anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am o VW Bora 1.9 TDI cod AJM si am ajuns la concluzia ca motorul trebuie schimbat, in urma unor probleme care fac imposibila repararea. Stiu ca de multe ori e mai rentabil sa iei alta masina decat sa te complici cu schimbarea motorului dar nu imi permit alta masina. Vreau sa il schimb tot cu unul tdi.

1.Care sunt principalele riscuri la care ma expun?
2.La ce trebuie sa ma uit cand caut un motor sh?
3.Cate sanse am sa gasesc un motor bun? Ceva site-uri de incredere?

Multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| OldSoul a răspuns:

1.Ca riscuri, in afara faptului ca poti cumpara un motor complet stricat, nu exista alte riscuri majore.
Dar in general, nu sunt sanse sa prinzi un motor stricat, sunt verificate in prealabil.
Bine, un risc ar fi sa aiba garnitura de chiuloasa arsa, iar daca masina nu a fost testata suficient in prealabil e posibil ca nici cei ce ti-l vand sa nu stie de existenta acestei probleme.
In rest, alte probleme nu ar prea trebui sa intalnesti.
2.In cazul in care motorul e montat pe masina, poti sa-l probezi.
Dar daca e demontat, nu prea ai ce sa vezi la el, poate doar sa rotesti arborele cotit sa fii sigur ca nu este blocat, sau eventual sa dai jos capacul de la chiuloasa si sa verifici axul cu came.
3.Sanse sa prinzi un motor bun sunt suficiente, in general AJM-urile nu prea au probleme, doar cu garnitura de chiuloasa, o problema care din ce am observat eu e ceva mai frecventa fata de alte motoare.

In orice caz, recomandarea mea e sa apelezi la dezmembrarile locale, asa poti beneficia si de "garantie", plus ca iesi mai ieftin si ca transport.

In alta ordine de idei, un motor pentru modelul cerut de tine este undeva la 300€ fara anexe, iar cei ce-l vand iti ofera "garantie" o perioada.
Daca cumperi de la dezmembrari riscurile ca motorul sa fie stricat sunt mai scazute. Cel mai adesea la ei daca motorul are o problema, il desfac si il vand pe bucati.
Bine, acum mai sunt si cazul cand unii aduc motoarele deja date jos din afara, si in acest caz riscul e ceva mai maricel.

In incheiere, un ultim sfat, daca doresti sa fii sigur pe achizitie cauta o persoana care incepe acum sa dezmembreze respectiva masina si testeaza-l in prealabil, sa vezi cum suna, cum se comporta, daca scoate fum mai mult decat trebuie si asta este.

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. La probleme cu actele, si complicatii la partea electronica.
2. Dpdv tehnic, la rezultatele unei diagnoze, eventual un test de gaze, culoarea fluidelor din motor, si mersul motorului. Ideal e sa il vezi montat pe masina donatoare, inainte de a-l cumpara, altfel nu il poti testa.
3. Destule. Parcurile autorizate de dezmembrari sunt de incredere, ca dau garantie si acte pentru motor.

| Alynescu22 a răspuns:

Nu ai niciun risc e cel mai bine sa schimbiu motorul, un motor care a fost desfacut umblat in el gen n-o sa mai mearga niciodata la fel asa ca schimba-l si acum nu mai trebuie omologat doar ca de unde il cumperi sa il cumperi cu factura ca aia e omologare si sunt dezmembrari care ei til monteaza si iti da garantie un an sau doi ani si daca vrei sa te uiti la ceva cand cumperi un motor uitate la cei care iti ofera garantie la el