anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Vrea sa imi cumpar un vw golf iv! Ce motorizare ar fi buna ca pret si intretinere ieftina.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Una 1.9 TDI. Intretinerea e ieftina, motoarele nu sunt problematice, consumul si puterea foarte ok.
Cele pe benzina din pacate nu sunt tocmai reusite, in special ala 1.4 16v, care e de 10x mai prost decat un Logan 1.4.

26 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Oi fi idiot, dar tot stiu ce scriu aici.
Oricum n-ai prea dat replici, ai scris nimic in mai multe forme.
Cum spuneam, nu prezinti nimic.
Cunosc multi agenti de vanzari, cand eram in service stateam de vorba cu toti, dar asa frustrati ca tine n-am intalnit niciodata, si nici nu-mi doresc, sau nu le doresc...
Multi km fara incidente iti doresc, alte obiective nu cred ca ai in viata...

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Mai si minti de ingheata apele, ziceai ca cineva de la tine din familie comanda la locul tau de munca, acum vad ca e mare service in franciza. Iti zic eu ca daca era asa, tu mergeai cu Mercedes clasa S acumwinking Nimic in mai multe forme scrii tu, nu eu. De fapt oricum n-ai cum sa nu scrii nimic, asta este pleonasm dar nu pot avea pretentii de la tine sa stii lb romana.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Daca erai atent, observai ca tot ce am scris despre acel service, e la timpul trecut. Cat despre S-klasse... Pe bune? Aveam salariul 8-9 milioane, iar ala care ar fi trebuit sa-mi fie sef (eu sa demontez/montez, pregatesc suprafetele...), dadea gres din ce in ce mai des, si o luase pe alcool. Plus ca am zis de la bun inceput, vreau domeniul asta ca sa lucrez in particular.
Uita-te la intrebarile mele, daca vrei sa intelegi unde comanda cineva de la mine din familie.
Parca ziceai ca nu mai suprasoliciti neuronul ala, si lasi raspunsurile tale la o parte.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Pai nu pot sa fac asta atata vreme cat continui sa presupui lucruri despre mine, presupuneri bazate pe banuieli. Nici nu trebuie sa ma cunosti ca sa-ti dai seama ca aberezi, asta daca esti corect cu tine. Probabil ca esti genul caruia ii place sa aiba ultimul cuvant asa ca nu-ti voi rapi bucuria asta, scuzele mele.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Presupuneri bazate pe banuieli? Si mai ziceai de pleonasme.
Sunt corect cu toata lumea, si cer acelasi lucru in schimb.
Nu inteleg totusi, ce cauti tu aici, daca intrebarea e despre motorizarile Golfului 4, si tu tocmai dadusesi o perla cu OHC-ul tau, si cu fiabilitatea citita de pe net. Astea sunt aberatii, copilas... Eu, pe langa aiureala asta cu tine, am stiut si sa-i dau un raspuns corect baiatului. Tu pierzi vremea...
http://www.tpu.ro/timp-liber
http://www.tpu.ro/comics
http://www.tpu.ro/conversatii
Recomand! Si acolo nu mai vin dupa tine, deci poti "ajuta" linistit.



| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

1.4 benzina. Ai sansele cele mai mari sa-l gasesti cu km reali, intretinerea este ieftina si este probabil una din cele mai fiabile motorizari din gama VAG. Pentru oras nici nu-ti trebuie mai mult.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Ne-am mai ciondanit noi, ti-am mai demonstrat ca esti paralel, da' de data asta, da-mi voie sa te fac si bou. (stiu, o sa-mi fie sters mesajul intr-un final).
1.4 16v e cel mai idiot motor pe benzina de la VAG, pana sa apara 1.2 TSI. Am condus destule, si am vazut destule paradite, cu tot cu km aia reali (de ce crezi ca aia care le-au luat de noi nu le-au folosit?). In oras poti cel mult sa te chinui sa ajungi la destinatie, cu un consum de benzina mult peste un benzinar puternic, si cu un "adaos" de ulei mai ceva decat la Mobra cu care imi fluturam eu pantalonii prin cartier la 13 ani, cand tu te uitai pe FoxKids.
Aberam, aberam... Majoritatea se dau ceva ce si-ar dori sa fie, pe net, da' tu chiar intreci masura.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Unde am spus eu ca trebuie sa fie DOHC? In plus, asta este strict parerea ta personala si subiectiva la adresa motoarelor VAG pe benzina pe care slava domnului ca niciun om sanatos la cap n-o impartaseste. Dupa cunoasterea ta automobilistica mai bine cumperi un motor rulat sute de mii de km decat un motor care a mers cateva zeci de mii.

| viotedy a răspuns:

Nu e chiar ieftina intretinerea, nici asigurarea si nici impozitul.Mai ales la cea de 1900 cm3, adica diesel.

