba, aia e caldura pe care o poate produce motorul tau. Daca e diesel, ai pretentii foarte mari.
Mai bine schimbai bujiile de preincalzire antigel, decat termostatul.

| relian a răspuns:

-Termostatu nu este bun, nu mai inchide, chiar daca este nou nu-i bun, se mai intampla sa fie si nou, defect din fabrica.
-Alta cauza (desi nu este defect)ar fi sensorul ce iti arata tie temperatura la bord, este defect, arata gresit temperatura.

Termostatu este facut de regula mecanic, bine ca sunt si electrice, nu stiu tu ce tip de termostat ai.banui ca mecanic 100%.

Deci daca ai termostat mecanic, atunci ala indiferent ce se intampla cu apa, inchide si deschide pentru a mentine apa la o anumita temperatura.
Termostatu asta mecanic nu este controlat de nimeni, deci alta cauza nu este, n-are de unde, nu are cum.

Deci daca termostatul 100% ar fi bun, atunci ar ramane sensorul ala de temperatura, vezi ca sunt 2 sensori de temp,unu iti arata tie la bord temp apei,altul trimite semnalul la computerul de bord pentru a deschide sa inchide ventilatoarele.

-Termostatu este defect, pentru ca lasa apa sa circule prin radiator tot timpi,de aia in mers temp apei scade,iar cand stai pe loc creste.
La viteza aerul rece circula mai cu viteaza prin radiator,deci raceste mai mult apa,iar cand stai pe loc este racita doara de ventilator si de aerul din jur care doara sta.

-Sensorul de temp daca ar fi defect atunci ar arata mai mereu aceiasi temp,ma refer daca apa ar sta la o temperatura X,asta daca termostatu ar functiona.

Concluzia este ca Termostatul tau este defect, ori nu a fost schimbat cu unul nou, deci asta ar fi problema.

Sistemul de racire are :pompa-termostat-radiator asta in mare.Apa este circulata de pompa de apa in 2 sisteme si anume
1-sistem inchis cand termostatu inchide,apa circula doara in motor pentru a atinge temperatura setata pentru acel termostat,temperatura la care functioneaza acel motor. Termostatu inchide total ca apa sa nu ajunga sa circule prin radiator,sa poata atinge temp de functionare cat mai rapid, asta de regula se intampla in cateva minute, fctie de ce masina este.Asta indiferent ce temperatura este afara, poate sa fie si minus 50 de grade, apa trebuie sa ajunga in f scurt timp la 90 si acolo sa ramana tot timpul cat motorul functioneaza.

2-Sistem deschis, atunci cand temperatura apei creste peste 90 sau 100 de grade,termostatul deschide pentru a lasa apa sa circule prin radiator sa fie racita,apoi intra din nou in motor,termostatul tot timpul deschide si inchide,mai mult, sau mai putin, astfel sa mentina tot timpul acea temperatura de 90 grade sau cat trebuie 92 dupa caz, ori la unele masini si 102 grade celsius.

Asa functioneaza un sistem de racire la masina.Deci nu conteaza ce temperatura este afara, poate sa fie si minus 30-50 de grade sau plus 30-50 de grade apa acolo trebuie sa stea la 90.
De ce? Pt ca motorul ala functioneaza bine si cum trebuie la acea temperatura. Daca stau sa explic scriu pagini si iar vin unia sa zica, asa de mult ai scris laughing

Deci benzina sau motorina ia foc, ori trebuie sa ia foc la un anumit timp ok? Asta cred ca stii. Daca sa zicem temperatura apei ar fi mai mare de 104 grade,aia ar modifica si timpul cand benzina ia foc, ori motorina, pentru ca temperatura face ca combustibilul sa ia foc mai devreme sau mai tarziu.Ca urmare o sa apara o functionare defectuasa a motorului,timpii aia de admisie,evacuare,compresie nu mai or sa fie buni,benzina,motorina luand foc mai tarziu,ori mai devreme apare un dezewchilibru.
De aia motorul trebuie sa functioneze la o anumita temperatura,adica la temperatura pentru care acel motor a fosot proiectat cu tot cu programul din computewrul masinii,sa functioneze cat mai bine posibil.
Gata nu mai zic mai multe,prea multa informatie am vazut face rau pe aici la multi laughing

Alllloooooo tu ala cu turbina laughing omu nu sa plins de caldura in cabina,ca sa vezi si tu unde dai si ce crapa,mai si rumega ce citesti dl turbina laughing

Alooooo siera nevada si tu urmezi vad pe turbina, lucrati cumva in tandem laughing ce prostie spune unu, alantu imediat il si aproba laughing aia da echipa

Omu intreba de masina nu de soba de la casa, ori centrala laughing

Orice masina, indiferent ca este diesel, ori pe benzina, ori GPL ori cu oreicie alt combustibili. ATENTIE trebuie ca motorul sa functioneze la o temperatura anume, intre 90 si 104 grade celsius, temperastura apei de racire.

Deci nu conteaxa ca este diesel poate sa fie si cu hidrogen, temperatura apei acolo trebuie sa incremeneasca, deci trebuie tot timpul sa stea la 90 de grade, ori cat spune fabricantul acelei masini.
Daca fluctuiaza nu este bine pentru motor.Masinile la care temp apei nu incremeneste la jumate, ori la 90 de grade au probleme cu termostatu, cu ventilatoarele, cu sensorii de temperatura.

Turbina esti slab tataie, du-te si mai pune un brat de lemne pe foc laughing ia si pe siera cu tine sa te ajute laughing