| alexcelmic a întrebat:

Salut, sunt sofer incepator, in prima luna in care am luat permisul am condus 3 masini diferite, 2 diesel si una benzinară, la niciuna din ele nu am intalnit problema pe care am sa o explic, acum conduc un diesel al unui cunoscut, am intampinat o problema dupa cateva zeci de km, anume cand efectuez frana de motor, din dreapta 3 50km/h franez pana la aproximativ 15-20km/h introduc in treapta 2 si ridic ambreiaj ul, motorul ramane blocat la 1000 rotatii/minut si nu mai pot accelera, acceleratia merge in gol iar vitez masini ramane blocata la 20km/h fac eu ceva gresit sau e vreo problema a masinii?

6 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Este probabil modul limp mode care intra ca o avarie la anumite masini cu probleme sau cine stie intra doar sa iti zica NU MAI FACE ASTA, cu alte cuvinte este modul ECU de a spune ca este o problema! Si se aprinde si martorul check engine in bord.
Daca se intampla doar cand faci frana de motor, atunci nu o mai face si atat.
Dar de ce retrogradezi asa? mai bine calca frana normal fara frana de motor, nu stiu exact ce masina si ce cutie dar si asta poate fi o chestie, fiecare masina are o alta etajare a cutiei, am avut o masina care in treapta 2 urca pana in 120 km/h, daca o retrogradam din a 3-a cand aveam sa zicem 60 km/h in a 2-a, dadeam "soc" la motor cum ar zice Andy
Deci s-ar putea ca masina sa fie ok, ce faci tu nu e bine in opinia mea, dar sunt chestii si chestii cum spuneam aici vorbeste tipul cutiei si cum e "setata" de fabrica.

| alexcelmic explică (pentru Simpatic):

Am sa dau o tura la un drum mai lung cu un prieten mecanic, sper sa imi poata spuna el daca e problema la ceva ce fac eu sau la masina.

| Simpatic a răspuns (pentru alexcelmic):

Cel mai bine asa.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cred că e problema mașinii.
Ceva nu funcționează corect, și ar putea fi vorba despre actuatorul turbinei sau al pompei de înaltă presiune.

| alexcelmic explică: