anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt începător și aș vrea să vă întreb (desigur, pe cei cu experiență) cam ce turații ar fi optime pentru schimbarea treptelor și pentru un regim normal de rulare la un motor diesel. Mașina este un Volkswagen Bora 1.9 TDI. Multă lume zice că nu e bine să treci de 2000 de ture pentru a schimba, alții spun că trebuie cel puțin atât laughing. Vă rog să mă ajutați cu niște răspunsuri, pentru că nu vreau sa afectez turbina sau durata de viață a motorului.

Mulțumesc anticipat!

19 răspunsuri:
| NotoriusBIG a răspuns:

Schimba la 3000 rpm si nu o sa se intample nimic. Daca schimbi sub 2000 rpm cum zice "multa lume", poti sa ii zici pa la turbina aia.

| heddy10 a răspuns (pentru NotoriusBIG):

Știu, e subturată în plaja aia, însă neavând experiență mi-a fost frică să "mă dau" la ea. Mersi de ajutor!

| NotoriusBIG a răspuns (pentru heddy10):

Cu mare placere!

| heddy10 a răspuns:

Mulțumesc de ajutor!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Inainte de 2000 e deja subturata... schimba cu incredere la peste 2500

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru suntserios):

De ce sa fie subturata sub 2000 rpm? Sunt cazuri cand poti schimba si sub 2000 rpm in functie de motorizare. Dar probabil ca nu ai condus niciodata o cutie automata moderna cu dublu ambreiaj ca sa vezi cum schimba si sub 2000 rpm in anumite situatii, stii tu mai bine decat inginerii care au proiectat-o.

| suntserios a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

In anumite situatii, in regim de exploatare normala DSG de la vw spre exemplu pe un motor mare de 1, 9 / 2l schimba la peste 2000

vezi un exemplu aici

https://youtu.be/R-tkDX9h5mM?t=848

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru suntserios):

Da, dar sunt cutii automate de diverse tipuri puse pe diverse motoare, DSG nu este singurul tip de cutie automata cu dublu ambreiaj.