Răspuns utilizator avertizat
| ȘefuLaValută a răspuns:

1.9 TDI e extraordinar de fiabil, placut, consum
1.4 benzina "mănâncă" putin mai mult dar e mai ieftin de intretinut si masina e mai accesibila cu câteva sute de euro.Plus ca e mai silentioasa.Pt oras e perfecta

| walkeR1 a răspuns:

Pai se pare ca cele pe benzina sunt putin mai ieftine doar putin nu mult si cele pe diesel sunt putin mai scumpe ( benzina 2000 euro, diesel 2400) sa o luam asa e mai buna pe diesel pentru ca ai consum mai mic (eu nu am o parere prea buna pentru cele pe benzina zic eu ca sunt putin cam "pretentioase")

| RB26DETT a răspuns (pentru walkeR1):

Ba din contra, mie diesel-ul mi se pare mai pretentios! De exemplu iarna https://www.youtube.com/watch?v=My0SIxZU1Bk, ca tot veni de vw, iata cum porneste un passat din 2012 cu tdi;)
Mai costisitor mi se pare dieselul, si totusi 2.0 tdi de la vw pana in 2009 este un mare mare esec
Consuma mai putin un diesel? Pe diesel nu pui in veci instalatie gpl! cu gpl-ul ies mai ieftin cu 2.0i al meu decat iese unu cu 1.9 tdi, am si mai multa putere etc...
Daca nu folosesti masina o vreme si te prinde iarna cu motorina de vara in rezervor e cam naspa;)
Si chestia ca daca mergi subturat incepe sa scoata fum negru in timp
O gramada de aspecte negative...
Intr-adevar, nu toate diesel-urile pornesc greu, de exemplu volvo ne arata cum ar trebui sa porneasca un motor https://www.youtube.com/watch?v=yEyq1ZM3NDE

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru RB26DETT):

Dieselurile de la VAG sunt niste cancere care nu pornesc iarna, fac toate ca niste tractoare si de regula sunt rulate peste 300.000 km. Daca vrei un Diesel adevarat de la VAG trebuie sa-ti iei ceva post 2012. Am un tovaras care si-a luat acu 3 ani un Passat B5 1.6 benzina an 2001, de care nu s-a plans niciodata. Porneste la sfert de cheie si n-a vazut altceva decat consumabile. Nu scoate fum, nu consuma ulei, nu te chinui sa pleci de pe loc asa cum sustine vrum vrum. Tre sa tinem cont ca Passatul e mai greu ca Golf-ul (asa ca pentru golf se potriveste si 1.4). De asemenea, motorizarea de 1.4 s-a folosit cu succes si pe Octavia (iarasi mai grea decat Golful). Concluzia mea este ca versiunile de motorizare pe benzina de la VAG sunt foarte bune si foarte fiabile. Faptul ca lu' vrumvrum nu-i plac fiindca nu poate trage liniute cu baietii si nici nu merge sa faca NFS pe serpentine (sa-l vezi cum zice ca ia curbele) n-are relevanta in lumea soferiei adevarate.

| Sofer a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Deci concluzia un vw golf 1.4 1.6. Nu as opta pentru un diesel pentru ca motor mare km multi.

| RB26DETT a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Am un 2.0i pe v40-ul meu si fuge tare tongue eu prefer benzinarul dar de la 1.8 in sus, alea mai mici de 1.8 mi se par prea mici, depinde de masina!
La un golf 1.6 mi se pare cat de cat ok, 1.4 mi se pare prea putin, iti spun eu ca mai bine iesi cu un 1.6 pe golf 4 decat cu 1.4, consumul este tot pe acolo dar puterea difera foarte mult! Pe cand cu 1.4 abia pr pr cr cr la deal, cu 1.6 treci pe langa el si-i dai fum, eu cu 2.0 la deal imi bat joc de toti cu 1.9 tdi, cu 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 tdi, etc... Un passat 2.0 tdi cu 140 150 cai si 320 nm cati are are acceleratia mai slaba decat v40-ul meu cu 2.0i 136 de cai 190 nm laughing bine, aici e vorba si de greutatea masinii dar passat-ul are dita mai cuplul si mai multa putere fata de a mea dar totusi nu se prea poate pune laughing eu la consum am 8.5 mediu pe benzina, undeva la 9.5 pe gaz, foarte foarte convenabil! Am si putere, am si combustibil ieftin, o masina ce-mi porneste la sfert de cheie indiferent de temperatura de afara, nu face ca tractorul laughing si mi se pare perfect pentru masina mea! O masina buna pentru mine este aia care la peste 15 ani nu are rugina, aia care are o gramada de km dar porneste la sfert de cheie indiferent de temperatura, aia care inca se simte ca duce atunci cand bagi acceleratia la fund, aia care face 100 km/h in mai putin de 10 secunde si aia care trece de 200 km/h, nu conteaza cu cat, daca trece de 200 km/h [fara a i se umbla pe la motor] sa fie una dintre cele mai sigure din perioada respectiva, sa fie suficient de confortabila incat sa nu ma doara nimic si sa nu ma simt obosit din cauza statului pe scaun dupa 8 ore de condus! Asta este masina perfecta pentru mine!
D-aia am ales volvo, stiu ca la noi iernile sunt aspre! In Suedia sunt infernale!
Acum este anotimpul lor preferat! Pe cand astea din VAG sufera iarna, foarte foarte multe care nu pornesc, si azi am vazut o skoda octavia si chiar si BMW seria 3 de prin 2000, am trait sa vad si un c klasse care nu vroia sa porneasca nicidecum de prin 2000+
Iarna este anotimpul meu preferat laughing imi 'bat joc'de toti 'jmekerii'

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Prietene, pe Golf 4 s-au pus doar 1.4 DOHC. OHC doar pe Polo ai sa gasesti.
Motoarele 1.6 sunt alta mancare de peste, si sunt atatea versiuni incat pana nu te uiti la cod nu ai de unde sti despre ce vorbesti. Octavia e pe platforma de Golf 4, si la condus se simte cam la fel de greoaie. Pe cantar n-am urcat-o.
Aberezi de bubui, dieselurile de la VAG sunt cam cele mai bune de pe piata europeana, singurul cunoscut drept nereusit fiind 2.0 TDI cu PD. Nu sunt fan VAG, chiar sunt satul de ele, dar la dieseluri sa nu te aud ca imi lauzi DCI in locul TDI-urilor VW, ca-i laba trista, cate DCI-uri luate de noi am vazut cu curele rupte sau interne topite, n-am vazut VAG-uri sa scoata fum, macar in acelasi numar.
Versiunile pe benzina de la VAG sunt niste rateuri facute sa umple niste goluri pe listele de configuratii. Lasa teoriile, si roaga pe cineva sa te lase sa te dai putin cu un 1.4 16V de 75cp. Daca n-ai mai condus niciodata, cum am o banuiala, ai sa zici ca-i imposibil. Alea de 101cp intr-adevar se misca decent, dar au limita de fiabilitate sub 100. 000km. Din nou te trag de urechi si iti aduc aminte, eu vorbesc din experienta, tu aberezi pe net, sa fii in treaba.
Macar daca ai fi amuzant, dar ai o idiotenie innascuta imposibil de vindecat, din cate vad. Dai din taste toata ziua, desi, niciodata nu mi-ai putut demonstra ca esti un ceva pe langa mine.
Incearca sa vorbesti doar din proprie experienta, fara hau-hau, sa vad daca faci de-o propozitie despre soferie.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Sofer):

Nu te lua dupa expertul ala, vorbeste despre de toate, dar 'experienta' lui se rezuma la un logan pe firma, poate si asta e doar o minciuna.
Motoarele 1.4 16V 75CP sunt extraordinar de proaste, consum mare, defectiuni cate incap, consum de ulei si putere mult prea mica, chiar si pentru o caroserie in 3 usi. Mai sunt cateva de 101CP, tot 1.4 16V, sunt mai ok dar si la alea apar probleme tehnice. 1.6 16V e alternativa mai ieftina a dieselului, avand o putere decenta, un consum de benzina ok, insa e un motor greu de servisat (complicat la alimentare), si multe au aceeasi poveste ca si dieselurile, multi km reali, dati inapoi de bisnitari si vandute de bune.
Daca vrei ceva pe benzina, eu iti recomand ceva Opel sau Renault, astia fac motoare reusite pe benzina.

| Sofer a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

O parere despre Opel corsa C si D si Opel astra G

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Sofer):

Corsa C am condus 1.0 si 1.2, ambele pe benzina. 1.0 se misca ok pentru talia ei, 1.2 e deja misto. Tinuta de drum ok, aspect misto, consum mic. Ca defecte, se duce intinzatorul de la lantul de distributie, nu stiu daca la ambele, eu am vazut la multe 1.2 faza asta. Ca orice motoare pe benzina, daca au multi km si au fost alergate, pot sa manance ceva ulei. Poti pune ceva de vascozitate mai mare in prima faza, de ex daca a folosit 5W40 treci la 10W40, sau chiar 15W40, si ai sanse sa scapi de consumul de ulei.
Corsa D mi s-a parut slabuta; am condus putin una 1.3 CDTI, nu mi-a placut ca e prea... de domnisoare, se simte ca e masina mica.
Astra G e superioara tuturor Corselor, are o stabilitate foarte buna, caroseriile sunt tari, iar intretinerea e foarte ieftina. Gasesti tot felul de motoare pentru el, ceva ok ar fi 1.6, sau 1.4 benzina. Cele diesel sunt asa si asa, putere nu prea mare dar ok, si multi km... Sunt motoare Isuzu, am avut asa ceva si n-am avut probleme, dar am inteles ca pot aparea unele 'boli cronice', auzisem ceva de garnitura de chiuloasa, sau chiuloasa... De asta e mai bine pe benzina, Opel are motoare pe benzina foarte echilibrate, raportul putere/consum excelent, nu pe hartie, ci in realitate. Astra G se descurca bine si cu motorizarea 1.2 benzina, si consuma putin, desi e cam submotorizata. Un Golf 4 1.4 16V 75CP nu e la fel de finut la condus, si de econom, ca o Astra 1.2

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

De unde experienta la varsta ta? Chiar daca munceai de la 7 ani tot nu puteai sa te lauzi cu experienta. Fa-ne o favoare si scuteste-ne de aberatii si stereotipuri auzite de pe la cine stie ce mecanici amatori.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

P.S: ''Nu te lua dupa expertul ala, vorbeste despre de toate, dar 'experienta' lui se rezuma la un logan pe firma, poate si asta e doar o minciuna.''

Dupa creierii tai, o S.C detine o singura masina, nu? Asta poate in comuna la tine laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Vorbesti de stereotipuri, apoi imi spui ca la 22 de ani n-am de unde sa am experienta... Incepi sa te certi si singur... Trateaza-te.
Poate detine SC-ul tau si 100 de masini, n-are legatura cu condusul tau amator. Tu nu poti merge cu mai mult de una odata, si ti-am mai spus, degeaba tot 'conduci' (participi la trafic, nu sofezi), daca n-ai avut de la cine invata.
Mecanic amator sunt eu, ca domeniul meu actual e tinichigerie-vopsitorie auto, iar despre aia batrani, la mucii tai n-as avea curaj sa deschid gura. Stii cum e vorba aia, cine n-are batrani sa-si cumpere. Nu cred ca la job-ul tau de distribuitor de guma si tampoane, stii atat de multe despre viata incat sa dai din fofoloanca toata ziua, mai ales ca nu prezinti nimic.
Cum ziceam, prin atitudinea ta recunosti ca habar n-ai de subiectele de aici, postezi doar presupuneri, dar tot nu te poti opri din mancat...

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu pot conduce decat o masina deodata? Prietene (ca sa-ti vorbesc pe limba ta) au fost zile cand am condus si cate 3 masini, din diverse considerente. Asta ca sa-ti demonstrez ca habar n-ai dar dai din cioc. Si de ce presupui ca n-am avut pe nimeni care sa ma invete? N-am vrut sa-ti dau nas pana acum dar te anunt ca presupui gresit. Problema e ca poti avea si 7 piloti de raliu care sa te invete ''meserie'', atata vreme cat nu practici tu tot degeaba. Un lucru iti pot spune sigur, soferia tine 90% de practica si abia apoi conteaza varsta, talentul nativ si alte tampenii... Nu sunt cu mult mai in varsta ca tine, chiar deloc doar ca prin natura meseriei pe care o am sunt mult mai calificat sa-mi dau cu parerea despre ceea ce inseamna condus efectiv, nu tinichigerie (acolo te las pe tine). Am condus de la Matiz-uri pana la dube si nu cred ca exista marca de masina la volanul careia sa nu ma fi urcat. In alta ordine de idei, n-a vazut serviceul la care lucrezi toata viata lui ce fel de masini am condus eu, ca aia care le detin (respectiv S.C-urile) au bani si isi fac reviziile in serviceurile adevarate, la reprezentante. Nu-mi vorbi tu mie despre stereotipuri cand tu cataloghezi o masina in functie de ce motor are, fara sa te gandesti ca exista cazuri si cazuri. Uita-te pe forum si vezi cati posesori de Golf 1.4 benzina sunt multumiti... Eu nu ma cert cu tine, incerc doar sa-ti arat ca gresesti iar soseaua nu este o pista de raliu, conteaza si alte lucruri in afara de forta motorului. Chiar imi pare rau ca nu ne putem intelege ''omeneste''. E important ca pasagerii din masina sa nu vomite dupa ce au mers cu tine, e important sa nu bruschezi masina, e important sa-ti iei vizibilitate maxima atunci cand intrii intr-un viraj (chiar daca nu o ai) e important sa nu eziti, e important sa anticipezi (dar fara a avea o atitudine pesimista) si cel mai important este sa ajungi intreg la destinatie.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Sari prin 10 subiecte intr-o propozitie, in loc sa argumentezi pe rand aberatiile pe care le spui.
Ca tot veni vorba de 'natura job-ului', am fost si taximetrist o vreme. Tu imi povestesti ce vezi pe forum la Golf 1.4, eu pot sa-ti povestesc cum e sa faci naveta intre magazinele de piese auto, cu 2-3 taloane in buzunar, umpland un portbagaj de piese. Daca mai pun si masinile pe care le preiau, urc/cobor de pe rampa, depasesc lejer numarul tau de 3 masini conduse pe zi, inca de pe la 16 ani.
Nu inteleg de ce vorbesti de Golf 1.4, cand habar n-aveai ca sunt doar DOHC-uri. Eu am cunostinte si cu 2.0 TDI cu PD care sunt multumite de masini, chiar firma la care lucrez momentan are un Passat cu motorizarea asta, si nu se plange nimeni de el.
Service-ul in care am lucrat nu e reprezentanta pentru ca in zona nici macar Dacia nu are showroom, asa ca 's-a multumit' cu o franciza destul de smechera, comparabila fara griji cu multe reprezentante. Ai avea sanse sa fi urcat in mai multe masini decat a vazut service-ul ala, ca exista doar de prin 2011-2012, dar nu pari deloc genul.
Apoi, nu vad ce treaba are pista de raliu, cu faptul ca tu nu stii ce e sub capotele masinilor pe care le lauzi; gandeste-te ca ultimele mele masini au fost Octavia de 75cp, Logan instabil de aceeasi putere, Golf 2 diesel care abia se misca, si vechile Dacii cu care merg cel mai mult. Unde-i raliul? Mai precizez si un consum extraurban sub 6% cu toate, mai putin 1300-le care are ceva gadileala de fuga.
Tehnicile de abordare a virajelor, cum ti-am mai spus, daca le stapanesti le practici din reflex si la 40km/h. Ti-am mai zis si asta, pilotii de raliu tin acele cursuri de conducere defensiva tocmai pentru ca soferii de rand sa conduca cu cap, in limitele legale, nici un pilot nu te invata sa te dai cu viteza, ci cu cap.
Daca ai avea macar jumatate din condusul meu, ai vedea cat de usoare sunt derapajul, abordatul cu viteza a virajelor, atat timp cat 'arunci' masina cum trebuie. E adevarat, asta nu e placut pentru pasageri, dar fiind burlac, de cele mai multe ori pasagerul din dreapta e la randul lui un sofer din zona, care nu vede nimic anormal. Am facut si calatorii lungi cu familia, iar ai mei ma prefera pe mine la volan, in locul lui taica-miu, care pe langa ca are aproape ABCD-arul pe permis, si-a facut "rodajul" impreuna cu 1300-le de la avatar, care in curand face 40 de ani. Conduc atat de infricosator, incat dupa 30 de minute deja adoarme, pe locul din dreapta.

| eugengen1 a răspuns:

1.6